Nowa Mazda MX-5

LeadPhoto Nowa Mazda MX-5
Filozofia związana z konstrukcją Mazdy MX-5 nie zmieniła się od 25 lat, czyli czasu wprowadzenia pierwszej generacji tego modelu na rynek. Nadrzędnym celem było zbudowanie samochodu dostarczającego niezwykłej przyjemności z jazdy w przystępnej cenie.
Content

Wszystkie generacje MX-5 spełniają cechy dobrego, lekkiego samochodu sportowego. Auto z niedużym, odkrytym, dwumiejscowym nadwoziem, silnikiem umieszczonym w położeniu przednio-centralnym, napędem na tylne koła, rozkładem mas pomiędzy przednią a tylną osią w stosunku 50:50 już od lat uchodzi jako ikona małych sportowych roadsterów.

Najnowsza technologia SKYACTIVoraz przyjęta przez Mazdę strategia odciążania „co do grama” składają się na obniżenie masy pojazdu o ponad 100 kg w porównaniu do modelu trzeciej generacji.

Silnik umieszczono bliżej środka samochodu. Maska, pokrywa bagażnika, przednie błotniki oraz wzmocnienia przednich i tylnych zderzaków wykonano z aluminium. Masa miękkiego składanego dachu również została zmniejszona. Linię maski poprowadzono niżej, a słupki przednie i górna rama przedniej szyby są cieńsze i przesunięte do tyłu, by uzyskać bardziej panoramiczny obraz oraz poprawić widoczność drogi i jej otoczenia na boki.

Czwarta generacja jest o 10 cm krótsza od poprzedniczki, 1cm szersza i niższa, dzięki temu wydaje się jeszcze bardziej agresywna. Pod maską znalazły się oszczędne i nowoczesne silniki z serii SKYACTIVE. Mocniejsza wersja rozpędza się do setki w niecałe 8 s.

Mazda nie ujawniła jeszcze cen nowego modelu, ale powinny oscylować one w granicach 100 tys. zł.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!