Milionowe inwestycje SEAT-a

LeadPhoto Milionowe inwestycje SEAT-a
900 milionów euro – tyle zainwestowała marka SEAT w rozwój piątej generacji SEAT-a Ibizy i modelu Arona, a także w dostosowanie fabryki Martorell do produkcji tych samochodów. Jest to jednak tylko część spośród 3,3 miliarda euro, które hiszpański producent wyda na badania i rozwój w latach 2015 – 2019.
Content

Wprowadzenie na rynek czterech nowych modeli w latach 2016 – 2017 było powodem rekordowej liczby inwestycji oraz wydatków na badania i rozwój. Ich wysokość ogłosił Luca de Meo, Prezes SEAT S.A., podczas wizyty w fabryce w Martorell, rozpoczynającej produkcję nowej Ibizy.

Ta inwestycja dowodzi naszego zaangażowania w rozwój ekonomiczny Hiszpanii oraz potwierdza, że jesteśmy największym inwestorem w B&R w branży motoryzacyjnej. Wysokość naszych wydatków podczas wprowadzania nowych modeli jest bezprecedensowa – mówi Luca de Meo.

Nowy SEAT Ibiza, w całości zaprojektowany w Barcelonie, będzie montowany na linii nr 1 w fabryce w Martorell, w której powstaje większość pojazdów konstruowanych w całej Hiszpanii. W połowie 2017 roku na tej samej linii produkcyjnej pojawi się SEAT Arona – nowy, kompaktowy crossover marki. Fabryka w Martorell produkuje także SEAT-a Leona oraz Audi Q3.

Debiut w Grupie Volkswagen

Od momentu debiutu pierwszej generacji SEAT-a Ibizy w 1984 roku sprzedano około 5,4 mln egzemplarzy tego modelu – kultowego i najlepiej sprzedającego się spośród samochodów marki. Nowa Ibiza, zbudowana na nowej platformie MQB A0, to wielki krok naprzód w kierunku rozwoju SEAT-a oraz punkt zwrotny w zakresie bezpieczeństwa, designu, osiągów i komfortu.

Model pojawi się w salonach dealerskich w połowie roku i zapoczątkuje kolejny okres wzrostu sprzedaży marki, który przypadł na rok największej ofensywy produktowej producenta.

SEAT Ibiza piątej generacji był pierwszym samochodem z Grupy Volkswagen, który skorzystał z nowej platformy MQB A0 – to milowy krok w rozwoju zarówno fabryki w Martorell jak i całej marki. Ta technologia pozwala na ogromną elastyczność podczas budowy samochodu – na jej bazie mogą powstać modele o różnorodnej konstrukcji i wymiarach – wyjaśnia Luca de Meo.

Zrównoważona rentowność

Podczas wizyty w Martorell Luca de Meo podkreślił, że marka wkracza w nowy etap wzrostu, zainicjowany dzięki zapowiadanym modelom. Drogę do zrównoważonej rentowności marki potwierdzają również jej wyniki finansowe – hiszpański producent osiągnął w ubiegłym roku rekordowy zysk operacyjny na poziomie 143 milionów euro. Piąta generacja Ibizy, która wprowadzana jest właśnie na rynek, tylko umocni te wyniki.

SEAT jest jedyną firmą z sektora motoryzacyjnego, która projektuje, rozwija i produkuje samochody w Hiszpanii. SEAT, będący częścią Grupy Volkswagen, jest międzynarodowym koncernem z siedzibą w Martorell koło Barcelony. Eksportuje około 81% swojej produkcji do ponad 80 krajów za pośrednictwem ponad 1700 salonów dealerskich. W 2016 roku SEAT osiągnął zysk operacyjny na poziomie 143 mln euro, co jest najlepszym wynikiem w historii marki, oraz ogólnoświatową sprzedaż wynoszącą około 410 200 pojazdów.

Grupa SEAT zatrudnia 14 500 wykwalifikowanych pracowników w trzech zakładach produkcyjnych w Barcelonie: Zona Franca, El Prat de Llobregat i Martorell, gdzie powstają między innymi modele Ibiza i Leon. Ponadto firma produkuje modele Ateca i Toledo w Republice Czeskiej, model Alhambra w Portugalii oraz model Mii na Słowacji.

Międzynarodowy koncern ma swoje Centrum Techniczne, które działa jako centrum wiedzy, skupiając 1000 inżynierów, będących siłą napędową innowacji dla tego największego hiszpańskiego inwestora przemysłowego stawiającego na badania i rozwój. SEAT stosuje już w swoich pojazdach najnowszą technologię łączności i jest obecnie zaangażowany w globalny proces digitalizacji firmy w celu promowania mobilności przyszłości. 

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!