Prezes Aoyama podczas ceremonii wręczenia statuetek powiedział: „Jestem niezwykle dumny z nagrody dla Mazdy CX-30 przyznanej dzisiejszego wieczoru w Berlinie. To wyróżnienie potwierdza, że obraliśmy właściwą drogę koncentrując się na designie, innowacjach technologicznych i zachowaniu harmonii pomiędzy kierowcą a samochodem.”
Tego wieczoru Mazda miała więcej okazji do świętowania, gdyż nowatorski silnik Skyactiv-X znalazł się w gronie finalistów w kategorii innowacje, a Mazda 3 zajęła miejsce na podium w klasie samochodów kompaktowych. „Wraz z technologią Skyactiv-X, Mazda oferuje światu pierwszy seryjnie produkowany silnik benzynowy, który łączy oszczędność paliwa typową dla silnika Diesla z mocą i właściwościami jezdnymi zapewnianymi przez silnik benzynowy. Fakt, że technologia ta została wyróżniona wśród czołowych innowacji przez czytelników w Niemczech jest dla nas pozytywną prognozą na przyszłość” – dodał Aoyama.
Plebiscyt Złota Kierownica został rozstrzygnięty już po raz 43., nagradzając najlepsze innowacje motoryzacyjne mijającego roku. Czytelnicy dziennika Bild am Sonntag oraz magazynu Auto Bild wybrali swoich faworytów w siedmiu kategoriach spośród 58 modeli samochodów głosując także na „Najpiękniejszy Samochód” oraz „Innowację Roku”. Finałowa trójka samochodów z każdej kategorii była następnie testowana w październiku na torze Lausitzring. Jury składające się z 14 kierowców rajdowych i wyścigowych oraz ekspertów motoryzacyjnych wybrało Mazdę CX-30 jako zwycięzcę w swojej klasie, przed Volkswagenem T-Cross i Range Rover Evoque.
Wyróżniona Mazda CX-30 miała swoją światową premierę podczas tegorocznego Salonu Motoryzacyjnego w Genewie.