Nowa Honda CR-V pomieści większą liczbę pasażerów

LeadPhoto Nowa Honda CR-V pomieści większą liczbę pasażerów
Honda zapowiada, że na targach motoryzacyjnych zaprezentuje europejską wersję produkcyjną nowej odsłony modelu CR-V. Jedną z najważniejszych nowości jest wprowadzenie wersji z trzema rzędami siedzeń.
Content

Nadwozie
Nowy CR-V prezentuje odświeżoną sylwetkę z szerszymi, muskularnymi nadkolami oraz przetłoczeniami maski i tylnej części nadwozia. Model ten prezentuje najnowszą twarz rodziny modeli Hondy z charakterystyczną linią reflektorów.
Węższe słupki A, odpowiednio ukształtowane przednie i tylne zderzaki oraz osłony pod silnikiem i podwoziem sprawiają - jak gwarantuje producent - że nowy CR-V jest pojazdem o dobrych parametrach aerodynamicznych. Charakterystyczna przednia osłona chłodnicy z systemem Honda Active Shutter Grille dodatkowo ma sprzyjać obniżeniu poziomu zużycia paliwa.
Kokpit wyposażono w dwa 7-calowe wyświetlacze, a rozkład elementów sterujących uproszczono, umieszczając panel zarządzania klimatyzacją pod centralnym ekranem dotykowym.

Dostępna wersja siedmiomiejscowa
Całkowicie nowy CR-V ma nieco większe wymiary zewnętrzne niż jego poprzednik, a większy rozstaw osi i szersze podwozie zapewnią większą przestrzeń wnętrza. Szerszy i głębszy bagażnik oferuje więcej miejsca dla przewożonych przedmiotów. Nowa, dwupoziomowa podłoga strefy załadunku ma płaską powierzchnię przydatną podczas przewożenia rzeczy o większych gabarytach, a klapa z systemem Power Hands umożliwia bezproblemowy dostęp do bagażnika. Wysokość otwarcia tylnej klapy można zaprogramować tak, aby uniknąć uderzenia w sufit garażu, a trzystopniowy schowek w środkowej konsoli poprawia funkcjonalność wnętrza. Ponadto, nowe oparcia tylnej kanapy dzielone w stosunku 60:40 można składać jednym ruchem.
Po raz pierwszy CR-V oferowany będzie w opcji siedmiomiejscowej. Wersja z trzecim rzędem siedzeń będzie dostępna w modelu wyposażonym w silnik benzynowy. W rozwiązaniu tym przewidziano dużo miejsca na nogi i możliwość nachylenia foteli pod kątem 101 stopni.

Nowe silniki
Po raz pierwszy w Europie Honda zaoferuje auto segmentu SUV z napędem hybrydowym. Nowy CR-V będzie dostępny z zespołem napędowym Multi Mode Drive (i-MMD), składającym się z dwóch silników elektrycznych oraz 2-litrowej jednostki benzynowej i-VTEC, pracującej w cyklu Atkinsona. Zespół hybrydowy jest wyposażony w jednostopniową przekładnię umożliwiającą płynne przenoszenie momentu obrotowego pomiędzy wszystkimi elementami układu napędowego.
Model dostępny będzie także z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym Vtec Turbo. Jednostka ta będzie współpracowała z sześciobiegową ręczną skrzynią biegów lub automatyczną bezstopniową przekładnią CVT.
Obie wersje – z silnikiem benzynowym i z układem hybrydowm – standardowo wyposażone są w napęd na przednią oś, jednak dla obu przewidziano także inteligentny system napędu na wszystkie koła Real Time AWD. Prześwit w modelu został zwiększony o 38 mm, przy czym w wersji z jednostką benzynową i napędem AWD wynosi on 208 mm.

Pierwsze dostawy modelu CR-V wyposażonego w 1,5-litrowy silnik benzynowy Vtec Turbo spodziewane na jesieni tego roku. Modele hybrydowe znajdą się w ofercie Hondy na początku 2019 r.

 

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!