Samochód wyróżnia się takimi samymi kompaktowymi wymiarami jak wersja z miękkim dachem, zachowując identyczną długość i szerokość całkowitą oraz rozstaw osi (zmianie o 5 mm uległa jedynie wysokość całkowita).
Inżynierowie Mazdy opracowali specjalną konstrukcję dachową. Unikatowy projekt tylnego okna, które składa się wraz z dachem, pozwala kierowcy w pełni rozkoszować się sportowym brzmieniem wydechu, tym samym zwiększając przyjemność jazdy pod gołym niebem. Zawirowaniom powietrza we wnętrzu kabiny zapobiega masywna tylna osłona przeciwwiatrowa wykonana z akrylu. Nowy system sterowania umożliwia otwieranie i zamykanie dachu nawet podczas jazdy z prędkością nieprzekraczającą 10 km/h. Ponadto, wersja RF oferuje 130-litrowy bagażnik, który ma taką samą pojemność jak w wersji z miękkim dachem.
Gama dostępnych silników w Europie obejmuje jednostki benzynowe z rodziny SKYACTIV-G o pojemności skokowej 2,0 oraz 1,5 litra, które mogą współpracować z sześciobiegową przekładnią manualną SKYACTIV-MT lub – w modelu RF – z sześciostopniową skrzynią automatyczną.
Nad bezpieczeństwem podróżujących czuwa kilka nowoczesnych systemów. System bezpieczeństwa i-ACTIVSENSE obejmuje między innymi zaawansowany układ monitorowania martwego pola w lusterku (ABSM*) oraz układ sterowania światłami drogowymi (HBC), który automatycznie przełącza światła mijania na drogowe i odwrotnie.
Źródło: Mazda, informacja prasowa / Mototarget.pl