Nissan na Salonie Samochodowym w Tokio przyspiesza elektryfikację

LeadPhoto Nissan na Salonie Samochodowym w Tokio przyspiesza elektryfikację
Firma Nissan Motor Co., Ltd. wzmacnia swoją pozycję lidera elektrycznej rewolucji, prezentując w Tokio dwa nowe samochody koncepcyjne — w tym pierwszego elektrycznego crossovera — oraz ogłaszając przystąpienie do serii wyścigów Formuły E.
Content

Nissan — światowy lider rynku pojazdów elektrycznych i pionier produkujący model LEAF, czyli najlepiej sprzedający się na świecie samochód elektryczny — wykorzystał Salon Samochodowy w Tokio do przedstawienia swojej wizji elektrycznej przyszłości.

Po wrześniowej globalnej premierze nowego Nissana LEAF oraz wprowadzeniu nowego „elektrycznego ekosystemu” podczas wydarzenia Nissan Futures 3.0, japoński producent zaprezentował na tokijskich targach dwa w pełni elektryczne modele koncepcyjne. Firma sygnalizuje w ten sposób zamiar utrzymania pozycji lidera w sektorze samochodów elektrycznych oraz konsekwentnego realizowania obietnicy marki, czyli dostarczania ekscytujących innowacji.

Koncepcyjne modele to nowy w pełni elektryczny crossover Nissan IMx oraz nowy Nissan LEAF NISMO. Obydwa samochody służą zaprezentowaniu najnowszych i przyszłych innowacji związanych z wizją inteligentnej mobilności Nissana.

Starając się wykazać, że elektryczna mobilność może dostarczać prawdziwych emocji, Nissan potwierdził również swój udział w wyścigach Formuły E w sezonie 2018/2019.

Bezemisyjny crossover Nissan IMx zapewnia wyjątkową przyjemność z jazdy i sprawnie integruje się ze społeczeństwem

Nissan IMx to w pełni elektryczny 4‑miejscowy koncepcyjny crossover oferujący możliwość całkowicie autonomicznej jazdy i zasięg ponad 600 kilometrów (wg japońskiego cyklu testowego JC08).

W koncepcyjnym modelu zastosowano całkowicie nową, zaprojektowaną specjalnie do samochodów elektrycznych platformę, skojarzoną z dwoma silnikami generującymi 320 kW mocy i niewiarygodne 700 Nm momentu obrotowego.

Platforma charakteryzuje się zupełnie płaską podłogą, co przekłada się na obszerność kabiny i poprawę dynamiki jazdy. Dzięki niskiemu środkowi ciężkości zawieszenie oferuje znakomite właściwości jezdne, zwłaszcza jak na segment crossoverów.

Do innowacyjnych rozwiązań należy także akumulator o dużej pojemności, który może oddawać nadwyżkę zgromadzonej energii do sieci elektroenergetycznej. Ładowanie akumulatora jest możliwe zarówno za pomocą konwencjonalnej ładowarki, jak i bezprzewodowo. IMx został zaprojektowany jako wzmocnienie połączenia między samochodem i kierowcą — jako niezawodny partner, który zapewnia bezpieczniejszą, wygodniejszą i bardziej satysfakcjonującą jazdę.

Bezemisyjny koncepcyjny crossover Nissan IMx jest zapowiedzią przyszłych kierunków rozwoju inteligentnej mobilności Nissana — powiedział Daniele Schillaci, wiceprezes zarządu ds. globalnego marketingu i sprzedaży w dziale samochodów bezemisyjnych oraz prezes komitetu zarządzającego Nissana w Japonii, Azji i Oceanii. Poprzez inteligentną mobilność Nissan stara się zmieniać sposób komunikacji między ludźmi i samochodami, a także interakcje między samochodami i społeczeństwem w bliższej i dalszej przyszłości.

W sezonie 2018/19 Nissan będzie pierwszą japońską marką motoryzacyjną uczestniczącą w wyścigowych mistrzostwach w pełni elektrycznych samochodów, czyli zawodach Formuły E pod egidą FIA

Zgłaszając się do coraz popularniejszej Formuły E, Nissan zyskuje bardzo nośną globalną platformę promowania idei inteligentnej mobilności.

Podstawą emocji związanych z jazdą bezemisyjnymi samochodami Nissana jest natychmiastowe przyspieszenie i zwrotność. Pod tym względem Nissan zamierza więc autentycznie zelektryfikować Formułę E — powiedział Daniele Schillaci, wiceprezes zarządu ds. globalnego marketingu i sprzedaży w dziale samochodów bezemisyjnych oraz prezes komitetu zarządzającego Nissana w Japonii, Azji i Oceanii.

Przystąpienie Nissana do tej rywalizacji to bardzo ważny moment dla serii — powiedział Alejandro Agag, założyciel i dyrektor generalny Formuły E. Witamy w Formule E nie tylko nowego producenta, ale także pierwszą japońską markę, co wskazuje na globalny zasięg elektrycznej rewolucji. Japonia jest krajem ze ścisłej czołówki, jeżeli chodzi o wdrażanie nowych technologii. Z tego kraju pochodzi także duża grupa kibiców Formuły E. Proces przechodzenia do zrównoważonej mobilności już trwa i nie da się go zatrzymać. Z niecierpliwością czekam na start samochodów z logo Nissana w piątym sezonie.

Nissan wystartuje w Formule E po raz pierwszy pod koniec 2018 roku. Wtedy także w regulaminie mistrzostw samochodów elektrycznych pojawią się nowe specyfikacje dotyczące podwozi i akumulatorów.

LEAF NISMO Concept: flagowy elektryczny Nissan w wydaniu NISMO gwarantującym emocje z jazdy

LEAF NISMO Concept jest wizytówką koncepcji inteligentnej energii według Nissana, zgodnie z którą efektywna energetycznie technologia łączy się z emocjami wywołanymi dynamiczną jazdą samochodem sygnowanym przez NISMO.

Nowy LEAF w wersji NISMO Concept wyróżnia się sportowym nadwoziem zaprojektowanym przez NISMO. Zastosowanie wyścigowej technologii NISMO w nadwoziu samochodu zaowocowało poprawą własności aerodynamicznych i zmniejszeniem siły nośnej bez uszczerbku dla doskonałego współczynnika oporu aerodynamicznego, jakim charakteryzuje się LEAF. W czarnym wnętrzu pojawiły się typowe dla NISMO czerwone akcenty, tworzące klimat emocji i wyczynowych osiągów.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!