Mini i niemiecki zespół X-raid prezentują samochody na Rajd Dakar

LeadPhoto Mini i niemiecki zespół X-raid prezentują samochody na Rajd Dakar
Prezentacja aktualnych samochodów rajdowych przez brytyjskiego producenta Mini i niemiecki zespół X-raid, który odbyła się w Mini Brandstore w Paryżu, jest zapowiedzią końcowej fazy przygotowań do Rajdu Dakar 2018. Mini oraz X-raid po raz pierwszy wystartują w tym najcięższym długodystansowym rajdzie świata z dwiema koncepcjami napędu.
Content

Dwa typy napędu
Na starcie pierwszego etapu 6 stycznia 2018 r. W Limie stanie zmodernizowane Mini John Cooper Works Rally z napędem na cztery koła, które podczas swojego premierowego występu na początku 2017 r. Zajęło szóste miejsce w klasyfikacji generalnej Rajdu Dakar. Oprócz niego wystartuje również Mini John Cooper Works Buggy z napędem tylnym.

Najmocniejsza ekipa w historii
Mini i X-raid team są mocno zdeterminowani, aby wspólnie powtórzyć sukcesy z lat 2012 – 2015, kiedy to cztery razy z rzędu zwyciężali w klasyfikacji generalnej Rajdu Dakar. Mając te dwa rodzaje samochodów, dysponujemy najmocniejszą drużyną Mini, jaka kiedykolwiek startowała w Rajdzie Dakar - mówił podczas prezentacji w Paryżu Sebastian Mackensen, Starszy Wiceprezes Mini.

Korzyści dla samochodów tylnonapędowych
Impulsu do stworzenia drugiej koncepcji pojazdu dostarczył regulamin Rajdu Dakar, który w aktualnej postaci daje pewne korzyści samochodom z napędem na jedną oś. W lutym tego roku szef zespołu X-raid, Sven Quandt, dał zielone światło na zbudowanie Mini John Cooper Works Buggy. To był dotychczas największy projekt w historii naszej formy i przez ostatnie miesiące niezwykle pilnie nad nim pracowaliśmy - mówił podczas prezentacji.

Turbodoładowane silniki i kevlar
Mini John Cooper Works Buggy napędza sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny o pojemności 3,0 l, którego moc wynosi 250 kw / 340 KM, a maksymalny moment obrotowy 800 Nm. Podobnie jak skrzynia biegów i układ przeniesienia napędu całkowicie od nowa zaprojektowano również turbodoładowanie bazujące na technologii BMW twinpower Turbo i zastosowane tej samej postaci także w Mini John Cooper Works Rally. Maksymalne bezpieczeństwo kierowcy i pilota nawet w ekstremalnych sytuacjach zapewnia skonstruowana specjalnie do tego auta rama z rur stalowych. Zabudowana jest równie oryginalną karoserią z karbonu (CFRP) i kevlaru. Zewnętrzna powłoka w autentycznym stylu buggy została zaprojektowana i zoptymalizowana aerodynamicznie we współpracy z Mini Design.

Bezawaryjne buggy
W ciągu ostatnich miesięcy nowe Mini John Cooper Works Buggy przeszło intensywne testy w najróżniejszym terenie, między innymi na trasach rajdowych na Węgrzech i w Maroku. W tym czasie buggy ani razu nie musiało się zatrzymywać z powodu problemu technicznego, co jest naprawdę godne odnotowania, mówił szef zespołu Sven Quandt. I dodaje: Ale przy całej tej euforii nie możemy zapominać o Mini John Cooper Works Rally. Są odcinki i tereny, na których napęd na cztery koła lepiej się sprawdza

Konsekwentna modernizacja MINI John Cooper Works Rally, którym Argentyńczyk Orlando Terranova zajął w Rajdzie Dakar 2017 szóste miejsce w klasyfikacji generalnej, objęła m.in. Nową konstrukcję zawieszenia z większymi skokami sprężyn oraz dalszą redukcję masy.

Siedem aut
Stawka MINI i X-raid na Rajd Dakar 2018 obejmuje siedem aut i doświadczony zespół kierowców i pilotów. Za kierownicami trzech MINI John Cooper Works Buggy zasiądą Mikko Hirvonen (FIN), Bryce Menzies (USA) i Yazeed Al-Rajhi (KSA). MINI John Cooper Works Rally poprowadzą Orlando Terranova (ARG), Jakub Przygoński (POL), Joan „Nani” Roma (ESP) i Boris Garafulic (CHI).

40. edycja Rajdu Dakar
Jubileuszowy Rajd po raz dziesiąty rozgrywany w Ameryce Południowej poprowadzi trasą z Peru przez Boliwię do Argentyny. Rajd Dakar 2018 obejmie długie odcinki pustynne i kamieniste oraz asfalty – najwyższe odcinki wiodą przez Andy na wysokości nawet 4000 m n.p.m. – a zakończy się 20 stycznia 2018 r. Metą w Córdobie w Argentynie.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!