Mégane R.S. Red Bull Racing RB8

LeadPhoto Mégane R.S. Red Bull Racing RB8
Renault i stajnia wyścigowa Red Bull Racing wprowadzają na rynek serię limitowaną Mégane R.S. – Red Bull Racing RB8 – dla uczczenia swojego trzeciego tytułu Mistrza Świata Konstruktorów Formuły 1.
Content

Już drugi rok z rzędu Mégane R.S. będzie z dumą nosiło barwy zespołu Red Bull Racing. W sprzedaży pojawi się specjalna seria limitowana – Red Bull Racing RB8 – korzystająca z najnowszych technologii, zgodnie z duchem firmy Renault Sport. Na rynek polski trafi wyłącznie 10 egzemplarzy tej wyjątkowej serii limitowanej w cenie 121 250 zł.

Wyjątkowy design efektem współpracy zespołów designerów Renault i Red Bull Racing

Bezpośrednią inspiracją do zastosowania specjalnego lakieru metalizowanego o polskiej nazwie Noc Grenlandii była charakterystyczna, granatowa barwa bolidów zespołu wyścigowego. Oznakowanie Red Bull Racing na bokach i z tyłu samochodu są dodatkowymi elementami wyróżniającymi tę serię limitowaną. Mimo zdecydowanie sportowego charakteru, samochód posiada również eleganckie wykończenie w postaci zewnętrznych elementów w kolorze szaroplatynowym, podkreślających blask i barwę lakieru Noc Grenlandii (przednia listwa aerodynamiczna typu F1, zewnętrzne klamki drzwi, obudowy lusterek bocznych, tylny spojler) oraz w kolorze lśniącej czerni (przedni zderzak, tylny dyfuzor).

Specjalna naklejka na tylnym bocznym słupku upamiętnia zwycięstwo w Mistrzostwach Świata w kategorii konstruktorów w 2012 r.

Wnętrze SL Red Bull Racing RB8 posiada niepowtarzalne i specyficzne elementy wystroju. Logo Red Bull Racing znajduje się na tabliczce z numerem seryjnym egzemplarza
i nakładkach na progi drzwi, jak również w górnej części foteli przednich typu Recaro®, wyposażonych w specjalną tapicerkę materiałową, z przeszyciami w kolorze czerwonym.

Mégane R.S. Red Bull Racing RB8 jest wyposażone w te same opony marki Bridgestone co Mégane Trophy – rekordzista toru Nurburgring.

Te wyczynowe opony montowane są na specjalnych felgach 19” w kolorze czarnym, z wstawką w kolorze platynowym (dostępne w opcji).

Najnowsze technologie pokładowe: Renault R-Link oraz R.S. Monitor 2.0

Seria limitowana Red Bull Racing RB8 zapoczątkowała wprowadzenie systemu multimedialnego Renault R-Link do wyposażenia wszystkich Mégane R.S. Obejmuje
on sześć funkcji (nawigację, telefon, multimedia, funkcje samochodu, system operacyjny
i katalog aplikacji R-Link Store) dostępnych na ekranie dotykowym lub przy pomocy joysticka umieszczonego na konsoli środkowej. 
Wraz z systemem Renault R-Link zostaje wprowadzona nowa wersja systemu R.S. Monitor 2.0, aby spełnić oczekiwania prawdziwych amatorów sportowej jazdy. Nie trzeba już wybierać między nawigacją a pokładowym systemem telemetrycznym dzięki zastosowaniu nawigacji TomTom®, oferowanej przez Renault R-Link.

Nowości systemu R.S. Monitor 2.0:

  • nowy, łatwiejszy i intuicyjny w użyciu interfejs, wykorzystujący kolorowy, dotykowy ekran 7’’ systemu Renault R-Link;
  • specjalny ekran powitalny Red Bull Racing;
  • elementy informacji w technologii 3D;
  • możliwość pobrania danych z systemu na pendrive’a;

możliwość ustalania w czasie rzeczywistym chwilowej mocy silnika, przyspieszenia
od 0 do 100 km/h oraz wykresu GG.

Mégane R.S. przede wszystkim

Seria limitowana Red Bull Racing RB8 posiada wszystkie najważniejsze cechy Mégane R.S.: sportowe zawieszenie Cup, samoblokujący mechanizm różnicowy i silnik 2.0 16V 265 KM z systemem Stop&Start (zużycie paliwa: 7.5 l/100 km*; emisja: 174 g CO2/km*) - uznane i cenione technologie świadczące o know-how konstruktorów z Renault Sport.

Renault w Formule 1: 11 tytułów na przestrzeni 35 lat

Renault – aktualny Mistrz Świata** konstruktorów F1 (po raz trzeci z rzędu z zespołem Red Bull Racing i Sébastianem Vettelem) jest jedynym producentem pełnej gamy samochodów, który pokonał marki klasy Premium i marki specjalizujące się w tej dyscyplinie. Sukcesy marki na tym polu mają już długą tradycję. 500 wyścigów Grand Prix pokonanych przez silniki Renault, to niezrównany dorobek. Osiągnięcia Renault jako dostawcy silników do F1 można przedstawić kilkoma liczbami: 151 zwycięstw, 200 pole-positions, 11 tytułów Mistrza Świata Konstruktorów i 10 tytułów Mistrza Świata Kierowców na przestrzeni 35 lat. Jest to wynik ciężkiej pracy i wielu doświadczeń zdobytych w długim czasie, kiedy to Renault stało się ekspertem w dziedzinie konstrukcji silników do samochodów wyścigowych. Sukces ten opiera się na trzech elementach: wysokich osiągach, niezawodności i trwałej konstrukcji.

źródło: Renault

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!