Najmocniejszy SUV Porsche to hybryda

LeadPhoto Najmocniejszy SUV Porsche to hybryda
Porsche koncentruje się na elektromobilności – po Panamerze teraz czas na Cayenne. Cayenne Turbo S E-Hybrid oraz Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé będą czerpać swoją moc 680 KM z interakcji 4-litrowego silnika V8 (550 KM) oraz jednostki elektrycznej (136 KM) połączonej z 8-biegową przekładnią Tiptronic S. Systemowy maksymalny moment obrotowy wynoszący 900 Nm jest dostępny tuż powyżej obrotów biegu jałowego. Producent podaje wartości, podobno obie odmiany przyspieszają od zera do 100 km/h w 3,8 s i osiągają maksymalną prędkość 295 km/h.
Content

Poza dwoma topowymi wariantami w gamie hybryd Porsche debiutuje nowe Cayenne E-Hybrid Coupé o mocy 462 KM, momencie obrotowym 700 Nm i do 43 km zasięgu w trybie elektrycznym. Ponownie można zamawiać także Cayenne E-Hybrid.

Na prądzie jak 918 Spyder

Porsche podaje, że podobnie jak wszystkie hybrydy plug-in Porsche, nowy topowy wariant w rodzinie Cayenne również jest jednym z najbardziej sportowych pojazdów w segmencie premium. W trybie jazdy E-Power silnik elektryczny jest zdolny samodzielnie rozpędzić pojazd do maksymalnej prędkości 135 km/h. Można używać go również w innych trybach, w celu dodatkowego zwiększenia mocy. Do ich wyboru służy pokrętło standardowego pakietu Sport Chrono (Hybrid Auto, Sport i Sport Plus). Porsche zapożyczyło tę strategię „doładowania” z supersportowego modelu 918 Spyder.

Akumulator litowo-jonowy o pojemności 14,1 kWh zamontowano pod podłogą bagażnika. Za pomocą standardowej pokładowej ładowarki AC (prądu przemiennego) o mocy 7,2 kW, przy użyciu 400-woltowego połączenia z bezpiecznikiem 16 A, można go „zatankować do pełna” w ciągu 2,4 godziny. Ładowanie z konwencjonalnego domowego gniazdka trwa 6 godzin.

Pełna łączność i klimatyzacja pomocnicza w standardzie

Wszystkie odmiany Cayenne są standardowo wyposażone w pełny pakiet funkcji z zakresu łączności, w tym nawigację online z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, obsługę głosową online i rozbudowane usługi Porsche Connect z wyszukiwarką publicznych stacji ładowania. Dodatkowe opcje dla wszystkich wersji Cayenne od początku nowego r. modelowego obejmują bezprzewodowy interfejs Apple CarPlay, nowe porty USB-C oraz kieszeń na smartfon z funkcją ładowania indukcyjnego. Wszystkie hybrydy Porsche seryjnie oferują klimatyzację pomocniczą, którą można sterować zdalnie bezpośrednio poprzez PCM oraz za pomocą aplikacji Porsche Connect; pozwala ona ogrzewać lub schładzać kabinę pojazdu nawet wtedy, gdy zapłon nie jest włączony.

Ceny

Wszystkie cztery hybrydowe wersje Cayenne można już zamawiać. Ich ceny rozpoczynają się od 440 tys. zł za Cayenne E-Hybrid i 469 tys. zł za Cayenne E-Hybrid Coupé. Cayenne Turbo S E-Hybrid kosztuje od 843 tys. zł, a Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé – od 864 tys. zł.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!