„Nowe Renault Megane R.S. Trophy-R pobiło kolejny rekord w swojej kategorii, tym razem na flagowym japońskim torze Suzuka. Wyczyn ma szczególne znacznie dla 10 000 fanów Renault Sport i Trophy-R. To dowód skuteczności kampanii testów, jaką przeprowadziliśmy na miejscu w celu możliwie jak najlepszego spełnienia oczekiwań japońskich odbiorców” - Patrice Ratti, dyrektor generalny Renault Sport Cars.
Nie tylko mocniejsze
Zgodnie z tradycją Renault Sport, nowa generacja Megane R.S. Trophy-R nie zawdzięcza swoich osiągów wyłącznie mocy silnika. Napędzający ją silnik o mocy 300 KM to ta sama jednostką, która jest montowana we wprowadzonym na rynek na początku 2019 roku Megane R.S. Wersja Trophy-R została stworzona przez dedykowany zespół konstruktorów jako samochód wyścigowy. Jej twórcy skupili się na trzech głównych aspektach: maksymalnym zmniejszeniu masy (nawet o 130 kg w porównaniu do Mégane R.S. Trophy bez opcji), dopracowaniu aerodynamiki i radykalnej modyfikacji układu jezdnego.
Zamiłowanie do wyczynów, takich jak rekordy okrążeń na torach Nürburgring i Spa-Francorchamps, jest siłą napędową Renault Sport. Teraz zaowocowało kolejnymi wyzwaniami. Nowe Megane R.S. Trophy-R ustanowiło nowy, oficjalny absolutny rekord, uzyskując wzorcowy czas w kategorii seryjnych samochodów kompaktowych na japońskim torze Suzuka, mierzącym 5,8 km długości i liczącym 18 zakrętów. Rekordowy czas okrążenia został osiągnięty 26 listopada przez Laurenta Hurgona, który ma już na koncie wiele innych rekordów za kierownicą kolejnych generacji tego modelu. Nowy rekord to 2’25’’454.
10 lat bicia rekordów
Historia bicia rekordów przez Mégane R.S. trwa już od ponad 10 lat i dotyczy w szczególności toru Nürburgring. Zapoczątkował ją rekord w kategorii seryjnych modeli przednionapędowych. Mégane R.S. R26.R pokonało okrążenie na pętli Nordschleife toru Nürburgring w czasie 8’17’’. Rekord został pobity trzy lata później ― w 2011 roku ― przez samochód drugiej generacji Mégane R.S. w wersji Trophy, prowadzony przez kierowcę testowego Laurenta Hurgona (8’07’’97). W 2014 roku ten sam kierowca po raz pierwszy uzyskał czas poniżej 8 minut (7’54’’36) za sterami Mégane III R.S. Trophy-R.
To również on, za kierownicą nowego Megane R.S. Trophy-R uzyskał nowy, rekordowy czas 07’40’’100 na trasie pętli Nordschleife o długości liczącej 20,6 km (co odpowiada 07’45’’389 dla pełnego oficjalnego okrążenia, mierzącego 20,832 km). Nowy rekord wymagał trudnej walki o każdą kolejną sekundę. Laurent Hurgon pobił także rekord toru Spa-Francorchamps (02’48’’338), relacjonowany na żywo na kanale YouTube i Facebooku. Laurent Hurgon pobił kolejny rekord, tym razem na torze Suzuka w Japonii. Na antypodach, Renault Australia również bije rekord okrążenia w kategorii modeli przednionapędowych na torze o długości 4,95 km, usytuowanym na terenie kompleksu Bend Motorsport Park. Za kierownicą seryjnego Megane R.S. Trophy-R zasiadł kierowca James Moffat zespołu Gary Rogers Motorsport, uzyskując rekordowy czas 2’14’’316. Gary Rogers startuje w rajdzie TCR Australia za kierownicą Mégane R.S. TCR przygotowanego przez Vukovic Motorsport.
Megane R.S. Trophy-R jest oferowane na świecie w numerowanej, limitowanej serii 500 egzemplarzy, na rynek polski przeznaczonych jest 12 sztuk tego samochodu. Cena modelu to 240 000 zł.
Na stronie internetowej R.S. Performance dostępna jest pełna gama artykułów tekstylnych i akcesoriów oraz elementów, które zwiększają osiągi Trophy-R. Są to m.in. regulowane ograniczniki amortyzatorów, krótkie sprężyny zawieszenia, 6-punktowa uprząż Sabelt, przewody powietrzne chłodzenia hamulców „boa”. Wszystkie artykuły będą dostępne od połowy grudnia br.