Nissan jako pierwszy w Europie sprzedaje pojazdy na Twitterze

LeadPhoto Nissan jako pierwszy w Europie sprzedaje pojazdy na Twitterze
Nissan jest pierwszą marką motoryzacyjną w Europie, która umożliwia zakup pojazdu za pośrednictwem serwisu społecznościowego Twitter.
Content

Od pierwszego kontaktu z klientem do podjętej 6 dni później decyzji o zakupie – cały proces komunikacji między największym dealerem w hiszpańskiej Galicji, firmą Antamotor, a klientem Raulem Escolano był prowadzony kanałami cyfrowymi, poprzez serwis społecznościowy. Klient, który przedstawił się dealerowi jako @escolano, rozesłał najpierw zapytanie do przedstawicielstw różnych marek, korzystając z hasztagu #compraruncocheportwitter (pol.: „kup samochód na Twitterze”). Escolano rzucił wyzwanie markom motoryzacyjnym działającym w Hiszpanii, pytając o możliwość zakupu pojazdu wyłącznie przez sieć społecznościową.

Nissan, poprzez swojego dealera Antamotor w mieście A Coruña, zaimponował Raulowi Escolano innowacyjnym podejściem oraz wykorzystaniem nowej popularnej platformy Periscope, na której dealer umieścił film przedstawiający najważniejsze cechy modelu X‑Trail w spersonalizowanej prezentacji. Następnie model Nissana został porównany z pojazdami konkurencyjnych marek, a osoby śledzące konto Raula Escolano mogły oceniać samochody wybrane do tego zestawienia. W ankiecie, którą wyświetlano 2,6 miliona razy (źródło: Brandwatch), zwyciężył X‑Trail zdobywając 43% głosów, co z pewnością pomogło Nissanowi w pozyskaniu klienta.

Zgodnie z innowacyjnym podejściem do zakupu samochodu całą transakcję zrealizowano przez Internet, a kluczyki do Nissana X‑Trail zostały dostarczone panu Escolano do domu przez kuriera. Odbiór pojazdu miał miejsce w hiszpańskiej centrali firmy. Było to pierwsze bezpośrednie spotkanie klienta z pracownikami Nissana od rozpoczęcia procesu sprzedaży 2 miesiące wcześniej.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!