Mercedes prezentuje nową klasę E

LeadPhoto Mercedes prezentuje nową klasę E
Dziesiąta generacja biznesowej limuzyny łączy emocjonujący design karoserii ze stylową, szlachetnie wykończoną kabiną. Wraz z nową Klasą E debiutuje też szereg innowacji technicznych, które zapewniają nieznany dotąd poziom komfortu i bezpieczeństwa, a przy tym otwierają całkowicie nowy wymiar wspomagania kierowcy.
Content

- Klasa E to rdzeń marki Mercedes-Benz - model, który w przeszłości wielokrotnie na nowo definiował standardy w klasie wyższej. Teraz tę tradycję przenosi w przyszłość - wraz z bogactwem przełomowych innowacji. Nowa Klasa E robi kolejny ważny krok w kierunku jazdy całkowicie autonomicznej. Dodajmy do tego wyższą wydajność, większe bezpieczeństwo i komfort, ograniczony stopień obciążenia kierowcy i intensywniejszą przyjemność z jazdy - mówi prof. Thomas Weber, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za badania i rozwój osobowych Mercedesów.

 

Nowa Klasa E ma wyrafinowaną prezencję - stylową i sportową zarazem. W porównaniu z poprzedniczką jej rozstaw osi wzrósł o 65 mm (2939 wobec 2874 mm), a całkowita długość - o 43 mm (4923 wobec 4880 mm). Design nowej generacji modelu reprezentuje typowe dla limuzyn Mercedesa proporcje, z krótkim przednim zwisem, długą maską i opadającą niczym w coupe płaszczyzną dachu, połączoną z barczystym tyłem. Mocno zaakcentowane przetłoczenia po bokach w świeży, dynamiczny sposób interpretują charakterystyczne linie sedanów i coupe spod znaku trójramiennej gwiazdy. Wszystko to sprawia, że nowa Klasa E perfekcyjnie odzwierciedla filozofię projektowania Mercedes-Benz - filozofię zmysłowego puryzmu.

 

Wyraziste wzornictwo przedniego pasa podkreśla status biznesowej limuzyny - i różni się w zależności od linii designu i wyposażenia. W bazowej odmianie Klasa E ma klasyczną dla Mercedesa osłonę chłodnicy i gwiazdę na pokrywie silnika. Podobnie wygląda linia EXCLUSIVE, choć jej wlot powietrza wyróżnia się jeszcze bardziej wyszukaną stylizacją. Znakiem rozpoznawczym linii AVANTAGRDE i AMG jest z kolei sportowa osłona chłodnicy z dużą, centralnie umieszczoną gwiazdą.

Również masywny tylny pas nadaje Klasie E dominujący charakter. Na życzenie model będzie dostępny z całkowicie diodowymi tylnymi lampami z wypełnieniem przypominającym gwiezdny pył, Drogę Mleczną lub łunę silnika odrzutowego. To zasługa ich specjalnej struktury, złożonej z wielu małych odbłyśników zwanych odbłyśnikami Lamberta, zapewniających wyjątkowo atrakcyjny wygląd.


Wnętrze nowej Klasy E ucieleśnia syntezę emocji i inteligencji, tak charakterystyczną dla bogatego w kontrasty języka projektowania Mercedes-Benz. Podróżujący mają do dyspozycji przestronną kabinę, łączącą elegancję luksusowej limuzyny i sportowy sznyt. Na życzenie - po raz pierwszy w tym segmencie - model można wyposażyć w dwa ekrany o wysokiej rozdzielczości, każdy o przekątnej 12,3". Umieszczone za wspólną, szklaną pokrywą wyświetlacze zdają unosić się w powietrzu, podkreślając poziomą orientację kokpitu. Lewy pełni funkcję panelu wskaźników, a prawy przekazuje informacje z systemu multimedialnego. Zależnie od preferencji kierowca ma do wyboru trzy wersje graficzne interfejsu (tzw. skórki): klasyczną, sportową i progresywną. Kolejną innowacją jest kierownica wielofunkcyjna z przyciskami dotykowymi - nowa Klasa E jest pierwszym samochodem z takim rozwiązaniem. Niczym ekran smartfona, przyciski te reagują na dotyk i precyzyjnie odpowiadają na ruchy opuszek palców. Można w ten sposób intuicyjnie sterować wszystkimi funkcjami systemu multimedialnego - bez odrywania dłoni od kierownicy, zgodnie z hasłem „ręce na kierownicy, oczy na drodze”. 

W chwili debiutu nowa Klasa E będzie oferowana z dwiema jednostkami napędowymi do wyboru: model E 200 napędza 4-cylindrowy silnik benzynowy, a E 220 d - całkiem nowy, 4-cylindrowy silnik wysokoprężny. Po premierze do oferty dołączą kolejne wersje napędowe, w tym hybrydowa odmiana E 350 e z możliwością zewnętrznego ładowania akumulatora (plug-in). Zgromadzona w nim energia pozwala na około 30 km jazdy w trybie elektrycznym, a więc lokalnie bezemisyjnej. Model imponuje dynamiką i wydajnością - napędza go 4-cylindrowy silnik benzynowy, który w połączeniu z mocną jednostką elektryczną generuje moc systemową 279 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 600 Nm. W rezultacie E 350 e ma osiągi auta sportowego, a przy tym zużywa mniej paliwa od samochodu kompaktowego. Najmocniejszy wariant wysokoprężny korzysta z 6-cylindrowego silnika o mocy 258 KM i 620 Nm maksymalnego momentu obrotowego, zaopatrzonego w zaawansowaną technologię oczyszczania spalin SCR. Model E 400 4MATIC napędza 6-cylindrowa, benzynowa jednostka biturbo o mocy 333 KM i maksymalnym momencie obrotowym 480 Nm. Fani mocnych wrażeń będą musieli poczekać na wersję AMG, której moc powinna przekroczyć 550KM.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!