Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6

LeadPhoto Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6
Pustynna burza, bo takie miano pasuje doskonale do nowego, Mercedesa G 63 AMG 6x6 łączy w sobie wytrzymałość samochodu terenowego z wygodą limuzyny. Zazwyczaj te dwie cechy się wykluczają, ale nie w przypadku nowego modelu pokazowego Mercedes-Benz.
Content

Napęd na wszystkie koła 6x6 z pięcioma blokadami dyferencjałów, reduktor, osie portalowe, silnik AMG V8 biturbo o mocy 400 kW (544 KM) i wygląd prawdziwego twardziela: Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 nie pozostawia złudzeń co do swoich terenowych możliwości. Nie jest jednak surową maszyną, stworzoną do zmagań w Rajdzie Dakar. W luksusowej kabinie sygnowanej przez AMG pasażerowie mogą cieszyć się najwyższym komfortem bez względu na krajobraz i pogodę. Ekskluzywny charakter modelu podkreśla przestrzeń ładunkowa wykończona drewnem bambusowym.   

Niemal gotowy do produkcji Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 łączy to, co najlepsze w szerokiej gamie Klasy G. Z odmiany cywilnej czerpie ponad 30 lat doświadczenia na scenie aut terenowych, z niej też pochodzi nowoczesna koncepcja kokpitu z dużym, umieszczonym centralnie wyświetlaczem znane z odmiany cywilnej. Wytrzymałość i praktyczność w terenie to cechy odziedziczone po wersjach wojskowych, a znakomity silnik oraz luksusowe wyposażenie dostarcza sportowy oddział Mercedes-AMG.

Technologia 6x6: sprawdza się nawet na końcu świata

Wystarczy krótkie spojrzenie w dane techniczne G 63 AMG 6x6 i wszystko jasne - to samochód, który sprawdzi się nawet na końcu świata. Napęd na wszystkie koła, skrzynia rozdzielcza z reduktorem, osie portalowe i pięć blokad mechanizmów różnicowych, a do tego system kontroli ciśnienia w ogumieniu pozwalający w rekordowo krótkim czasie korygować podczas jazdy ciśnienie w ogromnych, 37-calowych oponach - wszystkich tych elementów na próżno szukać w konwencjonalnych autach terenowych.

W rezultacie G 63 AMG 6x6 może z łatwością mierzyć się z najwyższymi pustynnymi wydmami. Piaszczyste i górskie szlaki nie są w stanie wytrącić go z równowagi, a przeprawa przez rzekę jest dziecinnie prosta dzięki głębokości brodzenia sięgającej 1 metra. Zdumiewające są rówież osiągi i lekkość, z jaką 3,85-tonowy pikap przyspiesza na asfalcie.

Pomimo unikalnego układu napędowego G 63 AMG 6x6 nie stanowi technologicznej rewolucji. Po 34 latach produkcji Klasy G w różnych wersjach liczba dostępnych części pozwoliła zaprojektować go niemal wyłącznie w oparciu o seryjne podzespoły. Przykładem jest silnik AMG V8 biturbo o mocy 400 kW (544 KM) i 760 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz przekładnia automatyczna AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC połączona z napędem przednich kół wprost z modelu G 63 AMG oraz napęd tylnych osi sprawdzony już w pojazdach przygotowanych dla australijskiej armii. Również osie portalowe, które świętują swój debiut w samochodzie cywilnym, mają wojskowe korzenie.

Źródło: Daimler Media / Mercedes-Benz

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!