Nowa Klasa C Cabriolet oraz nowy Mercedes-AMG C 43 4MATIC Cabriolet

LeadPhoto Nowa Klasa C Cabriolet oraz nowy Mercedes-AMG C 43 4MATIC Cabriolet
Mercedes-Benz uzupełnia gamę otwartych modeli z miękkim dachem, prezentując pierwszy kabriolet zbudowany na bazie Klasy C. Nowa Klasa C Cabriolet trafi do dealerów latem 2016 roku. Mercedes-AMG prezentuje też w Genewie dwa nowe, sportowe modele z rodziny Klasy C - C 43 4MATIC w wersjach Coupé i Cabriolet.
Content

„Nasza nowa Klasa C Cabriolet stanowi wstęp do świata kabrioletów premium Mercedes-Benz. Sportowa i młodzieńcza - z wyglądu i z charakteru - oferuje autentyczną przyjemność z jazdy pod gołym niebem przez cały rok” - mówi prof. Thomas Weber, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za badania i rozwój osobowych Mercedesów.

Z podniesionym dachem profil nowego kabrioletu przypomina Klasę C Coupe. Wymiary obu wersji są zresztą niemal identyczne, podobnie jak przedni pas z diamentową osłoną chłodnicy i LED-owymi reflektorami, długa maska oraz wysoko poprowadzona linia szyb. Miękki dach ze szklanym oknem przechodzi w dynamicznie stylizowany tylny pas z błotnikami i diodowymi lampami. Pojemny jak na kabriolet bagażnik - 360 litrów (285 litrów po złożeniu dachu) - zapewnia wysoką praktyczność na co dzień. Obniżone o 15 mm względem limuzyny zawieszenie sprawia, że już na standardowych, 17-calowych kołach kabriolet sprawia dynamiczne wrażenie - a przy tym wyróżnia się dobrymi parametrami aerodynamicznymi (współczynnik oporu powietrza Cd = 0,28). Całkowicie automatycznie sterowany, klasyczny miękki dach kabrioletu standardowo ma kolor czarny. Na życzenie dostępne jest poszycie z wielowarstwową izolacją akustyczną, w znacznym stopniu ograniczające słyszalne w kabinie szumy wiatru i toczenia. Równocześnie akustyczny dach zapewnia optymalny komfort klimatyczny. Oparty na rozwiązaniach stosowanych w Klasie S Cabriolet, miękki dach spełnia też wysokie standardy w zakresie trwałości i funkcjonalności. Można go otwierać lub zamykać w ciągu niespełna 20 s, podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. Wyposażenie kabiny kabrioletu obejmuje odbijającą promienie słoneczne skórzaną tapicerkę w pięciu odcieniach do wyboru (opcja) oraz umieszczony na konsoli środkowej zaokrąglony przełącznik w kolorze matowego chromu, służący do otwierania i zamykania miękkiego dachu. Pochodzące z Klasy C Coupé sportowe fotele mają wydatne podparcie boczne i zintegrowane zagłówki, a w opcji dostępne są z ogrzewaniem okolic karku AIRSCARF. W chwili debiutu do sprzedaży trafi też limitowana seria Edition 1, która - za sprawą perfekcyjnie skoordynowanych linii wyposażenia - łączy lifestyle'owy charakter ze sportowym stylem, a tym samym stanowi doskonale pasuje do nowoczesnej, dynamicznej stylizacji nowego kabrioletu.

Nowa Klasa C Cabriolet - tak samo jak Klasy E i S Cabriolet - pozwala cieszyć się komfortem jazdy pod gołym niebem za sprawą systemów AIRCAP oraz AIRSCARF, uprzyjemniających podróż z wiatrem we włosach nawet przy niskich temperaturach. Dyskretnie zintegrowany z ramą przedniej szyby, elektrycznie wysuwany deflektor AIRCAP - opracowany specjalnie dla kabrioletów Mercedes-Benz - zapobiega zawirowaniom powietrza w kabinie. Współpracuje z elektrycznie sterowaną osłoną przeciwwiatrową za tylnymi fotelami, która ogranicza przeciągi na tylnej kanapie. AIRCAP stanowi część pakietu Cabriolet Comfort, obejmującego również ogrzewanie okolic karku AIRSCARF dla kierowcy i pasażera z przodu. Zawieszenie Klasy C Cabriolet w porównaniu do limuzyny zostało obniżone o 15 mm. Poza seryjnym zawieszeniem ze stalowymi sprężynami i selektywnym systemem tłumienia dostępne jest zawieszenie sportowe o twardszej charakterystyce, połączone z układem kierowniczym Sports Direct-Steer. Układ DYNAMIC SELECT - standardowy przy zawieszeniu AIRMATIC i opcjonalny dla aut z zawieszeniem stalowym - pozwala kierowcy na wybór jednego z kilku trybów jazdy: sportowego (Sport lub Sport Plus), komfortowego (Comfort), oszczędnego (ECO) albo indywidualnego, z możliwością dostosowania do własnych preferencji poszczególnych ustawień pojazdu.

Wszystkie wersje są zgodne z normą emisji spalin Euro 6. Klasa C Cabriolet występuje z 6 jednostkami benzynowymi do wyboru. Ich gama rozciąga się od 1,6-litrowego, 4-cylindrowego silnika o mocy 115 kW (156 KM) pod maską odmiany C 180 do 3-litrowego motoru V6 w przypadku Mercedesa-AMG C 43 4MATIC Cabriolet (270 kW/367 KM). Wariant C 200 jest opcjonalnie dostępny z napędem na cztery koła 4MATIC. Wersje wysokoprężne napędza 4-cylindrowy silnik Diesla o mocy 125 kW (170 KM) w C 220 d lub 150 kW (204 KM) w C 250 d. Wyposażono go w technologię oczyszczania spalin SCR (selektywnej redukcji katalitycznej). Cabriolet spełnia nie tylko wszelkie przepisy krajowe i międzynarodowe, ale również wszystkie wymogi niezależnych organizacji oraz jeszcze bardziej rygorystyczne, wewnętrzne normy bezpieczeństwa Mercedes-Benz. Klasa C Cabriolet oferuje bogaty wybór systemów wspomagających komfort i bezpieczeństwo z rodziny Mercedes-Benz Intelligent Drive. Standardowe wyposażenie obejmuje funkcję monitorowania zmęczenia kierowcy ATTENTION ASSIST o regulowanej czułości działania, a także układ antykolizyjny COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, który prócz ostrzeganiem przed zbyt małym dostępem i zagrożeniem kolizją obejmuje system adaptacyjnego hamowania (Adaptive Brake Assist), chroniący przed uderzeniem w inny obiekt poprzez zwiększenie ciśnienia w układzie hamulcowym. Opcjonalny pakiet wspomagania bezpieczeństwa jazdy obejmuje dodatkowe systemy wspomagające o jeszcze szerszym zakresie działania. W ramach koncepcji Intelligent Drive łączą one dane z różnych czujników i urządzeń rejestrujących, takich jak radary czy kamera stereoskopowa, dzięki czemu przyczyniają się do znacznego zwiększenia poziomu komfortu oraz bezpieczeństwa. Systemy te obejmują na przykład aktywny tempomat DISTRONIC PLUS i funkcje jazdy półautonomicznej Steering Assist oraz Stop&Go Pilot, a także PRE-SAFE® Brake z rozpoznawaniem przechodniów czy układ Brake Assist BAS PLUS, który w zależności od sytuacji aktywuje hamulce w obliczu ryzyka kolizji z ruchem poprzecznym na skrzyżowaniu. Kolejną funkcją jest aktywny system utrzymywania pasa ruchu Active Lane Keeping Assist, interweniujący nie tylko przy opuszczeniu pasa ruchu, ale również przy zagrożeniu kolizją z pojazdem na sąsiednim pasie. Lista systemów wspomagających obejmuje także półautonomicznego asystenta parkowania, kamerę 360°, opartą na kamerze i danych z nawigacji funkcję rozpoznawania znaków Traffic Sign Assist z ostrzeganiem przed zakazami wjazdu oraz układ Adaptive Highbeam Assist Plus, pozwalający na permanentne używanie świateł drogowych dzięki maskowaniu innych pojazdów w stożku świata.Optymalną ochronę w razie wypadku zapewnia wysokie bezpieczeństwo strukturalne konstrukcji, jak również systemy ochronne, w tym kompleksowy zestaw poduszek powietrznych. Cabriolet wyposażono także w system ochrony przed skutkami dachowania, złożony z dwóch pałąków przeciwkapotażowych schowanych za tylnymi fotelami.

System informacyjno-rozrywkowy na pokładzie nowej Klasy C Cabriolet łączy intuicyjną obsługę z atrakcyjnymi efektami wizualnymi. Układ Frontbass wykorzystuje wolne przestrzenie w strukturze nadwozia w okolicach podłużnic jako komory rezonansowe dla głośników niskotonowych. Wyposażenie obejmuje opcjonalne nagłośnienie Burmester®. System nawigacji w czasie rzeczywistym dostarcza kierowcy precyzyjne informacje o ruchu drogowym (Live Traffic Information) i obejmuje animowany kompas oraz funkcję „Drive Show” - szczegóły dotyczące podróży wyświetlane są tu podobnie jak w samolotach pasażerskich. Telefon z Bluetooth® i opcją transmisji danych - to wszystko, czego potrzeba, aby za pomocą standardowego systemu Audio 20 połączyć się z internetem. W rezultacie podczas postoju można bez ograniczeń surfować po sieci. W trakcie jazdy do dyspozycji pozostają interaktywne aplikacje Mercedes-Benz oraz dostęp do utworów multimedialnych z różnych źródeł.

Dostępny na życzenie system COMAND Online wyróżnia się nie tylko większym ekranem o rozdzielczości 960 x 540 pikseli, ale opcjonalnie pozwala też odbierać cyfrową telewizję i radio, oferuje szybką nawigację z dyskiem twardym, zintegrowany hotspot wi-fi, funkcję obsługi głosowej LINGUATRONIC i wiele innych. Tak jak w przypadku innych Mercedesów, użytkownik Klasy C Cabriolet ma do dyspozycji szeroką paletę bezpłatnych usług standardowych oraz funkcji obsługi zdalnej, należących do pakietu „Mercedes me connect”. Lista standardowych usług obejmuje automatyczne połączenie alarmowe, pomoc w razie wypadku i awarii oraz obsługę posprzedażną. Funkcje obsługi zdalnej pozwalają w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca sprawdzić informacje takie jak status zamknięcia drzwi i okien, przebieg, ciśnienie w ogumieniu czy inne dane diagnostyczne. Umożliwiają też śledzenie pojazdu oraz zdalne otwieranie i zamykanie drzwi.
 

„W tym roku zamierzamy dalej dynamicznie poszerzać portfolio modeli AMG - gama naszej marki będzie bardziej zróżnicowana niż kiedykolwiek. Wraz z C 43 4MATIC Cabriolet oferujemy młodszej grupie klientów kolejną szansę na odkrycie fascynującego świata AMG” - mówi Tobias Moers, dyrektor generalny Mercedes-AMG GmbH.

Nowy Mercedes-AMG C 43 4MATIC Cabriolet przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 s, a jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Dynamiczne prowadzenie to w dużej mierze zasługa standardowego napędu na obie osie AMG Performance 4MATIC, który większą część momentu obrotowego przekazuje na tylne koła, a także nowo opracowanej przedniej osi, sztywniejszej elastokinematyki i wysoce precyzyjnego układu kierowniczego. Nowa V-szóstka biturbo o pojemności 3 litrów należy do rodziny jednostek BlueDIRECT firmy Mercedes-Benz. Dzięki podwyższeniu ciśnienia doładowania inżynierowie AMG zwiększyli jego moc i moment obrotowy do poziomu typowego dla maszyn z Affalterbach. Osiągając 270 kW (367 KM) i 520 Nm, silnik ustanawia nowe standardy w swoim segmencie. Gładzie cylindrowe pokrywa tu powłoka NANOSLIDE® - wyjątkowo twarda, a tym samym odporna na zużycie, jednocześnie redukuje tarcie i przyczynia się do jeszcze wyższej wydajności. To samo rozwiązanie można spotkać w silnikach bolidów Formuły 1 jeżdżących w barwach zespołu Mercedes-AMG Petronas. 9-biegowa przekładnia automatyczna 9G-TRONIC została specjalnie dostosowana do potrzeb C 43 4MATIC. Dzięki modyfikacji oprogramowania projektanci AMG byli w stanie dodatkowo skrócić czas potrzebny do zmiany poszczególnych przełożeń. Wielokrotne redukcje umożliwiają bardziej dynamiczne przyspieszanie, a funkcja podwójnej redukcji aktywna w trybach "Sport" i "Sport Plus" zapewnia jeszcze bardziej emocjonujące wrażenia z jazdy. Co więcej, określone korekty zapłonu pozwalają na jeszcze szybszą zmianę biegów niż w trybach "Eco" oraz "Comfort". Z montowanym standardowo, sportowym zawieszeniem AMG RIDE CONTROL z adaptacyjną, trzystopniową regulacją tłumienia Mercedes-AMG C 43 4MATIC Charakterystykę C 43 4MATIC Cabriolet można dodatkowo indywidualizować, wybierając jeden z pięciu dostępnych trybów AMG DYNAMIC SELECT: "Eco", "Comfort", "Sport", "Sport Plus" oraz "Individual".

Panel wskaźników AMG dostarcza kierowcy potrzebne informacje. Wygodę na co dzień zwiększają opcjonalne funkcje z zakresu komfortu, takie jak ogrzewanie okolic karku AIRSCARF, możliwość sterowania miękkim dachem podczas jazdy (do 50 km/h, inicjacja poniżej 5 km/h) oraz automatyczne zamykanie separatora w bagażniku. Lista ekskluzywnych opcji obejmuje w pełni automatyczny, akustyczny dach. Wielowarstwowa struktura z różnymi materiałami izolacyjnymi skutecznie tłumi dźwięki z zewnątrz, ograniczając poziom hałasu w kabinie.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!