W ubiegłym roku Mercedes-Benz zaprezentował nową Klasę S. To ucieleśnienie wartości kluczowych dla niemieckiej marki. I choć gama Klasy S jest już dość szeroka, w przyszłości zostanie dodatkowo poszerzona z obecnych trzech do sześciu wariantów.
Już teraz do oferty należy między innymi najbardziej sportowa „eska” wszech czasów – Mercedes-AMG S 63, najbardziej wydajna – S 500 PLUG-IN HYBRID (w przyszłości – S 500 e), najbardziej inteligentna – S 500 Intelligent Drive, oraz ta najpiękniejsza – Klasa S Coupe.
W dziedzinie bezpieczeństwa, systemów wspomagających oraz jazdy częściowo autonomicznej Klasa S jest daleko przed konkurencją. Ale to nie tylko jeden z najlepszych samochodów na rynku – to także najchętniej kupowany samochód w segmencie. 100 tys. aut sprzedanych w ciągu pierwszego pełnego roku dostępności stanowi rekord w historii modelu. Sukcesowi temu towarzyszy pragnienie wielu klientów, by ich samochód był jeszcze bardziej ekskluzywny i miał bardziej indywidualny charakter. Chcieliby oni jeździć Klasą S w wyjątkowo prestiżowym wydaniu, pozwalającym im wyróżnić się nawet na tle luksusowych limuzyn. Z tego względu Mercedes-Benz korzysta ze schematu sportowo pozycjonowanych modeli Mercedes-AMG i wprowadza nową markę – a dokładniej, podmarkę – Mercedes-Maybach.
W przyszłości nowe modele Mercedesa otrzymają jedno-, dwu- lub trzyliterowe nazwy pisane wielkimi literami. Typ napędu będzie dodatkowo oznaczany małą literą. Nowa nomenklatura opiera się na pięciu głównych klasach oferowanych samochodów: A, B, C, E oraz S. Tu nie nastąpią żadne zmiany. W przypadku SUV-ów, poza legendarną Klasą G, wszystkie modele otrzymają trzyliterowe oznaczenia, rozpoczynające się od frazy „GL” i zakończone oznaczeniem klasy pojazdu. „G” wskazuje na terenowy rodowód, a litera „L” od lat pojawia się w historii Mercedes-Benz i ułatwia wymowę poszczególnych nazw – wystarczy wspomnieć roadstera SL czy nowsze sedany w stylu coupé z rodziny CLS oraz CLA.
Nowa nomenklatura SUV-ów Mercedes-Benz w praktyce:
• GLA = GL Klasy A
• GLC = GL Klasy C; poprzednio GLK
• GLE = GL Klasy E; poprzednio Klasa M lub ML
• GLE Coupé = GL Klasy E Coupé
• GLS = GL Klasy S; poprzednio GL
• G bez zmian
Podobnie wygląda kwestia wspomnianych, czterodrzwiowych coupé. Pierwsze dwie litery, „CL”, wskazują na pochodzenie, a trzecia odnosi się do klasy pojazdu: czyli CLA i CLA Shooting Brake oraz CLS i CLS Shooting Brake.
Od 2016 roku wszystkie roadstery będą miały w nazwie trzon „SL”, zakończony trzecią literą, związaną z klasą serii modelowej. W przypadku modelu SLK oznacza to zmianę nazwy na „SLC”. Z uwagi na swój ikoniczny status, SL pozostanie SL-em – podobnie jak Klasa G pozostaje Klasą G.
Przy okazji skróceniu i uproszczeniu ulegną oznaczenia wersji napędowych:
• c: modele napędzane gazem ziemnym (obecnie Natural Gas Drive)
• d: modele napędzane silnikami Diesla (obecnie BlueTEC i CDI)
• e: modele z napędem elektrycznym (obecnie PLUG-IN HYBRID, BlueTEC PLUG-IN HYBRID oraz Electric Drive)
• f: modele napędzane ogniwami paliwowymi (obecnie F-CELL)
• h: modele hybrydowe (obecnie HYBRID i BlueTEC HYBRID)
Tak jak dotychczas, wersje zasilane jednostkami benzynowymi nie będą miały dodatkowych oznaczęń. Zmian nie przewiduje się również w odniesieniu do modeli z napędem na obie osie 4MATIC, które w przyszłym roku obchodzić będą 30. urodziny.