Nissan Leaf w czołówce aut elektrycznych na świecie

LeadPhoto Nissan Leaf w czołówce aut elektrycznych na świecie
Zaledwie trzy miesiące od premiery nowego Nissana Leaf marka ogłosiła, że otrzymała już ponad 12 000 zamówień na drugą generację modelu. W rezultacie co 12 minut w Europie sprzedawany jest kolejny egzemplarz najnowszej odsłony elektrycznego modelu Nissan.
Content

Sukces Nissana
Od wprowadzenia pierwszej generacji Nissana Leaf do sprzedaży w 2010 roku zdecydowało się na niego ponad 283 000 klientów. Po ostatniej, październikowej, europejskiej premierze nowego modelu Leaf podczas wydarzenia Nissan Futures 3.0 zamówiono ponad 12 000 egzemplarzy modelu, choć w europejskich salonach model będzie dostępny dopiero od lutego. 

Parametry
Długość całkowita wynosząca 4,49 m, szerokość 1,79 m, wysokość 1,54 m i rozstaw osi 2,70 m sprawiają, że Nissan Lea charakteryzuje się aerodynamiką ze współczynnikiem oporu (Cx) wynoszącym 0,28. Jak przystało na wzornictwo Nissana, reflektory są w kształcie bumerangu, a przód z motywem litery V; z kolei niebieskie detale, takie jak osłona wlotu powietrza czy listwa na tylnym zderzaku, są wizualnie przyjemnym dodatkiem.
Model jest dostępny w 10 kolorach nadwozia: niemetalizowanymi białym i czerwonym, metalizowanymi brązowym, grafitowym, jasnozielonym, srebrnym, czerwonym i czarnym, białym perłowym oraz w wersji dwukolorowej z nadwoziem w kolorze białym perłowym z czarnym metalizowanym lakierem na dachu i oprawach lusterek bocznych.

Moc
Nowy elektryczny zespół napędowy rozwija 150 KM mocy i 320 Nm momentu obrotowego, co przekłada się na przyspieszenie od od 0 do 100 km/h w 7,9 s. Leaf ma zasięg 378 km według NEDC. Ponadto model jest pierwszym samochodem z napędem elektrycznym przetestowanym zgodnie z procedurą WLTP (światowa zharmonizowana procedura badań pojazdów lekkich; ang. Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure), która wykazała, że zasięg w cyklu miejskim wynosi nawet 415 km na jednym ładowaniu. Tego typu test dokładniej odzwierciedla rzeczywiste sytuacje, co oznacza że kierowcy mogą podróżować dłużej, a dodatkowo korzystać z rozbudowanej europejskiej sieci szybkich ładowarek CHAdeMO. Czas ładowania do 80% (szybkie ładowanie – 50 kW) zajmuje od 40 do 60 minut oraz 7,5 godziny do 100% za pomocą ładowarki naściennej Wallbox o mocy 7 kW.

Zapewnienie bezpieczeństwa
Pojazd już w wersji podstawowej jest standardowo wyposażony w sześć poduszek powietrznych (przednie, boczne i kurtynowe), zaczepy ISOFIX, system zapobiegający blokowaniu kół przy hamowaniu (ABS), elektryczny rozdział siły hamowania (EBD), wspomaganie hamowania (BA) oraz system wspomagania ruszania pod górę (HSA). System rozpoznawania znaków drogowych oraz ostrzeżenie o pojeździe w martwym polu są dostępne standardowo od wersji Visia, podobnie jak inteligentny system hamowania awaryjnego z rozpoznawaniem pieszych i rowerzystów.
Zaawansowane technologie zwiększające bezpieczeństwo, takie jak ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, inteligentny system interwencji przy niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu i ostrzeżenie o ruchu poprzecznym również należą do standardowego wyposażenia każdej wersji modelu.

ProPilot
Nowy Nissan LEAF jest wyposażony w innowacyjne technologie z zakresu Inteligentnej Mobilności Nissana, takie jak zaawansowany system wspomagający kierowcę ProPilot, który podnosi bezpieczeństwo i komfort prowadzenia pojazdu, a także system w pełni autonomicznego parkowania ProPilot Park.

Z systemu ProPILOT można korzystać podczas jazdy jednym pasem autostrady, zarówno podczas jazdy z wysoką prędkością, jak i przy dużym natężeniu ruchu.
Kierowca może uruchomić system ProPilot równie łatwo, jak tradycyjny tempomat, ustawiając żądaną prędkość jazdy i odległość od poprzedzającego pojazdu. Korzystając z radaru i kamery, system ProPilot dostosuje prędkość do pojazdu znajdującego się z przodu oraz będzie utrzymywał pojazd na środku pasa ruchu. Z technologii można również korzystać podczas jazdy w korku.
Również podczas jazdy w korku system ProPilot automatycznie ocenia odległość od pojazdu poprzedzającego, uruchamiając hamulce, aż do całkowitego zatrzymania, jeśli zajdzie taka potrzeba. Co ważne, samochód nie ruszy z miejsca, nawet jeżeli kierowca zdejmie stopę z pedału hamulca, dopóki nie zostanie wznowiony ruch. Jak tylko to nastąpi, pojazd ruszy automatycznie. Jeśli ruch zatrzyma się na czas dłuższy niż 3 sekundy, system ProPilot zostanie uruchomiony ponownie po dotknięciu pedału przyspieszenia lub naciśnięciu przycisku resume/+ na kierownicy.

ProPILOT Park to funkcja automatycznego parkowania praktycznie bez udziału kierowcy. System potrafi parkować zarówno równolegle, jak i prostopadle (przodem i tyłem) – wystarczy, że kierowca wybierze jedną z dostępnych opcji. Po naciśnięciu przycisku ProPilot Park samochód przejmie manewr parkowania, a po jego zakończeniu automatycznie uruchomi hamulec postojowy.

Technologia e-Pedal
Technologia e‑Pedal zmienia sposób prowadzenia pojazdu. Ruszanie, zwiększanie i zmniejszanie prędkości oraz zatrzymywanie jest możliwe przy użyciu wyłącznie pedału przyspieszenia. Wystarczy zwolnić pedał przyspieszenia, aby samochód płynnie wytracił prędkość, a następnie zatrzymał się i nie ruszył z miejsca, nawet na wzniesieniu, bez konieczności naciskania pedału hamulca. W rezultacie technologia e‑Pedal eliminuje konieczność ciągłego przenoszenia stopy z pedału przyspieszenia na hamulec w celu zmniejszenia prędkości lub zatrzymania pojazdu. Pomaga to zredukować zmęczenie i stres podczas codziennej jazdy po mieście, ograniczając korzystanie z pedału hamulca nawet o 90% w porównaniu do tradycyjnych pojazdów.

Media
Na kolorowym, udoskonalonym ekranie TFT o przekątnej 7 cali wyświetlane są najważniejsze informacje, w tym komunikaty z systemów audio i nawigacji.
System nawigacji NissanConnect EV jest wyposażony w łącze Bluetooth i radio z tunerem DAB. Poza standardowymi funkcjami nawigacji przekazuje w czasie rzeczywistym informacje o najbliższych punktach ładowania samochodów elektrycznych. W celu zapewnienia rozszerzonej łączności dostępne są również interfejsy Apple CarPlay i Android Auto (w zależności od rynku).

Jedną z najpopularniejszych funkcji, która dostępna była także w Nissanie LEAF pierwszej generacji, jest możliwość ustawienia klimatyzacji tak, aby uruchamiała się o wyznaczonej godzinie, ogrzewając lub chłodząc kabinę jeszcze przed rozpoczęciem podróży. Dzięki temu użytkownicy mogą zaoszczędzić energię z akumulatora poprzez ogrzewanie lub chłodzenie wnętrza pojazdu przy użyciu zewnętrznego źródła zasilania w trakcie ładowania.

 

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!