Mercedes AMG-GT ujrzał światło dzienne

LeadPhoto Mercedes AMG-GT ujrzał światło dzienne
Pierwszy pojazd Mercedesa był samochodem wyścigowym. Jego najnowszy potomek – Mercedes-AMG GT – kontynuuje to historyczne dziedzictwo i debiutuje w nowej dla marki AMG klasie aut sportowych. To drugi model opracowany w całości przez inżynierów z Affalterbach. Jego koncepcja, z aluminiowym nadwoziem, umieszczonym z przodu, cofniętym w stronę kabiny silnikiem AMG V8 biturbo o mocy nawet 510 KM.
Content

- Wraz z nowym GT wkraczamy do najbardziej konkurencyjnej klasy samochodów sportowych. Entuzjastom takich aut na całym świecie chcemy udowodnić, jakie możliwości reprezentuje AMG - mówi prof. Thomas Weber, członek zarządu Daimler AG odpowiedzialny za badania i rozwój samochodów Mercedes-Benz.

Połączenie aluminiowej ramy przestrzennej, silnika V8 biturbo z suchą miską olejową, siedmiobiegowej, zautomatyzowanej przekładni dwusprzęgłowej w układzie transaxle, blokady dyferencjału, sportowego zawieszenia z podwójnymi wahaczami wykonanymi z aluminium oraz niskiej masy własnej - 1540 kg - zapewnia GT torowe osiągi. Koncepcja umieszczonego z przodu, cofniętego w stroną kabiny silnika oraz przekładni zamontowanej przy tylnej osi pozwoliła uzyskać korzystny rozkład mas (47:53), co w połączeniu z nisko położonym środkiem ciężkości przekłada się na agresywne prowadzenie i wysokie prędkości w zakrętach. Pod względem współczynnika mocy do masy – około 3,3 kg/KM – model należy do klasowej czołówki, a przyśpieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 3,8 s.

Zdecydowane, atletyczne rysy sprawiają, że GT nawet w bezruchu wygląda dynamicznie. Widziany z boku, zwraca uwagę opadającą linią dachu, muskularnymi nadkolami i bocznymi wlotami powietrza przedzielonymi dwiema płetwami. Te ostatnie są wizytówką sportowych aut Mercedes-Benz. W tylnej partii karoserii styliści celowo uniknęli wyraźnych, poziomych linii - w rezultacie coupe wygląda wyjątkowo lekko, a wyprofilowanie zderzaka zdaje się je dodatkowo poszerzać. Dzięki umieszczeniu tablicy rejestracyjnej we wgłębieniu zderzaka klapa ma czystą formę, co pozwala jeszcze lepiej wyeksponować trójramienną gwiazdę. GT wyróżnia się również wysuwanym spojlerem, niewidocznym na postoju. Całość wieńczy dyfuzor ze zintegrowanymi rurami wydechowymi i ozdobną listwą w kolorze matowego srebra, nawiązującą do motywu litery "A" z przodu.

Nowa jednostka AMG jest wspomagana dwiema turbosprężarkami, które nie są montowane na zewnątrz, ale pomiędzy rozwidlonymi głowicami. W efekcie jej konstrukcja ma kompaktowe wymiary, odznacza się optymalną reakcją układu doładowania i niską emisją spalin.

Skuteczne wytracanie prędkości niezależnie od liczby hamowań - to zasługa wysokowydajnego, kompozytowego układu hamulcowego. Mercedes-AMG jest zaopatrzony w komplet wewnętrznie wentylowanych, perforowanych tarcz o średnicy 360 mm, a odmiana GT S ma przednie o średnicy zwiększonej do 390 mm oraz polakierowane na czerwono zaciski. Na życzenie obie wersje są oferowane z ceramiczno-kompozytowym układem hamulcowym - lżejszym i bardziej wytrzymałym, a przy tym jeszcze skuteczniejszym. Wykorzystuje on ceramiczne tarcze o średnicy 402 mm z przodu i 360 mm z tyłu.

Ceny nowego mercedesa nie są jeszcze znane 

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!