Całą sekwencję nakręcono we współpracy z Castrol Edge w krótkim czterogodzinnym czasie testowym, jaki miało ośmiu kierowców Ford Chip Ganassi Racing podczas przedsezonowych prób opon do wyścigowych wersji Forda GT.
Andy Priaulx, Harry Tincknell, Olivier Pla i Stefan Mücke z serii wyścigów długodystansowych FIA WEC oraz Dirk Müller, Joey Hand, Richard Westbrook and Ryan Briscoe z mistrzostw MSA WeatherTech SportsCar Championship, zasiedli za kierownicami jednego z modeli Ford Performance – ruszając w odstępach czasowych, ścigali się w kulminacyjnym momencie na ostatnich zakrętach toru i prostej przed metą. Próba czasowa była pierwszą i prawdopodobnie jedyną szansą, aby dowiedzieć się, czy Fiesta ST jest w stanie pokonać wyścigowego Forda GT - zwycięzcę Le Mans.
Rozgrywka została sfilmowana z trzech kamer, drona oraz 16 kamer GoPro. Ujęcia koło w koło zostały wykonane w rozdzielczości 4K przy użyciu specjalnie skonstruowanego pojazdu z kamerą śledzącą jazdę Forda Fiesty ST.
Wszystkie z wyjątkiem dwóch modeli są wyposażone w silniki EcoBoost, od najmniejszego 3‑cylindrowego silnika 1.5-litra EcoBoost w całkowicie nowej Fieście ST aż po 3,5-litrowy silnik twin-turbo EcoBoost w pickupie F-150 Raptor oraz w drogowej i wyścigowej wersji Forda GT. Mustang GT350R jest wyposażony w wyjątkową jednostkę V8 z płaskim wałem korbowym, która zapewnia moc 526 KM z 5,2 litra pojemności, a nowy Mustang GT oferuje kultowy 5-litrowy silnik V8.
Stefan Mücke powiedział: Jazda całkowicie nowym samochodem Mustang GT na torze była świetną zabawą. Oglądanie wszystkich samochodów Ford Performance w tym samym czasie na torze było nie tylko wyjątkowym, ale także dość odważnym przeżyciem, bo mogliśmy to zrobić w grupie konkurujących ze sobą kierowców wyścigowych! Na końcowych zakrętach jechaliśmy bardzo blisko siebie, ponieważ każdy chciał być pierwszy na mecie.
Kierowca
|
Samochód
|
Silnik
|
Moc
|
Prędkość maksymalna
|
0-100 km/h
|
Ryan Briscoe
|
F-150 Raptor
|
3.5-litra V6 EcoBoost
|
450 KM (wg. specyfikacji w USA)
|
Brak danych
|
Brak danych
|
Dirk Müller
|
Fiesta ST
|
1.6-litra EcoBoost
|
182 KM
|
223 km/h
|
6.9 sek.
|
Harry Tincknell
|
Nowa Fiesta ST
|
1.5-litra EcoBoost
|
200 KM
|
Brak danych
|
6.7 sek. (szacowane)
|
Richard Westbrook
|
Focus RS
|
2.3-litra EcoBoost
|
350 KM
|
268 km/h
|
4.7 sek.
|
Stefan Mücke
|
Nowy Mustang GT
|
5.0-litre V8
|
450 KM (szacowane)
|
Brak danych
|
Brak danych
|
Joey Hand
|
Mustang GT350R
|
5.2-litra V8
|
526 KM (wg. specyfikacji w USA)
|
Brak danych
|
Brak danych
|
Olivier Pla
|
Ford GT wersja produkcyjna
|
3.5-litra V6 EcoBoost
|
655 KM
|
347 km/h
|
<3 sek.
|
Andy Priaulx
|
Ford GT wersja wyścigowa
|
3.5-litra V6 EcoBoost
|
Brak danych
|
Brak danych
|
Brak danych
|