Nowa gama 595. Jeszcze bardziej „abarthowa"

LeadPhoto Nowa gama 595. Jeszcze bardziej „abarthowa"
Po wprowadzeniu na rynek Abartha 124 spider, jest to ewolucja ikony Abartha, która od roku 2008 podbija serca entuzjastów na całym świecie. Gama, dostępna w wersji hatchback lub cabrio, obejmuje trzy poziomy wyposażenia – 595, 595 Turismo oraz 595 Competizione – powiązane z trzema poziomami mocy silnika oraz tuningu. Jedną z głównych innowacji jest zwiększona moc silnika 1.4 T-jet , w który wyposażone są wersje 595 (145 KM) oraz 595 Turismo (165 KM) , ten ostatni z turbosprężarką Garrett. 595 Competizione jest obecnie opcjonalnie dostępny z mechanicznym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu (Abarth D.A.M.), który poprawia przyczepność w ekstremalnych warunkach jazdy. 595 Turismo i 595 Competizione są wyposażone w amortyzatory Koni z zaworem FSD (Frequency Selective Damping). Nowy przód z ponadwymiarowymi wlotami powietrza, nowy i bardziej wystający tylny dyfuzor oraz specjalne nowe wstawki. Zestawy nowych poli-eliptycznych reflektorów przednich i światła do jazdy dziennej w standardzie. Ksenonowe reflektory przednie dostępne na życzenie. Nowe 17-calowe felgi ze stopu metali lekkich Granturismo są 7% lżejsze i mają ponad 50% większą powierzchnię wentylacji. Nowe kolory nadwozia: żółty Modena Yellow, czerwony Abarth Red, trójwarstwowy biały Iridato White oraz dwukolorowe kombinacje czarny Scorpione Black/niebieski Podio Blue, czarny Scorpione Black/szary Record Grey i szary Pista Grey/czerwony Abarth Red. Wnętrza mają jeszcze bardziej ekskluzywny charakter dzięki wykorzystaniu nowych, materiałów technicznych, takich jak Alcantara® i włókno węglowe. Fotele Corsa by Sabelt z tapicerką ze skóry i tkaniny Alcantara® ze szkieletem z włókna węglowego są dostępne na życzenie. Nowe spłaszczone koło kierownicy z wskaźnikiem środka kierownicy oraz jedyny w swym rodzaju zestaw wskaźników rodem z torów wyścigowych. Debiut systemu Uconnect, w którym dostępne są dwie wersje 5-calowa oraz 7-calowa HD z ekranem o wysokiej rozdzielczości, nawigator oraz radio cyfrowe DAM oraz potężny system nagłośnienia 480 W BeatsAudio™ Hi-Fi wyposażony w siedem głośników. Od czasu wprowadzenia Abartha 124 spider na rynek minęły już ponad dwa miesiące, a marka z emblematem Skorpiona ponownie zyskuje rozgłos. Nowy Abarth 595 to model o statusie ikony: z mocniejszymi silnikami, jeszcze bogatszym wyposażeniem standardowym oraz mnóstwem innowacji, z których niektóre są zwykle zarezerwowane dla samochodów z wyższych segmentów.
Content

W rejonie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka), gdzie w czerwcu rozpoczęto sprzedaż nowego Abartha, model ten umacnia swą reputację, jako kompaktowy, lekki i zwinny samochód oraz jako unikalny model w zakresie konfiguracji i tuningu. W skrócie, nowy Abarth 595 to następca modelu wprowadzonego na rynek w roku 2008 i obecnego dziś na całym świecie. Kluczowymi elementami strategii umożlwiającej osiągnięcie wielkiego sukcesu są osiągi, technologia oraz nieomylny włoski styl.
Dostępny z nadwoziem typu hatchback lub cabrio, nowy Abarth 595 jest oferowany w trzech poziomach wyposażenia (595, 595 Turismo oraz 595 Competizione) oraz z silnikami o trzech poziomach mocy, aby zaspokoić potrzeby coraz bardziej wymagających i kompetentnych Klientów. Wiele wprowadzonych udoskonaleń to wynik doświadczenia nabytego w trakcie prac nad 695 Biposto, zwanego „najmniejszym supersamochodem”, który będąc samochodem szosowym oferuje doznania i technologie rodem z torów wyścigowych.
Wyróżniająca, lecz nadal przystępna cenowo, wersja 595 to model Abartha na poziomie podstawowym, który oferuje całe wyposażenie standardowe potrzebne do zapewnienia, typowej dla pojazdu spod znaku Skorpiona, radości i przyjemności z jazdy. Ponadto, 595 stanowi idealny model podstawowy dla kierowców, którzy z czasem chcą poddać swój pojazd tuningowi i uczynić go unikalnym.
Wersje 595 Competizione i 595 Turismo stanowią wyraz dwóch różnych dusz Abartha. Ta pierwsza, bardziej „purystyczna”, została zaprojektowana z myślą o miłośnikach osiągów i bezkompromisowego sportowego stylu. Druga, z kolei, stanowi nawiązanie do typowych wartości włoskich mistrzostw Italian GT Championship w kompaktowym rozmiarze idealnym do jazdy po mieście.

Silnik i skrzynia biegów.

Jedną z największych innowacji jest zwiększenie mocy silnika 1.4 T-jet zainstalowanego w 595 oraz 595 Turismo. Ten pierwszy dostarcza 145 KM oraz maksymalny moment obrotowy o wartości 206 Nm, zaś drugi osiąga 165 KM oraz 230 Nm. Ponadto, ten ostatni silnik został wyposażony w turbosprężarkę Garett.
595 Competizione z silnikiem o mocy 180 KM to samochód dla kierowców, którzy lubią wyścigi i podwyższony poziom adrenaliny zarówno pod względem osiągów, jak i parametrów technicznych.
Doświadczenie przyspieszenia 0-100 km/h w czasie 6,7 sekundy, a następnie bezpiecznego hamowania z wykorzystaniem powiększonego układu hamulcowego Brembo wyposażonego w cztery cylindry z zamocowanymi na stałe zaciskami będzie przyjemnością, gdy siedzi się w fotelach kubełkowych „Abarth Corsa by Sabelt”. Co więcej, silnik osiąga szczególną moc 132 KM/litr, co jest wynikiem wysokiej sprawności działania układu wydechowego Record Monza wyposażonego w technologię „Dual Mode”. Ta ekskluzywna funkcjonalność jest dostępna, na życzenie, w pozostałych modelach gamy, łącznie z układem wydechowym Record Modena zapewniającym identyczne osiągi w połączeniu z mniej agresywnie wyglądającą rurą wydechową.
W standardzie, wszystkie warianty silnika 1.4 T-jet są zestawione z 5-stopniową, mechaniczną skrzynią biegów, lecz mogą zostać także wyposażone w zrobotyzowaną sekwencyjną skrzynię biegów Abarth z manetkami przy kole kierownicy.

D.A.M. Abartha.

Nowy Abarth 595 to jedyny samochód w swym segmencie wyposażony w unikalny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (Abarth D.A.M.), dzięki czemu zapewnia nadzwyczajne parametry osiągów.
Na życzenie, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Abartha jest dostępny w 595 Competizione z manualną skrzynią biegów. Wywodzi się on bezpośrednio z doświadczeń nabytych z 695 biposto.
Mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Abartha całkowicie wykorzystuje największy potencjał 595 Competizione oraz poprawia przyczepność podczas jazdy w ekstremalnych warunkach. Zapewnia odpowiednie przeniesienie momentu obrotowego pomiędzy przednimi kołami, gdy któreś z nich ma mniejszą przyczepność. Typowym przykładem jest asymetryczna prędkość kół podczas wychodzenia z zakrętów z dużym przeciążeniem bocznym. Urządzenie to pozwala kierowcy na utrzymanie linii toru jazdy i eliminuje podsterowność.
Abarth D.A.M. stanowi cześć wyposażenia pakietu Performance Pack – dostępnego jedynie w nowym Abarth 595 Competizione z manualną skrzynią biegów, który obejmuje także 17-calowe felgi Supersport oraz fotele Sabelt z tapicerką ze skóry/tkaniny Alcantara® ze szkieletem z włókna węglowego, aluminiowym znaczkiem 595 oraz pakietem w kolorach czerwonym, białym lub błyszczącym czarnym do indywidualizacji wyglądu samochodu.

Hamulce, zawieszenie oraz przycisk Sport.

595 Turismo oraz 595 Competizione są standardowo wyposażone w tylne amortyzatory Koni z zaworem FSD (Frequency Selective Damping), które optymalizują wrażenia podczas jazdy oraz poziom bezpieczeństwa, poprawiając trzymanie się drogi, prowadzenie i stabilność. Teraz zaś, te same amortyzatory są na wyposażeniu standardowym 595 Competizione w przednim zawieszeniu, co znacznie polepsza dynamiczne osiągi. W tej topowej wersji gamy jest również układ hamulcowy Brembo z czterocylindrowym aluminiowym blokiem zacisków – standardowo w kolorze czerwonym lub opcjonalnie w kolorze szarym, czarnym lub żółtym – w połączeniu z 305 mm wentylowanymi i perforowanymi tarczami. Zamiast standardowych czerwonych zacisków w 595 Turismo, oferowane są alternatywnie czarne lub żółte.
Wreszcie, w nowym Abarth 595 jest także przycisk Sport, który umożliwia zmianę parametrów samochodu od maksymalnego momentu obrotowego do siły wspomagania kierownicy, aby odczucia z jazdy były bardziej bezpośrednie i mniej inwazyjne. Ponadto, system ten dopasowuje reakcję silnika na pedał gazu, aby zapewnić szybszą reakcję oraz przełącza zestaw wskaźników TFT na rajdową konfigurację, w doskonałej stylizacji Abartha.

Nadwozia.

Nadwozie Nowego Abartha 595 ma mnóstwo nowych cech poprawiających jego osiągi. Przykładowo, z przodu, zaprojektowano je na nowo i obecnie ma powiększony wlot powietrza, co poprawia kontrolę zarządzania temperaturą w komorze silnika i zwiększa o 18% wydajność chłodzenia. Tak więc, zwiększono osiągi oraz równomierność pracy silnika, nawet w przypadku najbardziej ekstremalnego rajdowego tuningu.
Zespół inżynierów Abarth podjął również prace nad tylnym zderzakiem, opracowując bardziej wystający dyfuzor. Dla każdego poziomu wyposażenia stworzono specjalne wstawki w zderzaku. W przypadku 595 są one czarne i matowe, w 595 Turismo w kolorze nadwozia, zaś w 595 Competizione wykończenia te mają kolor szary Tar Cold Grey.
Nowe są również przednie i tylne zestawy świateł, z poli-eliptycznymi reflektorami przednimi oraz światła do jazdy dziennej dostępne w całej gamie w ramach wyposażenia standardowego. Opcjonalnie dostępne są ksenonowe reflektory przednie. Zapewniają one wyższą jakość emitowanego światła oraz znakomitą skuteczność we wszystkich warunkach pogodowych. Elementy te zapewniają trzykrotnie większą intensywność świecenia i żywotność w stosunku do standardowych lamp halogenowych.
Nowe 17-calowe felgi Granturismo (w wersji standardowej w 595 Turismo) są 7% lżejsze i mają ponad 50% większą powierzchnię wentylacji co podnosi poziom wymiany ciepła, a w konsekwencji przyczynia się do polepszenia sprawności i harmonijnego działania układu hamulcowego. Do wyróżniających cech nowego Abartha 595 należy satynowane chromowane wykończenie w wersjach 595 oraz Tourismo, nowe obudowy lusterek (satynowane chromowane w 595 Tourismo, w kolorze nadwozia w 595 oraz szarym Tar Cold Grey w 595 Competizione) oraz boczne pasy (w standardzie w 595 Competizione), które są teraz szersze i dłuższe, by silniej pokreślić markę Abarth.
Nadwozie dostępne jest w 15 kolorach – są to lakiery pastelowe, metalizowane oraz trójwarstwowe oraz pięć konfiguracji dwutonowych. Ta ekscytująca paleta kolorów Nowego Abartha 595, poza szarym Pista Grey, obejmuje ekskluzywny żółty Modena Yellow, dotąd dostępny jedynie w 695 biposto Record, sportową, jasną całkiem nową czerwień Abarth Red oraz trójwarstwowy biały Iridato White. Debiutują trzy nowe, dwukolorowe kombinacje czarny Scorpione Black/niebieski Podio Blue, czarny Scorpione Black/szary Record Grey oraz szary Pista Grey/czerwony Abarth Red.
Wreszcie, na żądanie dostępne są trzy pakiety do indywidualizacji wyglądu samochodu obejmujące boczną naklejkę Abarth, obudowy lusterek oraz wstawki w tylnych zderzakach w trzech kolorach: białym, czarnym oraz czerwonym.

Wnętrza.

Nowy Abarth 595 ma całkiem nowy wygląd również we wnętrzu. Nowe techniczne materiały, jak Alcantara® oraz włókno węglowe pomysłowo podkreślają sportowy charakter modelu. Ponadto, nowa tapicerka jest dostępna w całej gamie.
Szczególnie, w wersja 595 oferowane są specjalne fotele Abarth z materiałową tapicerką charakteryzujące się niezwykłym bocznym trzymaniem. W wersji Tourismo 595 obicia foteli są wykonane ze skóry w kolorach: czarnym, brązowym, czerwonym, podczas gdy w standardowym poziomie wyposażenia są fotele Corsa by Sabelt, należące do jednych z najlepszych foteli na rynku, jeśli chodzi o zdolność utrzymania ciała. Mają niezwykłą możliwość bocznego utrzymania ciała przy przeciążeniach bocznych i są idealne do sportowej jazdy ze względu na ich zdolność do precyzyjnego przenoszenia każdej najmniejszej zmiany przeciążenia kierowcy. Fotele te mają materiałową tapicerkę z nową grafiką oraz wykorzystano w nich materiały maksymalizujące trzymanie. Opcjonalnie dostępna jest tapicerka ze skóry lub tkaniny Alcantara® w odcieniach czerni lub brązu.
Ponadto, zaprojektowano nowe spłaszczone koło kierownicy z wskaźnikiem środka kierownicy, aby podnieść efektywność jazdy w sportowym tylu. Jeśli chodzi o szczegóły, standardowe koło kierownicy w wersji Competizione jest wykonane z materiałów takich, jak włókno węglowe czy Alcantara®. Każda z wersji ma specjalną charakterystyczną obudowę deski rozdzielczej, zawsze stanowiącą jedną z najbardziej kultowych cech 595. Na poziomie wyposażenia 595 jest ona w kolorze nadwozia, w 595 Turismo matowym szarym, a w 595 Competizione szarym „Tar Cold Grey”.
Obudowa deski rozdzielczej z włókna węglowego nawiązująca do 695 biposto jest obecnie dostępna w ramach wyposażenia opcjonalnego. Można ją nadal zamawiać do przedziału pasażera w 595 Competizione.
Dalsze innowacje to całkiem nowy sportowy zestaw wskaźników, o udoskonalonej czytelności, szczególnie, jeśli chodzi o grafikę charakterystyczną dla trybu Sport. Ponadto, wskaźnik doładowania turbo jest podświetlony na biało, co ułatwia i przyśpiesza dokonywanie odczytów.

System informacji i rozrywki.

We wszystkich wersjach standardowe wyposażenie obejmuje radio Uconnect™ z 5-calowym ekranem dotykowym oraz usługi Uconnect Live (na życzenie, również z wbudowaną nawigacją oraz radiem cyfrowym DAB). Po raz pierwszy w gamie pojawia się również Uconnect™ HD z 7-calowym wyświetlaczem, stanowiący szybką platformę uzupełnioną o ekran o wysokiej rozdzielczości, nawigację oraz radio cyfrowe DAB. System Uconnect HD wyposażony jest w 7-calowy wysokiej jakości ekran oraz Telemetrię Abarth do dokonywania pomiarów osiągów w trakcie jazdy po torach, których mapy zostały wstępnie wgrane do systemu co ma służyć śledzeniu stylu jazdy oraz jego ulepszaniu. Także i ten system można dopasować do własnych preferencji, gdyż oferuje możliwość wgrania nowych torów oraz ich przechowywania w celu porównania osiągów w dalszym okresie czasu. Każdy właściciel może teraz, dzięki wstępnie wgranym punktom zainteresowania, w tym warsztat „Officine Abarth” i inne znaczące dla marki miejsca, „zbierać” specjalne odznaki. Wyniki i postępy można, oczywiście, udostępniać na stronach społecznościowych. Apple CarPlay oraz Google Android Auto – uważane za najlepsze lustrzane rozwiązania dla systemów operacyjnych Apple iOS oraz Android – będą dostępne na życzenie w Uconnect z 7-calowym wyświetlaczem. Pozwoli to na uzyskanie szybkiego i łatwego dostępu do wszystkich funkcji I treści ze smartfonu na ekranie dotykowym nowego Abartha 595s.
Wreszcie, w nowym Abarth 595 pojawia się udoskonalony i potężny system BeatsAudio™ wyposażony w siedem głośników. Z pewnością, podbije on serca nawet najbardziej wymagających miłośników muzyki.
Opracowany we współpracy z Beats by Dr. Dre, system BeatsAudioTM oferuje robiącą wrażenie całkowitą moc 480W oraz obejmuje cyfrowy ośmio-kanałowy wzmacniacz z wbudowanym zaawansowanym algorytmem korektora graficznego zdolnego do odtwarzania całego spektrum dźwięku, jakiego artysta doświadcza podczas nagrań w studiu.
System nagłośnienia Beats AudioTM jest wyposażony w dwa kopułkowe głośniki wysokotonowe zainstalowane w przednich słupkach, dwa 165 mm średniotonowe w przednich drzwiach, dwa pełnozakresowe 165 mm głośniki w tylnych panelach bocznych oraz jeden 200 mm niskobasowy w środkowej części bagażnika w przedziale na koło zapasowe.

 

 

Źródło: informacja prasowa

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!