Nadjeżdża nowa odsłona Mercedesa SL

LeadPhoto Nadjeżdża nowa odsłona Mercedesa SL
Od początku 2016 roku klienci będą mogli składać zamówienia na odświeżonego Mercedesa SL. Roadster otrzyma m.in. mocniejsze jednostki napędowe, 9-biegową przekładnię automatyczną 9G-TRONIC, system DYNAMIC SELECT z pięcioma trybami jazdy do wyboru oraz zawieszenie Active Body Control z funkcją pochylania nadwozia w zakrętach.
Content

Za sprawą nowego przedniego pasa SL prezentuje się jeszcze bardziej efektownie. Wlot powietrza - standardowo z diamentowym wypełnieniem - rozszerza się teraz ku dołowi, a przez pokrywę silnika biegną dwa muskularne przetłoczenia. Niepowtarzalne spojrzenie roadstera jest zasługą nowych, seryjnych reflektorów LED Intelligent Light System z obudowami o smuklejszym kształcie. Sportowy charakter podkreślają szerokie wloty powietrza w zderzaku oraz mocno zaakcentowane przednie błotniki z charakterystycznymi dla wszystkich pokoleń SL-a „skrzelami”. Widziany z boku SL ma typowe dla sportowych aut proporcje, z długą maską, znacznie oddalonymi od siebie osiami oraz przesuniętą ku tyłowi kabiną pasażerską. W palecie lakierów debiutują dwa nowe odcienie: szary selen designo oraz błękit brylantu. Równocześnie poszerzona została gama dostępnych obręczy o średnicy 19 cali. Wśród nowości - felgi 10- i 5-ramienne, oba wzory z czarnym, lśniącym wykończeniem. W ramach oferty akcesoryjnej nabywcy mają też do wyboru sześć nowych modeli kół AMG.

We wnętrzu czuć sportową atmosferę jednak otuloną w wysokiej jakości materiały. Nastrojowe oświetlenie w trzech kolorach do wyboru (słoneczna czerwień, polarny błękit i polarna biel) zapewnia przyjemną atmosferę po zmroku. Górna część deski rozdzielczej płynnie łączy się z panelami drzwi, a okrągłe otwory wentylacyjne nawiązują do kabin klasycznych sportowych aut.

Trójramienna kierownica ma stelaż z magnezu, wysokiej klasy wykończenie i ergonomicznie wyprofilowany, podcięty u dołu wieniec. Moduł poduszki powietrznej obszyto skórą nappa. Dwanaście przycisków zapewnia błyskawiczny dostęp do menu nawigacji na panelu wskaźników i umożliwia obsługę systemu audio, telefonu oraz sterowania głosowego, a aluminiowe manetki zmiany biegów pozwalają na błyskawiczną zmianę przełożeń.

Zestaw wskaźników z zatopionymi w tubach prędkościomierzem i obrotomierzem łączy klasyczne wzornictwo z nowoczesną technologią. Oznaczenia i wskazówki mają nowy, sportowy design. Do 60 km/h prędkość jest wyskalowana co 10 km/h, a po uruchomieniu zapłonu „wiszące” na godzinie 6 wskazówki wędrują na chwilę na koniec skali. W tej samej chwili kierowcę wita wizerunek stojącego przodem SL-a na kolorowym wyświetlaczu TFT między wskaźnikami.

Konsolę środkową zdobią kunsztownie wykonane detale, takie jak analogowy zegarek (opcja). Jego nowa grafika nawiązuje do wzoru wskaźników. Zależnie od wybranego trybu jazdy DYNAMIC SELECT wyświetlacz multimediów prezentuje szereg parametrów: przyspieszenie wzdłużne i poprzeczne (w postaci wykresu siły G) lub aktualny moment obrotowy i moc silnika. W centralnym podłokietniku dostępne są teraz dwa porty USB.

Szeroka oferta skórzanych tapicerek i okładzin pozwala na kompleksową indywidualizację kabiny. W ofercie debiutuje nowy kolor - brąz siodłowy - łączony ze skórą nappa lub skórą nappa Exclusive.

Gama silnikowa obejmuje model SL 400 z jednostką V6 biturbo wzmocnioną do 367 KM i 500 Nm oraz SL 500 z silnikiem V8 biturbo o mocy 455 KM. Standardowo siła napędowa jest przenoszona na tylne koła za pośrednictwem nowej, 9-biegowej przekładni automatycznej 9G-TRONIC. Ponadto, w ofercie znajdują się dwa warianty Mercedes-AMG - SL 63 i SL 65, ten drugi z jednostką V12.

SL ma swoje korzenie w świecie sportów motorowych: odnoszący sukcesy w międzynarodowych wyścigach wyścigowy 300 SL (W 194) w 1952 r. stał się iskrą dla rozwoju dwóch seryjnych aut sportowych - coupé z unoszonymi do góry drzwiami oraz roadstera. W lutym 1954 r. Mercedes-Benz zaprezentował w Nowym Jorku oba legendarne dzisiaj modele SL: 300 SL Gullwing Coupé (W 198 I) oraz otwartego 190 SL (W 121). Trzy lata później na rynku pojawił się roadster na bazie Gullwinga - 300 SL Roadster (W 198 II). Produkowano go do 1963 r. i oferowano równolegle ze 190 SL.

W tym samym roku Mercedes-Benz wprowadził serię W 113, znaną jako Pagodę - z uwagi na charakterystyczny kształt hardtopa. Rok 1971 to debiut serii R 107, która - z uwagi na rekordowo długi, bo 18-letni cykl produkcji - uchodzi za najpopularniejszą generację SL-a w jego dotychczasowej historii. W marcu 1989 r. świat ujrzał typoszereg R 129 wraz z jego licznymi innowacjami, takimi jak zintegrowane fotele czy sterowany czujnikami pałąk przeciwkapotażowy. „129” zapoczątkowała nowy wymiar dynamiki SL-a i w 2001 r. ustąpiła miejsca serii R 230 - pierwszej ze składanym, stalowym dachem. Obecna generacja modelu, zaprezentowana wiosną 2012 r. (oznaczenie R 231), łączy wysokie osiągi poprzedników z maksymalnym poziomem komfortu i wydajności.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!