MBUX - doświadczenie użytkownika Mercedes-Benz

LeadPhoto MBUX - doświadczenie użytkownika Mercedes-Benz
Główną atrakcją stoiska Mercedes-Benz podczas targów elektroniki użytkowej CES w Las Vegas jest światowa premiera intuicyjnego i inteligentnego systemu multimedialnego MBUX (Mercedes-Benz User Experience – Doświadczenie Użytkownika Mercedes-Benz). Jego seryjna odsłona pojawi się na rynku już w tym roku, w nowej Klasie A.
Content

Sztuczna inteligencja
MBUX wyróżnia się szczególną cechą: dzięki sztucznej inteligencji ma zdolność uczenia się. Można go indywidualizować i dopasowywać do preferencji danego użytkownika. W ten sposób pomiędzy pojazdem a kierowcą oraz pasażerami rodzi się swego rodzaju emocjonalna więź. Jednocześnie system oferuje bezprzewodowe aktualizacje i otwiera nową epokę w dziedzinie łączności Mercedes me.
Do kolejnych cech MBUX należy panoramiczny kokpit o wysokiej rozdzielczości z dotykową obsługą ekranu, wyświetlacz nawigacji z technologią rozszerzonej rzeczywistości oraz inteligentne sterowanie głosowe z funkcją rozpoznawania naturalnej mowy, aktywowanej za pomocą komendy Hej, Mercedes.

MBUX trafi do całej gamy nowej generacji kompaktowych Mercedes-Benz, a jego seryjna produkcja rozpocznie się wiosną 2018 roku, wraz z debiutem nowej Klasy A. Wizytówką systemu jest kompleksowa koncepcja sterowania dotykowego, stanowiąca połączenie dotykowego ekranu, panelu dotykowego na konsoli środkowej oraz dotykowych przycisków Touch-Control na kierownicy. Pomijając wygodę, intuicyjny sposób obsługi ogranicza rozpraszanie uwagi kierowcy.

Nowe koncepty Mercedesa
Poza tym na liczącym 613 m2 stoisku Mercedes-Benz prezentuje koncepcyjne pojazdy Mercedes-Benz Concept EQA oraz smart vision EQ fortwo, hipersportowego Mercedesa-AMG Project ONE, a także przedseryjny model GLC F-CELL, zasilanego energią z ogniw paliwowych oraz z ładowanego z gniazdka akumulatora.
Concept EQA demonstruje, w jaki sposób Mercedes-Benz może zmaterializować strategię nowej marki EQ w klasie aut kompaktowych. Dwa silniki elektryczne, po jednym na każdą oś, generują łącznie moc systemową przekraczającą 200 kW. Dzięki stałemu napędowi 4x4 z płynną regulacją rozdziału momentu obrotowego pomiędzy osiami samochód oferuje zmienną charakterystykę prowadzenia. O tym, który z programów jazdy jest aktualnie wybrany, informuje unikalna, cyfrowa osłona chłodnicy Concept EQA.
Mercedes-AMG Project ONE to hipersportowy samochód wykorzystujący hybrydowy napęd z bolidu Formuły 1. Koncepcyjny smart vision EQ fortwo stanowi z kolei propozycję rozwiązania przyszłościowego transportu miejskiego – jest elektryczny, autonomiczny i pozbawiony kierownicy oraz pedałów.

Co więcej, w Las Vegas swój ostatni przystanek ma trasa Intelligent World Drive, w ramach której Mercedes-Benz testował zautomatyzowane funkcje jazdy na pięciu kontynentach. Na ostatnich etapach w Kalifornii i Nevadzie pojazd testowy zgromadził cenne dane typowe dla ruchu w USA. Posłużą one do dalszego rozwoju systemów wspomagających kierowcę. W trakcie zautomatyzowanych jazd testowych na rozległym obszarze Los Angeles, a następnie w Las Vegas, skoncentrowano się na ocenie zachowania w gęstym ruchu miejskim i na drogach szybkiego ruchu. Główny nacisk położono na rozpoznawanie autobusów szkolnych oraz charakterystycznych dla lokalnej infrastruktury oznaczeń jezdni, pasów i znaków ograniczeń prędkości. Dodatkowo, przeprowadzono testy innowacyjnego systemu Digital Light.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!