- Przepisy WRC na 2017 rok przewidują wiele spektakularnych nowości technicznych - twierdzi dyrektor Volkswagen Motorsport Jost Capito.
- Doświadczenia, jakie załogi zgromadziły w minionych latach zostaną wykorzystane przy tworzeniu przyszłych World Rally Cars. Samochody będą znacznie szybsze, a jednocześnie bezpieczniejsze. Bardzo drobiazgowo, jak zawsze, pracujemy nad Polo R WRC nowej generacji. Do rozpoczęcia sezonu 2017 musimy stworzyć jak najlepsze przesłanki do tego, by nowe Polo R WRC odnosiło takie sukcesy, jak jego poprzednicy – dodaje Capito.
Nadwozie szersze o 50 mm, masa własna mniejsza o 25 kg i silnik osiągający 380 KM – to podstawowe dane rajdowych aut WRC na sezon 2017. W przypadku Polo R wzrost mocy silnika o 62 KM uzyskano dzięki zwiększeniu średnicy zwężki z dotychczasowych 33 do 36 mm. Do przeniesienia na koła momentu obrotowego będzie można wykorzystywać elektronicznie sterowany centralny mechanizm różnicowy. Z zewnątrz w nowym aucie w oczy rzucają się większy spoiler z tyłu i szersze zderzaki z przodu. Maksymalna długość nadwozia wynosi teraz 3.900 mm, masa własna natomiast zmniejszyła się z 1.200 do 1.175 kg.
W licznych testach nowe elementy techniczne udowodniły swoją skuteczność, ale wygląd Polo R WRC jeszcze znacznie się zmieni do chwili rozpoczęcia sezonu podczas Rajdu Monte Carlo w styczniu 2017 roku. Prace konstrukcyjne nad Polo R WRC weszły w końcową fazę, a tymczasem Volkswagen po trzech zwycięstwach w trzech rajdach bieżącego sezonu prowadzi we wszystkich klasyfikacjach Mistrzostw Świata. Kolejny występ zespołu z Wolfsburga będzie miał miejsce podczas czwartej rajdowej rundy w tym roku – Rajdu Argentyny (21-24 kwietnia 2016 roku).