Mazda Polska w 2016 roku – wzrost sprzedaży i umocnienie pozycji na rynku

LeadPhoto Mazda Polska w 2016 roku – wzrost sprzedaży i umocnienie pozycji na rynku
Ubiegły rok zakończył się dla Mazdy dużym sukcesem. Marka kolejny rok z rzędu odnotowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży, o 21% (76% w 2013, 77% w 2014 i 24% w 2015 r.) z wynikiem 11 231 samochodów. Dzięki temu Mazda utrzymała 14. pozycję w rankingu marek w Polsce i uzyskała 2,7% udziału rynkowego.
Content

Od momentu rozpoczęcia działalności w czerwcu 2008 r. polski oddział Mazdy wydał klientom już 45 857 samochodów. Marka ugruntowała swoją pozycję na rynku, a największy sukces przyniosły modele 6. generacji, oparte na technologii SKYACTIV i wzornictwie KODO: Dusza Ruchu. W 2016 r. największą popularnością cieszyła się Mazda6 (3 082 zarejestrowane egzemplarze), Mazda3 (2 951 szt.) i CX-3 (2 541 szt.). Zaraz za podium uplasowała się Mazda CX-5 (2 019 szt.). Roadster MX-5 odnotował najwyższy historycznie wynik – 142 szt.

To był bardzo dobry rok dla Mazdy. Cieszymy się, że mamy kilka sprzedażowych filarów – Mazdę6, Mazdę3 i nasze SUV-y: CX-3 i CX-5. Plan wykonaliśmy zgodnie z prognozą z początku roku, nawet z nadwyżką. Dzięki temu mogliśmy skupić się na doskonaleniu procesu obsługi klientów, zarówno w sprzedaży, jak i serwisie oraz rozwijaniu produktów finansowych, które ułatwiają zakup naszych samochodów. Rok 2017 zapowiada się bardzo ciekawie – wprowadzimy na rynek Mazdę MX-5 RF oraz nową generację Mazdy CX-5 - to z pewnością jeszcze wzmocni naszą pozycję i przyciągnie nowych klientów - podsumowuje Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający Mazda Polska.

W 2016 roku zarejestrowano w Polsce 416 123 nowe samochody osobowe, co stanowi wzrost o 17% w porównaniu do 2015 r*. To najwyższy wynik w ciągu ostatnich 10 lat.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!