Mazda MX-5 - innowacja dla zachowania tradycji

LeadPhoto Mazda MX-5 - innowacja dla zachowania tradycji
Czwarta generacja Mazdy MX-5 zadebiutuje w polskich salonach we wrześniu, ale już teraz można składać zamówienia na ten model.
Content

Kultowy roadster Mazdy, który nieprzerwanie od 26 lat zapewnia wyjątkową radość jazdy i poczucie Jinba Ittai (jedność jeźdźca i wierzchowca), dołączy do gamy SKYACTIV i KODO, zachowując swój niepowtarzalny charakter.

W polskiej gamie znajdziemy dwie wersje silnikowe MX-5 – SKYACTIV-G o pojemności 1,5 lub 2,0 l. i mocy odpowiednio 131 i 160 KM, współpracujące z ręczną, 6-przełożeniową skrzynią biegów. Klienci będą mogli wybrać jedną z trzech wersji wyposażenia: SkyENERGY, SkyPASSION
i SkyFREEDOM. Nazwa najwyższej wersji została wybrana w drodze konkursu dla członków MX-5 Klub Polska, który zrzesza użytkowników i wielbicieli tego modelu. Laureatem konkursu i autorem zwycięskiej nazwy SkyFREEDOM jest Michał Opłocki, właściciel dwóch MX-5 pierwszej generacji (NA).

 W standardowym wyposażeniu wersji SkyENERGY znajdziemy już m.in. światła diodowe (LED), mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (silnik 2,0), komputer pokładowy, tempomat, gniazdo AUX i port USB, centralny wyświetlacz 7”, multimedialny system rozrywki i łączności MZD Connect i klimatyzację manualną. Wersja SkyFREEDOM to dodatkowo m.in. system adaptacyjnego doświetlania zakrętów (AFLS), system monitorowania martwego pola (BSM), monitorowanie ruchu poprzecznego przy cofaniu (RCTA) i tapicerka z Alcantary, a przede wszystkim elementy sportowe: fotele Recaro®, zawieszenie Bilstein i system nagłośnienia BOSE® z głośnikami w zagłówkach. Wersja z silnikiem 2,0 jest również dostępna z systemem i-stop oraz i-ELOOP – odzyskującym energię w trakcie hamowania i magazynującym ją w kondensatorze.

Ceny MX-5 w Polsce zaczynają się od 89 900 zł.

Mazda MX-5 czwartej generacji hołduje tradycyjnym wartościom modelu i wprowadza innowacje:

  • lekka konstrukcja (masa o ok. 100 kg mniejsza od poprzedniej wersji), miękki dach,
  • idealny rozkład mas pomiędzy przednią a tylną osią w stosunku 50:50 i napęd na tył,
  • w zawieszeniu przednim zastosowano pary wahaczy poprzecznych; w tylnym – układ wielodrążkowy,
  • redukcja biegunowych momentów bezwładności i obniżenie środka ciężkości,
  • układ hamulcowy zaprojektowano pod kątem maksymalnej dokładności w dawkowaniu siły hamowania,
  • najnowsza wersja interfejsu Mazda HMI (Human-Machine Interface) i system komunikacji MZD Connect,
  • najnowsze technologie bezpieczeństwa i-ACTIVSENSE Mazdy i komfortowe wnętrze.
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!