Auto bazuje na najnowszej generacji MINI. Większy rozstaw osi i kół niż w poprzednim modelu mają bezpośredni wpływ na charakterystykę jezdną auta. Nowy model wyróżnia się wielkimi wlotami powietrza w miejscach, gdzie seryjne wersje mają lampy przeciwmgłowe. Przedni pas charakteryzuje się też precyzyjnie zaprojektowanymi kanałami powietrznymi, czarnym grillem i głównymi lampami w technologii LED. W skład zestawu aerodynamicznego JCW wchodzą także specjalnie konturowane progi oraz tylny fartuch z dyfuzorem. W górnej części nadwozia pojawiły się kolejne elementy służące poprawie opływu powietrza i optymalizacji stabilności przy wielkich prędkościach: spoiler dachowy oraz owiewki tylnych słupków.
Pokazowy model studyjny pomalowano w ekskluzywnym kolorze Bright Highways Grey z typowymi dla MINI czerwonymi akcentami i oszałamiającymi, aerodynamicznymi, 18-calowymi felgami John Cooper Works w nowej stylistyce. Nowy lakier Bright Highways Grey to efekt specjalnej technologii malowania i wykończenia: po ręcznym wypolerowaniu nadwozie pokrywane jest bezbarwnym lakierem o wyjątkowym, iście lustrzanym połysku, podkreślającym wyjątkową pigmentowość głównej warstwy kolorystycznej. Dopełnieniem są typowe dla John Cooper Works akcenty o kontrastowej barwie czerwieni: dach, spoiler i obudowy lusterek, ale też obramowania kół, zaciski hamulcowe, ramki kierunkowskazów oraz przedniego i tylnego fartucha. Auto ma oczywiście także wyścigowe pasy: Chilli Red na masce i klapie bagażnika, białe na dachu. Nie mogło zabraknąć logo John Cooper Works, którego czerwień jest kolejnym akcentem – tym razem na grillu.
Innym podkreśleniem sportowego charakteru auta jest zdobiący środkową część tylnego fartucha wydech. To sportowy układ, z tłumikami John Cooper Works oraz wspaniałymi chromowanymi końcówkami z logo JCW. To zarazem zapowiedź, że nowy sportowy wariant nie będzie ograniczał swego charakteru do strony wizualnej, że obrazu dopełni wyjątkowa ścieżka dźwiękowa generowana przez silnik.