Mazda CX-9 z nowym silnikiem turbo

LeadPhoto Mazda CX-9 z nowym silnikiem turbo
Na targach motoryzacyjnych w Los Angeles Mazda zaprezentowała model CX-9 z silnikiem SKYACTIV-G 2,5T.
Content

SKYACTIV-G 2,5T jest obecnie najmocniejszym silnikiem w ofercie Mazdy. W wersji na rynek północnoamerykański rozwija on moc 250 KM i maksymalny moment obrotowy 420 Nm. Nowa turbodoładowana jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa zapewnia lepsze liniowe przyspieszenie, zwłaszcza w niskim i średnim zakresie obrotów, a także charakteryzuje się znakomitą elastycznością. Podobnie jak w przypadku wszystkich silników SKYACTIV, jego pojemność została zoptymalizowana, a nie zmniejszona, co pozwoliło wyeliminować typowe problemy związane z turbodoładowaniem, takie jak opóźniona reakcja na dodanie gazu („turbodziura”) i często rozczarowujące zużycie paliwa w rzeczywistej eksploatacji.

Jednym z ciekawszych rozwiązań jest opracowany przez Mazdę system Dynamic Pressure Turbo, czyli pierwsza na świecie turbosprężarka, w której maksymalizację wydajności turbiny osiąga się poprzez zmienną pulsację spalin w zależności od prędkości obrotowej silnika.

Początkowo silnik będzie stosowany w nowym modelu Mazda CX-9. Rodzinny SUV zaprojektowany przede wszystkim na rynek północnoamerykański jest ekskluzywnym modelem z przestronnym wnętrzem oraz miejscami dla siedmiu osób w trzech rzędach foteli. Model CX-9 nie jest obecnie planowany na rynek europejski.

Źródło: Mazda, informacja prasowa / Mototarget.pl

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!