Audi A3 Limousine cechuje bardzo sportowy design. Stylistyka auta to połączenie klasycznej koncepcji podziału bryły samochodu na trzy strefy z filozofią coupé. Po bokach pojazdu przebiega ostro zarysowana linia „tornado“, na której załamują się refleksy świetlne. Długość samochodu wynosi 4,46 m, a rozstaw osi 2,64 m. Czterodrzwiowa limuzyna charakteryzuje się niepowtarzalnym konturem maski silnika, zderzaków, wlotów powietrza i osłony chłodnicy Singleframe. Spoiler zintegrowano z pokrywą bagażnika, a światła tylne mają szeroki i płaski kształt. Ponadto na życzenie dostępne są światła wykonane w technice diodowej.
Ciężar własny limuzyny wyposażonej w silnik 1.4 TFSI wynosi jedynie 1205 kg (wstępne dane). By uzyskać tak niski ciężar, w przedziale pasażerskim Audi zastosowało elementy z hartowanych stopów stali, a maskę silnika wykonano z aluminium. Karoseria jest sztywna, odporna na zderzenia i zapewnia duży komfort akustyczny. Również wnętrze i silniki całkowicie podporządkowano zasadzie lekkiej konstrukcji. Dlatego czterocylindrowy silnik waży niewiele ponad 100 kg.
W kwestii napędu wszystkie dane przedstawiane przez producenta są w tej chwili założeniami. Program silników Audi A3 Limousine w Europie obejmować będzie trzy jednostki czterocylindrowe.
Silnik 2.0 TDI generuje moc 110 kW (150 KM) i moment obrotowy 320 Nm. Wyposażone w niego Audi A3 Limousine przyspiesza od zera do 100 km/h w 8,4 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 213 km/h. Zużywa średnio 4,2 l oleju napędowego na 100 km, a współczynnik emisji dwutlenku węgla przy takim spalaniu to 108 g na km.
Jednostka napędowa 1.4 TFSI wytwarza 103 kW (140 KM) i moment obrotowy 250 Nm. System COD (cylinder on demand) przy niskich obciążeniach odłącza dwa cylindry. 1.4 TFSI na 100 km zużywa średnio 4,7 l paliwa i emituje 109 g CO2 na km. Od zera do 100 km/h przyspiesza w 8,4 sekundy i rozpędza się maksymalnie do 213 km/h.
Moc 132 kW (180 KM) i moment obrotowy 250 Nm, to najważniejsze dane silnika 1.8 TFSI. Zastosowano w nim szereg nowoczesnych rozwiązań technicznych, w tym podwójny system wtrysku; do komór spalania i do kolektora dolotowego. Wyposażony w taką jednostkę pojazd, standardowy sprint od zera do 100 km wykonuje w 7,3 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 232 km/h, średnio zużywa 5,7 l paliwa na 100 km, co przekłada się na emisję 135 g dwutlenku węgla na kilometr.
W zależności od rodzaju silnika, Audi A3 Limousine jest wyposażone w manualną skrzynię z sześcioma biegami lub w przekładnię automatyczną S tronic. Dwusprzęgłowa przekładnia automatyczna umożliwia zmianę biegów bez odczuwalnych opóźnień. Obsługiwać ją można za pomocą dźwigni zmiany biegów lub na życzenie, za pomocą manetek przy kierownicy. Tryb pracy przekładni oznaczony symbolem D zorientowano na maksymalną efektywność, a tryb S, czyli sportowy – na nieco wyższą liczbę obrotów. W połączeniu z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, w trybie efficiency, S tronic oferuje funkcję wolnego biegu, który przyczynia się do redukcji zużycia paliwa.
Wnętrze Audi A3 Limousine charakteryzuje duża dbałość o detale. Tablica rozdzielcza poniżej przedniej szyby przybiera formę łuku. Jej przód jest smukły i lekko zakrzywiony, a konsola środkowa pochyla się delikatnie ku kierowcy. Kolory wnętrza dopasowano do konkretnych linii wyposażenia. Dla dwubarwnej linii wzorniczej Audi design selection wybrano kolor „brązowy lasso” – z oferty świata kolorów Audi. Wnętrze pojazdu wyposażonego w pakiet sportowy S line, dostępnego dla linii A3 Limousine Ambition, utrzymano w czerni. Ponadto klient ma do wyboru obicia z tkaniny, kombinację tkaniny i sztucznej skóry, skórę Milano lub kombinację skóry Perlnappa i tkaniny Alcantara.
Więcej informacji na temat nowego Audi A3 Limousine znajduje się na stronie importera.
Źródło: Audi