Mercedes-Benz kontynuuje największą ofensywę modelową w swojej historii - a przy okazji podejmuje kolejny krok na drodze do autonomicznej jazdy. Po znakomicie przyjętych modelach Klasy S i Klasy C w ubiegłych latach, producent prezentuje kolejną – dziesiątą już - generację Klasy E, której polska premiera odbyła się właśnie na targach w Poznaniu. Limuzynę wyposażono w szereg innowacyjnych systemów wspomagających komfort i bezpieczeństwo, w tym pierwszy na świecie system zautomatyzowanej zmiany pasa ruchu. Nowa 2-litrowa jednostka wysokoprężna oraz czterocylindrowy silnik benzynowy o tej samej pojemności, w połączeniu z niezrównanymi parametrami aerodynamicznymi, wyznaczają nieznany dotąd standard wydajności.
Na stoisku Mercedesa w hali nr 5 Mercedes-Benz pokazano też kolekcję samochodów marzeń: odnowione roadstery SL i SLC oraz Klasę S Cabriolet. Zapewniają one przyjemność jazdy pod gołym niebem praktycznie przez cały rok, m.in. za sprawą opcjonalnego systemu AIRSCARF - „powietrznego szalu”, ogrzewającego okolice karku kierowcy i pasażera z przodu. Gamę otwartych modeli koncernu uzupełnia najnowszy smart fortwo cabrio. Jego modułowe słupki dachowe można zdemontować, zamieniając auto z odsuwanym szyberdachem w „prawdziwy” kabriolet.
Na poznańskim stoisku Mercedes-Benz pojawił się również GLS - pełnowymiarowy, 7-osobowy SUV oferowany na europejskim rynku. Oferowany pod nową nazwą model oferuje jeszcze wydajniejsze silniki, teraz połączone ze skrzynią automatyczną 9G-TRONIC, najnowsze systemy wspomagające i multimedia oraz wszechstronne zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z regulowanym prześwitem, który można zwiększyć nawet do 30,6 cm.