Formuła wydarzenia skupiona będzie przede wszystkim wokół licznych paneli dyskusyjnych, będących doskonałą okazją do podsumowania aktualnej sytuacji na rynku części, jak również do poczynienia prognoz co do jego rozwoju, w szczególności w kontekście przyszłego roku.
Do organizacji i czynnego udziału w Kongresie włączyły się instytucje i organizacje związane z branżą.
Współorganizatorem wydarzenia będzie między innymi PAIH (Polska Agencja Inwestycji i Handlu) oraz SITK (Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji). W uczestnictwo w Kongresie zaangażowane są także uczelnie techniczne: Politechnika Warszawska Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych i Wojskowa Akademia Techniczna.
Panelom towarzyszyć będą debaty eksperckie, spotkania B2B oraz sesje networkingowe, wspomagające nawiązywanie i utrzymywanie relacji z przedstawicielami branży.
Sesja STM na Kongresie dotyczyć będzie wyzwań stojących przed systemami badań technicznych i warsztatami w świetle zmian przepisów polskich i europejskich oraz w związku z postępem technicznym – mówi Prezes Stowarzyszenia Techniki Motoryzacyjnej Pan Rafał Sosnowski, jeden ze współorganizatorów konferencji.
Pierwszy dzień kongresu zwieńczy uroczysta Gala, której gośćmi będą reprezentanci zarządów firm sektora części motoryzacyjnych.
Jednym z elementów wydarzenia będzie również wręczenie nagród w III polskiej edycji konkursu Bezpieczny Warsztat Roku 2017, mającego na celu budowę pozytywnego wizerunku niezależnych serwisów samochodowych w Polsce.
Nas najbardziej cieszy zapowiedziana obecność przedstawicieli największych sieci serwisowych, ich organizatorów oraz warsztatów uczestniczących w tych projektach. Będzie to pierwsza okazja do wspólnego pokazania kierunków rozwoju, określenia wsparcie kierowanego do warsztatów, a przede wszystkim do postawienia pytania czy przynależność do sieci jest dla warsztatu koniecznością. Przed warsztatami staje coraz więcej wyzwań i nie każdy wie, jak sobie z nimi poradzić – opowiada o swoich planach kongresowych kolejny współorganizator, Witold Rogowski Prezes Organizacji Pracodawców Motoryzacyjnych MOVEO.
Kongres spotyka się z szerokim zainteresowaniem nie tylko ze strony reprezentantów branży motoryzacyjnej. Oprócz przedstawicieli zarządów największych firm przemysłu motoryzacyjnego oraz przedsiębiorstw handlowych, ekspertów i specjalistów branżowych z Polski i zagranicy, reprezentantów europejskich organizacji takich jak CLEPA i FIGIEFA czy EGEA, goszczą tu także przedstawiciele rządu i instytucji państwowych.