Nowa klasa C już oficjalnie

LeadPhoto Nowa klasa C już oficjalnie
Nowa C klasa od nowa definiuje małą limuzynę w segmencie premium. Jest dłuższa, szersza, i bardziej pojemna od poprzedniczki, pomimo tego jest sporo lżejsza o wiele ekonomiczniejsza.
Content

Statystycznie ludzie są coraz wyżsi, toteż i nadwozie Klasy C urosło - jest o 9,5 cm dłuższe (468,6 cm) i o 4 cm szersze (181 cm) od modelu poprzedniej generacji. Rozstaw osi wzrósł o 8 cm, do 284 cm. Większe gabaryty pozwoliły wygospodarować dodatkową przestrzeń w obu rzędach siedzeń oraz na bagaż. Pojemność bagażnika wynosi 480 l (poprzednik: 475 l). Zwłaszcza rozstaw osi robi wrażenie jest aż 13 cm większy niż w Hondzie Accord, 6 cm niż w Volvo S60 i 3 cm w porównaniu z najnowszym BMW serii 3. Należy więc oczekiwać niespotykanej w tym segmencie przestronności w kabinie pasażerskiej.

Wizualnie nowa Klasa C stanowi odważy krok w przód w stosunku do poprzednika. Jej zdecydowane, napięte rysy podkreślają zaawansowaną technologię, którą kryje niemal w pełni aluminiowe nadwozie. Model ma dwie twarze: sportową, z trójramienną gwiazdą umieszczoną na wlocie powietrza, oraz elegancką, zarezerwowaną dla linii Exclusive - z klasyczną osłoną chłodnicy i gwiazdą na masce.

Standardowo przednie lampy nowej Klasy C są wyposażone w reflektory halogenowe. Ponadto, oferowane są dwa typy energooszczędnych lamp LED-owych: statyczne lub dynamiczne, z układem inteligentnego oświetlenia. Charakterystyczny kształt świateł zapewnia Klasie C atrakcyjny wygląd także po zmroku. Tylne lampy we wszystkich wersjach korzystają z diod LED.

Styliści Mercedes-Benz nadali kabinie nowej Klasy C wystrój zarezerwowany dla modeli wyższych klas. Starannie dobrane materiały, ich faktura i precyzja montażu zdradzają przywiązanie do najdrobniejszych detali, a pełne harmonii linie reprezentują nowy styl projektowania, łączący minimalistyczne formy z atmosferą zaczerpniętą ze sportowych modeli ze Stuttgartu. Metalizowane elementy kontrastują z przytulnymi okładzinami, takimi jak drewno czy skóra. Nad konsolą środkową góruje wolnostojący wyświetlacz systemu multimedialnego, oferowany w dwóch rozmiarach - o przekątnej 17,78 cm lub 21,33 cm (o ile wyposażenie auta obejmuje COMAND Online).

Przy konstruowaniu auta zastosowano liczne zabiegi odchudzające, m.in. zwiększono udział aluminium w konstrukcji pojazdu z niespełna 10 do blisko 50 proc. W rezultacie Klasa C przoduje w klasowych rankingach "lekkości". Ma to dodatkowe zalety: nowy model zużywa o około 1/5 mniej paliwa bez strat w osiągach, a nisko położony środek ciężkości sprzyja precyzyjnemu prowadzeniu i wyważeniu na drodze.

Najsłabsza C-klasa będzie napędzana 115-konnym Dieslem o pojemności 1,6. Warianty benzynowe zaczynają się od 156 KM. Wszystkie spełniają rygorystyczne normy Euro 6. Przewidziano również (po raz pierwszy w C-klasie) napęd hybrydowy.

Lista wyposażenia dodatkowego jest tak długa, że nie wystarczyłoby czasu aby wymienić wszystkie. Do najważniejszych należą nawigacja satelitarna, aktywny tempomat, wyrafinowany system audio i bezprzewodowy dostęp do internetu w czasie jazdy.

Nowy model zadebiutuje w salonach w pierwszej połowie 2014 roku.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!