Mercedes prezentuje pierwszego kampera opartego na klasie X

LeadPhoto Mercedes prezentuje pierwszego kampera opartego na klasie X
Od 13 do 21 stycznia 2018 r. w Stuttgartcie Mercedes-Benz Vans na pokazie CMT (Caravan, Motor, Touristik) zaprezentuje po raz pierwszy koncepcję samochodów kempingowych opartych na klasie X; w wypasowazniu m.in. zdejmowany kabina producenta nadwozia Tischer, a także koncepcja konwersji zintegrowanego systemu kuchennego przez firmę VanEssa mobilcamping.
Content

Mercedes pokazuje kompletną rodzinę Marco Polo na największej na świecie publicznej wystawie turystyki i wypoczynku: kompaktowy van turystyczny Marco Polo oraz pojazdy rekreacyjne Marco Polo Activity i Marco Polo Horizon; wersja z kierownicą po prawej stronie pojawi sie na rynku w 2018 r.

Modele klasy X pasują bezproblemowo do naszej gamy produktów. Na CMT wraz z producentami Tischer i VanEssa z dumą przedstawiamy pierwsze rozwiązania w zakresie samochodów kempingowych zaledwie dwa miesiące po premierze pojazdu - mówi Volker Mornhinweg, szef Mercedes-Benz Vans. Ciągle rozwijamy własne samochody dostawcze i pojazdy rekreacyjne - dzięki pozytywnym opiniom klientów Nasz najnowszy przyjazd, w szczególności Marco Polo Horizon, okazuje się bardzo popularny i odegrał decydującą rolę w rozwoju rodziny Marco Polo. Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się na wprowadzenie nowego pojazdu również w wersji z kierownicą po prawej stronie

Osiągi
Dwa czterocylindrowe silniki zapewniają dynamikę przy mocy 120 kW (łączne zużycie paliwa: 7,6-7,4 l / 100 km, łączna emisja CO2: 200-195 g / km) i mocy 140 kW (łączne zużycie paliwa: 7,9-7,3 l / 100 km, łączna emisja CO2: 207-192 g / km). Występują w wersjach z napędem na tylne koła lub z włączanym układem napędu na wszystkie koła. Od połowy 2018 r. zostanie wprowadzony silnik wysokoprężny V6 o wysokim momencie obrotowym z napędem na cztery koła, który zapewni w standardzie jeszcze większą zwrotność. Trakcja modeli z napędem na wszystkie koła pochodzi z przekładni niskiego napięcia i opcjonalnej blokady mechanizmu różnicowego na tylnej osi. Głębokość przejazdu do 600 mm, prześwit do 222 mm (opcjonalne zawieszenie z podwyższonym prześwitem), maksymalna zdolność pokonywania wzniesień wynosząca 100 procent i DSR (regulacja prędkości w dół) oznaczają że, jak zapewnia producent, klasa X jest idealnie wyposażona by poradzić sobie nawet na najbardziej wymagających trasach. Przy uciągu do 3,5 t ciągnik może holować wiele przyczep, w tym przyczepy kempingowe.

Dla bezpieczeństwa zamontowano trzy systemy wspomagania kierownicy: aktywny asystent hamowania, asystent utrzymania pasa ruchu i asystent kierowania ruchem. Dodatkowo model posiada: Trailer Stability Assist, system monitorowania ciśnienia w oponach, system alarmowy, tempomat i reflektory LED. W razie potrzeby dostępna jest kamera cofania oraz kamera 360-stopniowa.

Wyposażenie
Mimo niewielkich rozmiarów, kabina Tischer oferuje wygodny system sypialny we wnęce o szerokości 150 cm, wysokości prawie dwóch metrów, kuchni z 3-palnikową kuchenką gazową i trzema wygodnymi siedzeniami. Te ostatnie można przekształcić w drugie łóżko. Duża, składana umywalka i obrotowa toaleta sprawiają, że zintegrowana łazienka zapewnia wystarczająco dużo miejsca do wzięcia prysznica.
Firma VanEssa opracowała inną koncepcję w oparciu o klasę X: wytrzymały wysuwany moduł o wadze około 250 kg z w pełni wyposażoną kuchnią - w tym takie funkcje jak lodówka, urządzenia do gotowania i zmywania jak i również miejsce na naczynia i artykuły. Drugi wysuwany moduł oferuje jeszcze więcej miejsca na kolejne przedmioty. VanEssa chroni przestrzeń ładunkową za pomocą pokrywy wykonanej z drewna tekowego o wyglądzie jachtu, wodoodpornego materiału, który charakteryzuje się wytrzymałością. Specjalne rozpórki pneumatyczne umożliwiają podparcie pokrywy pod kątem 45 stopni. W przypadku podróży przez kilka dni VanEssa zaleca montaż namiotu dachowego z wejściem skierowanym tyłem do kierunku jazdy.
Nowością w  Marco Polo od kwietnia 2018 roku będzie system dźwiękowy z dziewięcioma głośnikami, w tym subwoofer i 5-kanałowy wzmacniacz DSP, zapewniający doskonałe wrażenia dźwiękowe. System nagłośnienia Jehnert oferuje wybór dwóch ustawień dźwięku. Dzięki ustawieniu "Driving" muzyka jest specjalnie kierowana w stronę kierowcy i pasażera z przodu; w konfiguracji "Living" dźwięk jest dodatkowo przedłużany do tyłu pojazdu. Dzięki portowi Bluetooth system dźwiękowy Jehnert może być sterowany ze smartfona - bez konieczności włączania urządzenia głównego. W konsekwencji nowy system nagłośnienia może być obsługiwany z dowolnego siedzenia, z łóżka dachowego lub spod markizy Marco Polo

 

 
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!