Nissan LEAF w Rajdzie Mongolii

LeadPhoto Nissan LEAF w Rajdzie Mongolii
Grupa Plug In Adventures, promująca samochody elektryczne, przygotowała specjalnie zmodyfikowany egzemplarz Nissana LEAF, który będzie pierwszym w pełni elektrycznym samochodem uczestniczącym w Rajdzie Mongolii*. Latem 2017 roku uczestnicy rajdu będą musieli pokonać trasę liczącą 10 000 mil (16 000 km) z Wielkiej Brytanii do Mongolii.
Content

LEAF AT-EV (All Terrain Electric Vehicle — „samochód elektryczny na każdy teren”) to pojazd oparty na standardowym Nissanie LEAF Acenta 30 kWh, którego zasięg wynosi do 155 mil (250 km) na jednym ładowaniu**. Główne modyfikacje dotyczyły wyposażenia, które przyda się szczególnie na odludnych odcinkach trasy.

LEAF AT-EV został wyposażony w koła Speedline SL2 Marmora z wąskimi oponami Maxsport RB3, zapewniającymi lepsze osiągi na nieutwardzonych nawierzchniach. Dodatkowe zabezpieczenie na trudny teren stanowią spawane osłony pod wahaczami, przewody hamulcowe w ochronnym oplocie i osłona spodu komory silnika z aluminiowej blachy o grubości 6 milimetrów.

Na zmodyfikowanym bagażniku dachowym zamontowano niskonapięciową listwę świetlną Lazer Triple-R 16 LED, oświetlającą drogę przed samochodem z siłą 16 400 lumenów w czasie jazdy przez pustkowia.

W Rajdzie Mongolii nie liczy się czas, więc pojazdy użytkowników przygotowano w taki sposób, aby zapewniały komfort podróży na długiej trasie. Wnętrze Nissana LEAF AT-EV zmodyfikowano pod kątem obniżenia masy i zwiększenia przestrzeni ładunkowej. Strefa kierowcy i pasażera z przodu praktycznie nie zmieniła się, z wyjątkiem zastosowania gumowych dywaników na podłodze. Wymontowano natomiast tylne siedzenia i pasy bezpieczeństwa, redukując masę pojazdu o 32 kilogramy. Gaśnica i zestaw medyczny trafiły do bagażnika.

Modyfikacji LEAF‑a AT-EV podjęła się RML Group — czołowa brytyjska firma specjalizująca się w przygotowywaniu pojazdów wyczynowych.

Chris Ramsey, założyciel Plug In Adventures, powiedział: Rajd Mongolii to jak dotąd największe wyzwanie postawione przed samochodem elektrycznym, ale udział w takim wydarzeniu planowaliśmy od lat. Im dalej na wschód, tym mniej stacji ładowania samochodów elektrycznych, a teren staje się coraz trudniejszy.

Decyzja o wybraniu Nissana LEAF do takiej wyprawy była jednak oczywista. Bardzo dobrze znam samochód — nigdy mnie nie zawiódł i może korzystać z największej sieci stacji szybkiego ładowania w Europie. Nawet tam, gdzie szybkie ładowanie jest niemożliwe ze względu na brak infrastruktury, energię w akumulatorze można będzie uzupełnić przez złącze Commando 240 V. W tej podróży liczy się przede wszystkim doświadczenie, a nie dotarcie na miejsce w jak najkrótszym czasie. Nie mogę się już doczekać podróży, która będzie okazją do zapoznania ludzi z innych krajów z zaletami samochodów elektrycznych!.

Chris planuje regularne przystanki, w trakcie których będzie promował korzystanie ze stuprocentowo elektrycznego samochodu wśród mieszkańców krajów położonych na trasie rajdu. Będzie on także korzystał z platformy What3Words (http://what3words.com/) do rejestrowania nienaniesionych na mapę stacji ładowania, aby przyszli użytkownicy samochodów elektrycznych przemierzających te okolice mogli je łatwiej odnaleźć.

Gareth Dunsmore, dyrektor działu samochodów elektrycznych w Nissan Europe, powiedział: Odkąd wprowadziliśmy na rynek model LEAF w 2010 roku nasi klienci przejechali łącznie ponad 3 miliardy kilometrów, przyczyniając się do ograniczenia emisji CO2 o ponad 500 milionów kilogramów***. Nasza inicjatywa „Electrify the World” łączy historie ludzi, którzy wybrali „elektryczny” styl życia.

Kilkoro właścicieli Nissanów LEAF zrzeszonych w Plug In Adventures postanowiło pokazać, że samochody elektryczne mogą sprostać znacznie trudniejszym wyzwaniom niż codzienne dojazdy do pracy. Kibicujemy ich przedsięwzięciu i życzymy bezpiecznej i pełnej wrażeń podróży.

* Plug in Adventures (nie Nissan Motor GB) jest niezależnym uczestnikiem wydarzenia.

** wg NEDC (New European Driving Cycle)

*** Dane łączne oparte na oszacowaniach Global Data Center (GDC) Nissana z marca 2017 r. Założenia dotyczące łącznego przejechanego dystansu i zmniejszenia emisji CO2 dzięki eksploatacji Nissanów LEAF w skali globalnej przyjęto na podstawie danych pochodzących z Nissanów LEAF zarejestrowanych przez NissanConnect EV, które stanowią około 50% łącznej liczby egzemplarzy sprzedanych na świecie

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!