Mercedes prezentuje: Klasa G zinterpretowana na nowo

LeadPhoto Mercedes prezentuje: Klasa G zinterpretowana na nowo
Z całkowicie zmodernizowanym wnętrzem i licznym nowymi funkcjami, Klasa G przechodzi największą transformację w swojej historii, zarówno od strony technicznej, jak i stylizacyjnej. Jednocześnie wciąż pozostaje wierna samej sobie- legendzie znanej już od 1979 roku.
Content

Luksusowe wnętrze
Nowoczesna interpretacja samochodu z prawie 40letnią tradycją objawia się w przejrzystych, geometrycznych liniach kokpitu; w oczy rzucają się elementy inspirowane designem nadwozia. Choćby otwory wentylacyjne, które swoim kształtem nawiązują do okrągłych reflektorów, osłony głośników przypominające klosze przednich kierunkowskazów. Wśród znaków rozpoznawczych nowej Gelendy nie zabrakło uchwytu przed fotelem pasażera z przodu oraz zespołu przełączników blokad dyferencjałów – oprawionych chromem i umieszczonych w zasięgu wzroku. Oba te elementy starannie zoptymalizowano, zachowując jednak ich charakterystyczną formę.

Kierowcy Klasy G mogą obsługiwać system informacyjno-rozrywkowy bez odrywania dłoni od kierownicy. Panele dotykowe Touch Control na jej ramionach odpowiadają na ruchy przesuwania opuszków palców w ten sam sposób jak ekran smartfona. Impulsy haptyczne i dodatkowa informacja zwrotna z głośników sprawiają, że użytkownik może korzystać z paneli intuicyjnie, bez potrzeby kontroli wzrokowej. Zakres możliwości sterowania uzupełniają umieszczone przed kontrolerem multimediów klawisze skrótów do często używanych funkcji oraz opcjonalny zestaw instrumentów do obsługi systemów wspomagających, zlokalizowany nad obrotowym włącznikiem świateł. Kierowca siedzi blisko przedniej szyby, ciesząc się dobrą widocznością we wszystkich kierunkach.

Kompletnie przeprojektowany panel instrumentów standardowo składa się z analogowych wskaźników. Podobnie jak w nowych Klasach E i S, na życzenie dostępny jest alternatywny panel instrumentów z dwoma dużymi ekranami: jeden prezentuje wskaźniki w polu widzenia kierowcy, a drugi umieszczono ponad konsolą centralną. Dwa 12,3-calowe wyświetlacze łączą się w panoramiczny kokpit, przykryty wspólną szklaną pokrywą. Kierowca ma do wyboru trzy różne wersje interfejsu: klasyczną, sportową oraz progresywną, a odpowiednie informacje i widoki może konfigurować zgodnie ze swoimi potrzebami.

Więcej przestrzeni, większa pojemność
Każda Klasa G musi zostać poddana próbie na Schöcklu – tak brzmiało hasło wieńczące listę wymagań, jaką sporządzono przy przebudowie tego terenowego klasyka. Schöckl to szczyt nieopodal zakładów Graz, wykorzystywany przez Mercedes-Benz do trudnych – a niektórzy twierdzą nawet, że bezlitosnych – testów, jakie musi przejść każdy terenowy model. Właśnie dlatego każda Gelenda nosi znak certyfikacji w postaci emblematu Schöckl u podstawy słupków B.

Projektanci starannie zrewidowali koncepcję przechowywania drobiazgów – w kabinie wygospodarowano szereg nowych schowków. Na przykład pod podłokietnikiem znalazł się podświetlany pojemnik na niewielkie przedmioty, jak choćby gumy do żucia, chusteczki do nosa czy okulary przeciwsłoneczne. Na życzenie można zamówić bezprzewodową ładowarkę do smartfonów. Przed panelem dotykowym na konsoli środkowej umieszczono dwa wyjmowane pojemniki na napoje oraz podręczną tackę. Tylne drzwi zaopatrzono w uchwyty na 1-litrowe butelki, a kanapa ma wolnostojące oparcie, zapewniające maksymalną wszechstronność i lepszą widoczność przez tylne okna. Standardowy zestaw audio obejmuje 7 głośników. Opcjonalne nagłośnienie przestrzenne firmy Burmester® oferuje 16 głośników oraz 590-watowy wzmacniacz z procesorem DSP.

Tylne siedzenia można składać w 40, 60 lub 100%. Standardowo fotele Klasy G oferują liczne udogodnienia, takie jak pamięć ustawień fotela kierowcy, podgrzewane siedziska i oparcia z przodu i z tyłu czy luksusowe przednie zagłówki. Komfort jazdy można dodatkowo podnieść, zamawiając pakiet aktywnych foteli wielokonturowych. Poza specjalnymi, wielokonturowymi siedzeniami obejmuje on funkcje masażu, wentylacji czy szybkiego ogrzewania. Wariant ten oferuje też elektryczną regulację podparcia lędźwiowego dla kierowcy i pasażera z przodu. Boczne poduszki siedzisk i oparć wielokonturowych przednich foteli mają wbudowane komory powietrzne, które płynnie napełniają się bądź opróżniają zależnie od dynamiki jazdy, zapewniając lepsze podparcie boczne w zakrętach. Siedzenia te mają certyfikat ekspertów z niemieckiej organizacji ds. zdrowego kręgosłupa AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.).

Nowa Klasa G ma zmienione wymiary – jest większa od poprzedniczki. Korzysta z tego nie tylko kierowca i pasażer z przodu, ale też podróżujący w drugim rzędzie siedzeń.

Najważniejsze dane w skrócie:

Parametr

Różnica

Miejsce na nogi: przód

+ 38 mm

Miejsce na nogi: tył

+ 150 mm

Szerokość na wysokości ramion: przód

+ 38 mm

Szerokość na wysokości ramion: tył

+ 27 mm

Szerokość na wysokości łokci: przód

+ 68 mm

Szerokość na wysokości łokci: tył

+ 56 mm


Dowolność wyboru
Fotele są obszyte skórą Lugano w kolorze czarnym, brązowym lub beżowym macchiato. Nabywcy mają do wyboru dwa ekskluzywne pakiety dodatków: Exclusive Interior oraz Exclusive Interior Plus. Pierwszy z nich dostępny jest w jednym z siedmiu odcieni do wyboru. Dwa z nich stanowią eleganckie kombinacje czarnej skóry nappa z jednym z odcieni designo: platynową bielą, jachtowym błękitem lub klasyczną czerwienią. Pakiet zawiera także czarną podsufitkę designo z mikrofibry DINAMICA oraz otwory wentylacyjne w kolorze srebrnym, z pocienianym wykończeniem. Drugi pakiet – Exclusive Interior Plus – obejmuje dodatkowe elementy obszyte skórą nappa, takie jak wykończenie drzwi, fragmenty konsoli centralnej, panel wskaźników czy tapicerka. Jego znakiem rozpoznawczym są fotele z diamentowymi przeszyciami. Klienci mogą wybierać tu spośród szeregu odcieni designo: czarnego, brązowego espresso oraz klasycznej czerwieni. Po raz pierwszy będzie można zamówić też jasne wnętrze z wszystkimi elementami, od wykładziny do podsufitki, w kolorze beżu macchiato.

Z wszystkimi trzema wariantami łączy się sportowa Linia AMG. W tym przypadku czarna tapicerka siedzeń kontrastuje z czerwonymi przeszyciami na fotelach, panelu instrumentów, drzwiach i konsoli centralnej, a także z czerwonymi pasami bezpieczeństwa. Całość koresponduje ze sportową kierownicą ze spłaszczonym u dołu wieńcem, po raz pierwszy dostępną w Klasie G.

Nowa Klasa G będzie świętować swoją premierę podczas salonu samochodowego NAIAS w Detroit w styczniu 2018 r.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!