Mercedes-Benz na targach we Frankfurcie

LeadPhoto Mercedes-Benz na targach we Frankfurcie
Na międzynarodowym salonie samochodowym we Frankfurcie (14-24 września 2017 r.) Mercedes-Benz wystąpi z ambicjami kształtowania mobilności jutra. Z okazji swoich 50. urodzin marka Mercedes-AMG pokaże m.in. model Project ONE –samochód z hybrydowym napędem rodem z Formuły 1, wskazujący drogę AMG do „przyszłości drogowych osiągów”.
Content

Łącznie, oddział osobowych Mercedesów zaprezentuje we Frankfurcie około 100 pojazdów, w tym kilka światowych premier innowacyjnych aut koncepcyjnych. Pierwszym z nich jest Mercedes-AMG Project ONE. Jego seryjna wersja będzie pierwszym w historii samochodem z hybrydowym napędem wprost z bolidu Formuły 1.

Nowy prototyp smarta z napędem elektrycznym pokaże dalszy potencjał utworzonej niedawno marki pojazdów elektrycznych EQ. W pełni autonomiczny pojazd jako pierwszy kompleksowo ucieleśnia wszystkie cztery filary najnowszej strategii Mercedesa – CASE (Connected, Autonomous, Shared, Electric): jest połączony ze światem, autonomiczny, ma napęd elektryczny i można go współdzielić z innymi użytkownikami.

Kolejną światową premierą Mercedes-Benz będzie pierwszy w pełni elektryczny prototyp kompaktowego auta EQ. W przyszłości pod marką EQ producent ze Stuttgartu zaoferuje całą gamę pojazdów, w tym kompaktowe modele na prąd – to krok pozwalający upowszechnić elektromobilność wśród ważnej grupy nabywców.

Po raz pierwszy na tragach pojawi się też hybryda plug-in zasilana energią z ogniw paliwowych – Mercedes-Benz GLC F-CELL EQ Power, oferująca praktyczne zalety takich pojazdów: krótki czas potrzebny na tankowanie wodoru czy długi zasięg w połączeniu z jazdą lokalnie bezemisyjną.

Swój debiut we Frankfurcie będą również świętować kompleksowo zaktualizowane Klasy S z nadwoziami Coupé i Cabriolet, w wersjach standardowych oraz AMG, a także Mercedes wśród pickupów – Klasa X. Łączy ona typowe atrybuty pickupów: solidność, funkcjonalność i zdolności terenowe – z atutami klasycznego Mercedesa, czyli designem, komfortem, dynamiką jazdy oraz wysokim poziomem bezpieczeństwa. Utrzymana w duchu SUV-ów z gwiazdą stylizacja sprawia, że Klasa X harmonijnie wpisuje się w portfolio Mercedes-Benz.

Wydarzenia można teraz śledzić online

Tradycyjnie, targi ruszą w poniedziałek 11 września – o 18:30 zacznie się „Noc Mediów Mercedes-Benz”. Konferencja prasowa rozpocznie się pierwszego z dwóch dni prasowych, 12 września, o godzinie 9:35. Na środę 13 września zaplanowano spotkania z ekspertami (Tobias Moers, szef Mercedes-AMG, dr Annette Winkler, szefowa smarta, dr Jens Thiemer, wiceprezes Mercedes-Benz Cars ds. marketingu, oraz Wilko Stark, szef CASE) – między 10:00 a 13:00 przedstawiciele poszczególnych marek i projektów będą odpowiadać na pytania przedstawicieli mediów na temat bliższych i dalszych planów producenta ze Stuttgartu. Bezpośrednie rozmowy z ekspertami będzie można przeprowadzić także na poziomie cyfrowym.

Specjalnie na potrzeby prowadzenia relacji z targów Mercedes-Benz uruchamia nową platformę cyfrową – Mercedes me media, która pozwala na żywo, w obszernej formie relacjonować wydarzenia takie jak światowe premiery czy konferencje prasowe. Jednocześnie platforma ułatwia pracę dziennikarzom – oferuje im niespotykane funkcjonalności, m.in. strumieniowanie obrazu o wysokiej rozdzielczości w widoku wielokątowym, funkcję zrzutów ekranu o wysokiej rozdzielczości, transkrypcję rozmów na żywo czy tłumaczenie w dwóch językach. Przedstawiciele mediów mają też dostęp do powiązanych z targami informacji, zdjęć i filmów zamieszczonych w stale aktualizowanym centrum prasowym.

Konwencja me Convention: targi motoryzacyjne w nowym wymiarze

Dzięki me Convention klasyczne prezentacje samochodów zostaną uzupełnione o nową formułę interaktywnego dialogu. Przez 3 dni (od 15 do 17 września) na uczestników czeka inspirująca mieszanka paneli dyskusyjnych, warsztatów, spotkań z ekspertami, laboratoriów i instalacji artystycznych, których tematyka skupi się na strategii CASE, a jednocześnie daleko wykroczy poza sferę samych produktów. W ten sposób producent ze Stuttgartu chce zainicjować dyskurs na temat przyszłości i wykorzystać targi motoryzacyjne jako platformę komunikacyjną nowego wymiaru. W gronie prelegentów pojawi się ponad 100 międzynarodowych wizjonerów, myślicieli i ciekawych osobowości z różnych środowisk społecznych i kulturalnych, m.in. astronauta Buzz Aldrin, artysta i choreograf Christian „Mio” Loclair, tybetański mnich i specjalista ds. koncentracji Gelong Thubten, odkrywca i ambasador Mercedes-Benz Mike Horn, supermodelka Amber Valetta, słynny projektant przemysłowy Hartmut Esslinger, zajmująca się technologiami reporterka Amber Mac czy redaktorka niemieckiego magazynu biznesowego „Wirtschaftswoche” Miriam Meckel.

Konwencja me Convention ma partnera dysponującego wieloletnim doświadczeniem w organizowaniu wydarzeń w innowacyjnych formatach – SXSW®. Połączenie festiwalu kulturalnego i cyfrowej konferencji sprawia, że SXSW® ma w Austin status kultowego i co roku przyciąga 300 tys. gości. Konwencja me Convention stanowi pierwszy przykład tego rodzaju współpracy Amerykanów poza granicami USA. Bilety na konferencję dostępne są pod adresem www.me-convention.com.

Prezentacja Mercedes-Benz Cars na targach we Frankfurcie

Stoisko Mercedes-Benz w pełni odzwierciedla strategię CASE – a jedną z głównych jego atrakcji będzie miasteczko CASE na parterze Sali Festiwalowej, tradycyjnej lokalizacji producenta ze Stuttgartu. W centralnym miejscu odbędą się prezentacje pojazdów i wystąpienia moderatorów. Przy wejściu do Sali Festiwalowej pojawi się „Cyfrowa deska rozdzielcza”, informująca gości o bieżącym programie prezentacji i rozmów. W tym samym miejscu odwiedzający będą mogli zapisać się na indywidualne, cyfrowe zwiedzanie stoiska – z elektroniczną kartą wstępu zapisaną w aplikacji na smartfonie. Dzięki „Mercedes-Benz To Go” goście zyskają stały dostęp do aktualnych informacji na temat atrakcji, pojazdów oraz konwencji me Convention: przed, w czasie i po targach. Karty wstępu można pobrać na urządzenia mobilne w dowolnej chwili, ze strony www.mercedes-benz.com/IAA, wgrać w trakcie targów za pomocą kodu QR lub uzyskać bezpośrednio. Interesujące materiały w hali wystawowej można pobierać, korzystając ze skanera kodów QR, a następnie przesyłać je na swoje konto za pomocą przeglądarki dysponującej połączeniem LTE lub WLAN.

Nad zaprojektowaniem i zbudowaniem stoiska Mercedes-Benz czuwa około 400 osób. Prace ruszyły ponad 2 miesiące przed rozpoczęciem targów, a zagospodarowanie liczącej 11 tys. m2 powierzchni wystawowej wymagało zaangażowania imponujących środków – użyto m.in. 970 ton stali, ponad 250 km przewodów i wykorzystano około 6000 lamp.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!