Na jednym baku paliwa: wygrany zakład nowego Citroëna C3

LeadPhoto Na jednym baku paliwa: wygrany zakład nowego Citroëna C3
Finalista plebiscytu Car of the Year 2017- Nowy Citroën C3 podjął 29 listopada kolejne wyzwanie: dojechanie na jednym zbiorniku paliwa (42 l) z regionu paryskiego ( L’Ile de France) do Hiszpanii.. Miejski Citroën C3 bez problemu wywiązał się z tego zadania, potwierdzając swój potencjał w rzeczywistych warunkach eksploatacji, przy niskiej temperaturze. Jest to kolejny dowód wysokiej sprawności 1.6 BlueHDi 100 S&S współpracującego z manualną skrzynią biegów. Po przejechaniu w niespełna dziewieć godzin (nie licząc czasu postoju) ponad 860 kilometrów, trzy samochody dotarły bez kłopotów do San Sebastian . Paliwa starczyło nawet na przejażdżkę po mieście i powrót do Biarritz. Załoga, której najszybciej skończyło się paliwo, pokonała ponad 860 km, a najbardziej oszczędna miała na liczniku 1 014 km.
Content

We wtorek 29 listopada br. trzy załogi dziennikarzy wsiadły do nowych Citroënów C3 z silnikiem 1.6 BlueHDi 100, w wersji Shine ze wszystkimi opcjami, by dotrzeć do Hiszpanii na jednym zbiorniku paliwa. Reguły gry były proste: przekroczyć granicę Hiszpanii bez ponownego tankowania w normalnych warunkach eksploatacji na trasie złożonej w 75 proc. z autostrad i w 25 proc. z dróg krajowych.

W trosce o zapewnienie pełnej przejrzystości w realizacji tego wyzwania, przyjęto świadomie założenia utrudniające zadanie: maksymalna masa samochodów (wersja wyposażona we wszystkie opcje), felgi aluminiowe 17’’ (o wyższych oporach toczenia), nowe niedotarte samochody, dwie osoby dorosłe w każdym z nich, niska temperatura powietrza (0° w chwili startu w regionie Paryża). Zalecono też załogom, by jadąc stosowały się do ograniczeń prędkości na trasie. W ten konkretny sposób marka chciała pokazać zalety nowego Citroëna C3, z myślą o potrzebach osób wyjeżdzających na wakacje.

Trzy nowe C3 1.6 BlueHDi 100 wyjechały z centrum w Vélizy-Villacoublay i bez kłopotów oraz ponownego tankowania paliwa dotarły do San Sebastian w Hiszpanii. Średnia prędkość na trasie wyniosła 120 km/h na autostradzie, a na pozostałych odcinkach była zgodna z obowiązującymi ograniczeniami prędkości. Po przejażdżce po San Sebastian, załogi udały się do Biarritz. Ze względów bezpieczeństwa pierwsza z nich zatrzymała się po pokonaniu 864 km (4,7l/100 km ze średnią prędkością 90 km/h), druga dotarła do celu po 888 km (4,6l/100 km ze średnią prędkością 89 km/h). Zespół, który przez cały czas jechała zgodnie z zasadami eko-jazdy, podniósł poprzeczkę jeszcze wyżej i pokonała1 014 km ze średnią prędkością 84 km/h, uzyskując tym samym średnie spalanie na poziomie 4,3 l/100 km. Pomiar tych wartości miał miejsce pod nadzorem właściwego urzędu.

Próba ta wpisuje się w strategię przejrzystości firmy Citroën w stosunku do klientów. Z tego względu od końca 2015 roku, Grupa PSA proponuje klientom dostęp do niezależnego i certyfikowanego pomiaru zużycia paliwa w rzeczywistych warunkach użytkowania samochodu. Koncern współpracuje z pozarządową organizacją Transport & Environment (T&E)* oraz federacją France Nature Environnement (FNE)**. W ramach tej współpracy określono procedurę pomiarów zużycia paliwa w warunkach rzeczywistych zatwierdzoną przez firmę certyfikującą Bureau Veritas***. Jest to pierwsza na świecie inicjatywa tego rodzaju podjęta w przemyśle samochodowym. Pomiary zużycia paliwa nowego C3 1.6 BlueHDi 100 w rzeczywistych warunkach użytkowania mają być opublikowane w niedługim czasie.


* Europejskie stowarzyszenie na rzecz ochrony środowiska specjalizujące się we wdrażaniu polityki zrównoważonego rozwoju transportu.
** Francuska federacja stowarzyszeń na rzecz ochrony przyrody i środowiska naturalnego.
*** Światowe biuro certyfikacyjne, specjalizujące się w zakresie audytów, certyfikacji i badań laboratoryjnych.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!