Inżynierowie AMG podnieśli moc 3-litrowego silnika V6 o 17 kW (23 KM), do 287 kW (390 KM). Maksymalny moment obrotowy o wartości 520 Nm jest dostępny w przedziale 2500-5000 obr./min. Limuzyna przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 s, a Kombi – w 4,8 s. Prędkość maksymalna obu wersji została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.
Design zewnętrzny
Nadwozie C 43 4MATIC ma teraz zmienioną osłonę chłodnicy przedzielona podwójną listwą z matowosrebrnym wykończeniem oraz mocno wyrzeźbiony przedni zderzak z dodatkowymi prowadnicami powietrza. Umieszczone po bokach kurtyny powietrzne pomagają w optymalnym prowadzeniu strumienia powietrza. Listwa spojlera na pokrywie bagażnika jest lakierowana na kolor karoserii.
Opcjonalny pakiet stylistyczny AMG obejmuje sportowe dodatki: przedni spojler, szersze listwy progowe, standardowy spojler oraz prowadnice powietrza w tylnym zderzaku w kolorze czarnym, z wykończeniem na wysoki połysk.
Koła AMG aero
Nabywcy mają do wyboru dwa zoptymalizowane aerodynamicznie wzory obręczy: standardowa specyfikacja obejmuje koła AMG z pięcioma podwójnymi ramionami, lakierowane na kolor szary (tremolit), z wykończeniem na wysoki połysk, w rozmiarze 7,5 J x 18 ET z oponami 225/45 R 18 z przodu oraz 8,5 J x 18 ET z oponami 245/40 R 18 z tyłu.
Opcjonalnie dostępne są obręcze o innym wzorze z pięcioma podwójnymi ramionami – w kolorze szarym (tantalit), czarnym (lśniące wykończenie) lub matowoczarnym – w rozmiarze 7,5 J x 19 ET z ogumieniem 225/40 R 19 z przodu oraz 8,5 J x 19 ET i 255/35 R 19 z tyłu.
Design wnętrza
Opcjonalne fotele AMG Performance zapewniają optymalne trzymanie boczne w trakcie dynamicznej jazdy, a ich zintegrowane zagłówki podkreślają sportowy charakter kokpitu. Na życzenie boczne poduszki mogą być regulowane pneumatycznie, pozwalając na dopasowanie do ciała do siedzenia. Po raz pierwszy fotele Performance w C 43 4MATIC oferują nie tylko opcję podgrzewania, ale – w połączeniu ze skórzaną tapicerką – także trzystopniową wentylację.
Dodatkowe akcenty modelu to aluminiowe nakładki na pedały z gumowymi wypustkami, elementy ozdobne z wykończeniem inspirowanym lakierem fortepianowym oraz panele ze szczotkowanego aluminium, czarna podsufitka, czerwone pasy bezpieczeństwa, a także tapicerka ze sztucznej skóry Artico i mikrofibry Dinamica w kolorze czarnym.
Kokpit
Kierowca może używać panelu dotykowego i kontrolera na konsoli środkowej, paneli dotykowych na kierownicy lub sterowania głosowego. Panel wskaźników jest w pełni cyfrowy, a ekran ma przekątną 12,3”. Do wyboru są trzy wersje zegarów: klasyczna, sportowa lub supersportowa.
Dodatkowe menu AMG dostarcza kierowcy liczne informacje np. temperaturę oleju w silniku i skrzyni, ciśnienie doładowania, poziom przeciążenia, moc i moment obrotowy silnika; posiada także manualny stoper służący do mierzenia czasów okrążeń oraz kolorowy wskaźnik najszybszych i najwolniejszych okrążeń wraz ze średnią prędkością i pokonanym dystansem.
Wizualizacje na środkowym ekranie multimediów prezentują informacje na temat funkcji pojazdu – np. w postaci animacji układów wspomagających czy systemów komunikacji. Standardowo wyświetlacz ma przekątną 7” i rozdzielczość 960 x 540 pikseli. Na życzenie dostępna jest wersja o przekątnej 10,25” i rozdzielczości 1920 x 720 pikseli.
Nowością są panele dotykowe Touch Control, służące do obsługi panelu wskaźników (lewy) i systemu multimedialnego (prawy) za pomocą ruchów opuszków palców.
3-litrowy silnik AMG V6 biturbo
Jednostka V6 biturbo legitymuje się wysoką mocą maksymalną przy zachowaniu niskiego zużycia paliwa i ograniczonej emisji spalin. Jej wydajność to między innymi zasługa zastosowania dwóch osobnych, dużych turbosprężarek (maksymalne ciśnienie doładowania wynosi 1,1 bara).
Skrzynia AMG Speedshift TCT 9G
Nowy Mercedes korzysta z przekładni, w której inżynierowie zastosowali oprogramowanie zmodyfikowane pod kątem krótkich czasów zmiany biegów. Podwójne wysprzęglenie w trybach Sport i Sport+ zapewnia emocjonujące wrażenia z jazdy. Aby zawsze zagwarantować odpowiednią dynamikę, we wszystkich programach samochód rusza z pierwszego biegu.
Za pomocą osobnego przycisku Manual na konsoli środkowej kierowca aktywuje tryb ręcznej zmiany przełożeń – może wówczas korzystać z manetek przy kierownicy. Co istotne, skrzynia pozostaje na wybranym biegu i nie wrzuca automatycznie wyższego nawet wtedy, gdy silnik osiągnie limit obrotów.
AMG Dynamic Select
System modyfikuje kluczowe parametry, takie jak reakcje silnika, przekładni oraz zestrojenie zawieszenia i ukłądu kierowniczego. Niezależnie od programów AMG Dynamic Select kierowca może bezpośrednio aktywować tryb ręcznej zmiany biegów oraz osobno zmieniać nastawy zawieszenia. Do dyspozycji ma też nowy, piąty program Slippery, oznaczony wizerunkiem płatka śniegu. Producent gwarantuje, że sprawdza się on na śliskich i zaśnieżonych nawierzchniach.
Napęd na wszystkie koła
Standardowo montowany napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC wyróżnia się rozkładem momentu obrotowego pomiędzy przednią a tylną osią w proporcji 31:69. Jednostopniowa skrzynia rozdzielcza jest kołnierzowo montowana do przekładni jako odrębny podzespół. Zwarte wymiary przekładni w żaden sposób nie rzutują na przestrzeń w kabinie czy wielkość bagażnika.
Rejestrator danych do używania na torze
Aplikacja AMG Track Pace rejestruje dane podczas jazdy na zamkniętych torach wyścigowych. Można zamówić ją jako opcję dla systemu informacyjno-rozrywkowego Comand Online.
Po uruchomieniu aplikacja 10 razy na sekundę rejestruje liczne dane pojazdu (np. prędkość, przyspieszenie). Oprócz tego wyświetla czasy okrążeń i przejazdów sektorów oraz różnice względem czasu odniesienia. Ponieważ określone elementy interfejsu świecą się na zielono lub czerwono, kierowca może kątem oka, bez potrzeby odczytywania szczegółowych wyników, sprawdzić, czy zanotował lepszy czy gorszy czas. Po sesji jazdy torowej może przeanalizować swoje osiągnięcia i na tej podstawie doskonalić technikę jazdy. Poza tym aplikacja mierzy i zapisuje wartości przyspieszeń oraz opóźnień (np. 0-100 km/h, 1/4 mili, 100-0 km/h). Dzięki wykorzystaniu nowego, precyzyjnego algorytmu określania położenia pojazdu AMG Track Pace wykrywa nawet, kiedy tor jazdy jest omijany lub skracany. Oprócz danych GPS bierze pod uwagę informacje z czujników pojazdu (przyspieszenie, żyroskop, kąt skrętu, prędkości kół). Dane z aplikacji pojawiają się na ekranie multimediów, panelu wskaźników i na wyświetlaczu przeziernym. W bazie zapisane są przebiegi znanych torów wyścigowych, np. Nürburgringu.
Dane techniczne w skrócie
|
Mercedes-AMG C 43 4MATIC Limuzyna
|
Mercedes-AMG C 43 4MATIC
Kombi
|
Silnik
|
3.0 V6 biturbo
|
3.0 V6 biturbo
|
Pojemność skokowa
|
2996 ccm
|
2996 ccm
|
Moc maks.
|
287 kW (390 KM) przy 6100 obr./min
|
287 kW (390 KM) przy 6100 obr./min
|
Maksymalny moment obr.
|
520 Nm przy 2500-5000 obr./min
|
520 Nm przy 2500-5000 obr./min
|
Układ napędowy
|
Napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC z dystrybucją momentu obrotowego z preferencją tylnej osi
|
Napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC z dystrybucją momentu obrotowego z preferencją tylnej osi
|
Przekładnia
|
AMG SPEEDSHIFT TCT 9G
|
AMG SPEEDSHIFT TCT 9G
|
Średnie zużycie paliwa
|
9,1-9,3 l/100 km*
|
9,4-9,6 l/100 km*
|
Średnie emisje CO2
|
209-213 g/km*
|
214-220 g/km*
|
Klasa efektywności
|
F
|
F
|
Przyspieszenie 0-100 km/h
|
4,7 s
|
4,8 s
|
Prędkość maksymalna
|
250 km/h**
|
250 km/h**
|