Mitsubishi Concept XR-PHEV w Genewie

LeadPhoto Mitsubishi Concept XR-PHEV w Genewie
Podczas tegorocznego salonu w Genewie zaplanowano europejską premierę koncepcyjnego modelu hybrydowego typu plug-in – Mitsubishi Concept XR-PHEV, który stanowi udane połączenie nowoczesnej inżynierii, przyjaznej środowisku technologii, dynamicznej zwinności oraz wyrazistej stylistyki coupé.
Content

Zaprezentowany po raz pierwszy podczas 43 edycji tokijskiego salonu w 2013 roku, Mitsubishi Concept XR-PHEV to nowoczesny crossover z segmentu C, wykorzystujący elektryczną technologię napędową typu plug-in firmy Mitsubishi Motors (PHEV). Pojazd posiada napęd na przednią oś oraz łączy w sobie funkcjonalność SUV-a z dynamiczną stylistyką sportowego coupe, oferując wyjątkowe doznania z jazdy.

Atletyczne, sportowe linie były kluczowym kryterium projektu nadwozia Mitsubishi Concept XR-PHEV. Założenia konstrukcyjne obejmowały stworzenie zwartej, pochylonej do przodu sylwetki przypominającej biegacza na ułamki sekund zastygłego w bloku startowym tuż przed rozpoczęciem zawodów. Uwagę zwracają naprężone, muskularne nadkola obejmujące masywne koła, oraz stosunkowo niski prześwit, który nieznacznie zwiększa się ku tyłowi, zdradzając ekscytującą dynamikę i zwinność pojazdu. W przedniej części pojazdu wzrok przykuwa wyrazisty zarys atrapy chłodnicy, która rozciąga się pod adaptacyjnymi reflektorami i znakomicie wtapia w dynamiczną sylwetkę pojazdu. Mitsubishi Concept XR-PHEV wyróżniają dachowe panele słoneczne, które odpowiedzialne są za doładowywanie pomocniczego akumulatora zasilającego rozmaite układy pojazdu, oraz regulowany tylny spojler dachowy, którego kąt nachylenia można dostosować do różnych warunków jazdy.

Mitsubishi Concept XR-PHEV wykorzystuje lekki i wydajny hybrydowy układ elektrycznego napędu przedniej osi (PHEV), opracowany na bazie podobnego rozwiązania sprawdzonego w modelu Outlander PHEV. W swojej nowej odsłonie układ napędowy PHEV składa się z trzycylindrowego, turbodoładowanego silnika benzynowego MIVEC o pojemności 1,1 litra o mocy 136 KM oraz lekkiego i kompaktowego motoru elektrycznego o mocy 163 KM, z przetwornikiem o dużym wzmocnieniu, oraz z zespołu pojemnych i wydajnych akumulatorów, które ukryto pod podłogą pojazdu. Producent deklaruje średnie zużycie paliwa na poziomie 3,5 l/100 km.

Wnętrze pojazdu jest mocno awangardowe i z pewnością w obecnej formie nie zostanie wdrożone do produkcji, stanowi jednak kierunek, w którym podążał będzie japoński producent.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!