W sierpniu Toyota sprzedała w ojczystym kraju 17 503 egzemplarze swojej flagowej hybrydy, co oznacza 2,6-krotny wzrost sprzedaży w porównaniu do sierpnia 2015 roku. Na drugim miejscu znalazł się minisamochód Honda N-Box z wynikiem 13 276 egzemplarzy (wzrost o 27,7 proc.). Trzecie miejsce zajęła hybrydowa Toyota Aqua, czyli japońska wersja subkompaktowego Priusa c.
Spektakularny wzrost popytu na Priusa w Japonii wiąże się z rozpoczęciem w grudniu ubiegłego roku sprzedaży nowej, czwartej generacji modelu. Już w pierwszym miesiącu sprzedaży Prius zajął pozycję lidera i utrzymuje ją nieprzerwanie do tej pory. Nowy Prius wyróżnia się tymi samymi atutami, co poprzednie modele – najnowocześniejszym i najbardziej wydajnym napędem hybrydowym oraz przykuwającym wzrok, oryginalnym designem. Karoseria otrzymała nowoczesny, elegancki styl, zachowując przy tym sylwetkę klina i najniższy na świecie współczynnik oporu powietrza (Cx obniżone do 0,24). Auto powstało na najnowszej platformie TNGA, dzięki której zyskało aż o 60 proc. sztywniejsze nadwozie i niżej położony środek ciężkości, co przełożyło się na większą dynamikę jazdy i znacznie pewniejsze prowadzenie.
Prius jest ikoną nowoczesnych technologii w motoryzacji, dlatego Toyota chętnie wykorzystuje go do wprowadzania na rynek zupełnie nowych rozwiązań. Flagowa hybryda znalazła się wśród 3 pionierskich modeli marki, które zostały wyposażone w system ITS Connect.
Japonia jest pierwszym krajem, w którym uruchomiono przełomowy system bezpieczeństwa ITS. Jego działanie polega na tym, że pojazdy stale przesyłają między sobą informacje o swoim położeniu oraz inne istotne dla bezpieczeństwa dane, a także odbierają sygnały z pojazdów uprzywilejowanych i urządzeń infrastruktury drogowej, m.in. sygnalizatorów świetlnych. Toyota jako pierwszy producent wprowadził na rynek samochody kompatybilne z tym systemem. W pracach nad tym rozwiązaniem uczestniczy wiele państw i koncernów, które uważają, że porozumiewające się samochody to przyszłość motoryzacji. Podobne rozwiązania trafią także do Europy.