Tobias Moers, prezes Mercedes-AMG GmbH:
- W firmie MV Agusta znaleźliśmy doskonałego partnera. Producent ten ma długie tradycje w budowaniu sportowych jednośladów – z Mercedes-AMG łączy go nie tylko sukcesy w wyścigach, ale i wyznawane wartości oraz cele na przyszłość. MV Agusta to doświadczenie najwyższej perfekcji, optymalne osiągi i technologia ze świata motorsportu przeniesiona na drogi. Nasza współpraca podkreśla wagę AMG jako producenta aut sportowych oraz marki Mercedes-Benz i pozwala wejść do świata kolejnych entuzjastów wysokich obrotów.
Giovanni Castiglioni, prezes i dyrektor generalny MV Agusta Motor S.p.A., dodał:
- MV Agusta i Mercedes-Benz znakomicie do siebie pasują – design ich maszyn, wysokie osiągi oraz pasja. Mercedes-AMG pomoże nam w dalszym globalnym rozwoju i przyspieszeniu wzrostu, a unikalny charakter MV Agusta wzmocni przywództwo AMG w segmencie samochodów sportowych.
Wilko Stark, wiceprezes Mercedes-Benz Cars ds. strategii i planowania:
- Dzięki umowie z MV Agusta jeszcze silniej będziemy pozycjonować Mercedes-AMG jako sportową markę w portfolio Mercedes-Benz. Strategiczna współpraca pozwoli nam dotrzeć do nowych fanów czterech i dwóch kółek. Łącząc działania marketingowe i sprzedażowe, do obu marek będziemy mogli przyciągnąć nowe grupy klientów z całego świata.
Firma Mercedes-AMG GmbH w 100 proc. należy do koncernu Daimler AG i pełni rolę sportowej marki oddziału aut osobowych Mercedes-Benz. Założona w 1967 roku przez Hansa Wernera Aufrechta i Erharda Melchera, swoją reputację zdobyła dzięki wielkim sukcesom w sporcie motorowym oraz unikalnej ofercie modeli. Obecnie w jej siedzibie w Affalterbach pracuje około 1200 osób, w tym 700 inżynierów. Ta liczba odzwierciedla najwyższe standardy i wizerunek Mercedes-AMG: samochody tej marki słyną z wysokich osiągów i precyzji. W każdym z nich tkwi niepowtarzalne, sportowe DNA - zwłaszcza w dwóch modelach opracowanych ściśle w Affalterbach, SLS oraz niedawno zaprezentowanym GT. W ubiegłym roku firma Mercedes-AMG uzyskała rekordową sprzedaż 32 tys. aut; w I połowie br. jej samochody znalazły już 23 tys. nabywców.