Mazda3 zdobywa nagrodę "Red Dot"

LeadPhoto Mazda3 zdobywa nagrodę "Red Dot"
Kolejny konkurs i kolejna prestiżowa nagroda dla nowej Mazdy3. Hatchback Mazdy zdobył właśnie tegoroczną nagrodę „Red Dot” za wzornictwo i ma szanse na kolejne zwycięstwa. Mazda3 znalazła się w czołowej trójce finalistów konkursu o tytuł „Światowy Samochód Roku 2014” (World Car of the Year) oraz o tytuł „Najpiękniejszy Samochód Roku 2014” (World Car Design of the Year).
Content

Wyróżnienie stylizacji Mazdy3 jest kolejnym dowodem atrakcyjności wielokrotnie nagradzanego motywu KODO: Dusza Ruchu. Czynniki, które zaważyły na decyzji jury konkursu „Red Dot”, złożonego z czterdziestu niezależnych znawców wzornictwa, to zachwycająca stylizacja, wyjątkowa funkcjonalność i ergonomia Mazdy3. Nowy kompakt poszedł zatem w ślady Mazdy6, innego modelu KODO, który zdobył tę nagrodę w zeszłym roku.

Motyw KODO wyraża ekspresję marki i jest doskonałym uzupełnieniem łamiących wszelkie konwencje technologii SKYACTIV, stanowiących podstawę wyjątkowo wydajnych*, a zarazem przyjemnych w obsłudze samochodów. Wszystkie trzy modele produkcyjne KODO (włączając Mazdę CX-5) otrzymały wyróżnienia za styl w kilku różnych konkursach. Uroczystość wręczenia tegorocznej nagrody „Red Dot” odbędzie się 7 lipca w teatrze Aalto w Essen, w Niemczech.

W konkursach o tytuł „Światowy Samochód Roku 2014” i „Najpiękniejszy Samochód Roku 2014” Mazda3 jest jedynym modelem nie reprezentującym producentów niemieckich w obu grupach finalistów. Jej rywalami, wybranymi spośród 24 kandydatów, są Audi A3 oraz BMW Serii 4. Z kolei w konkursie stylizacji Mazda zmierzy się z BMW i3 i Mercedesem-Benz Klasy C. Zwycięzcy zostaną przedstawieni 17 kwietnia podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Nowym Jorku.

Wygrana we wspomnianych konkursach byłaby największym dotychczasowym sukcesem Mazdy3, która, od swojego debiutu w 2003 r., zdobyła już ponad 150 nagród i w styczniu osiągnęła łączną wielkość produkcji wynoszącą ponad 4 miliony egzemplarzy. Dodatkowo, to potwierdziłoby słuszność wyboru niekonwencjonalnego kierunku, w którym podążają modele nowej generacji marki.

Konkurs o nagrodę „Red Dot” jest organizowany od 1955 r. przez niemieckie Centrum Wzornictwa w Nadrenii Północnej-Westfalii (Design Zentrum Nordrhein Westfalen) z Essen. Kategorie konkursowe to design produktu, wzornictwo koncepcyjne i projektowanie w komunikacji. W tegorocznej edycji jury oceniało 4 815 produktów aż 1 816 producentów, projektantów i architektów z 53 krajów. Nagrodzone produkty zostaną oznaczone symbolem czerwonej kropki, który jest postrzegany jako międzynarodowy certyfikat doskonałego designu.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!