Nowa Octavia kombi i Octavia kombi 4×4

LeadPhoto Nowa Octavia kombi i Octavia kombi 4×4
Z nowymi modelami: Octavią kombi i Octavią kombi 4×4, ŠKODA kontynuuje ofensywę modelową. Z początkiem maja 2013 rozpoczyna się jej sprzedaż w Europie – zaledwie kilka tygodni po starcie Octavii sedan. Od lipca nastąpi także wprowadzenie nowej Octavii kombi 4×4 ze zmodyfikowanym napędem na cztery koła i sprzęgłem Haldex-5 najnowszej generacji.
Content

Niezależnie od tego, czy z napędem przednim czy na cztery koła, nowa ŠKODA Octavia kombi ma cechy samochodu średniej klasy w cenie kompaktu. Wyraźnie zwiększyła swoje rozmiary i przekonuje najlepszym stosunkiem ceny do wartości. Świadczą o tym wyjątkowo duża przestrzeń, większa funkcjonalność, małe zużycie paliwa, nowoczesne układy bezpieczeństwa i komfortu, wiele pomysłów „Simply Clever” i dynamiczna stylizacja. Do tego auto jest do 102 kg lżejsze niż poprzedni model. Nowa Octavia kombi 4×4 imponuje zaawansowanym napędem na cztery koła z najnowszej generacji sprzęgłem Haldex-5.

Nowymi Octavią kombi i Octavią kombi 4×4 ŠKODA zaczyna kolejny etap największej ofensywy modelowej w historii firmy. Oba modele mają duże znaczenie dla planów wzrostu sprzedaży producenta samochodów. Jedna trzecia wszystkich Octavii sprzedanych w ciągu minionych 16 lat to wersja kombi. Ze 124.500 sprzedanymi samochodami ŠKODA Octavia kombi znalazła się w roku 2012 na trzecim miejscu ogólnoświatowej listy sprzedaży ŠKODY za ŠKODĄ Octavią sedan i ŠKODĄ Fabią. W Europie w 2012 ŠKODA Octavia kombi była najczęściej sprzedawanym samochodem kombi.

Octavia kombi 4×4 miała istotny wpływ na sukces sprzedaży. Wersje z napędem na cztery koła stanowiły prawie 20 procent wszystkich Octavii kombi sprzedanych w 2012. Premiera pierwszdej Octavii kombi 4×4 odbyła się w 1999 i potwierdziła skuteczność zastosowanego napędu na cztery koła. Co interesujące, Octavia kombi 4×4 jest szczególnie popularna w krajach alpejskich i w Skandynawii.

Nowa ŠKODA Octavia kombi jest większa niż poprzednia i oferuje obszerne wnętrze dla pięciu osób i ich bagażu. Wymiary zewnętrzne i wewnętrzne są takie same dla Octavii kombi i Octavii kombi 4×4. Samochód jest o 90 mm dłuższy (ma prawie 4,66 metra długości) i o 45 mm szerszy (bez lusterek; ma ponad 1,81 metra szerokości) niż poprzednik. Jednocześnie rozstaw osi kombi się zwiększył o 108 mm.

Długość wnętrza nowej ŠKODY Octavii kombi zwiększyła się w stosunku do poprzednika o 33 mm do 1.782 mm. Ilość miejsca na wysokości kolan wzrosła o 26 mm do 73 mm. Oprócz tego projektanci zaplanowali więcej miejsca w osi głowy z przodu i z tyłu (z przodu: 983 mm zamiast dotychczasowych 981 mm; z tyłu: 995 mm zamiast dotychczasowych 984 mm). Wyraźnie zwiększyła się także szerokość w linii łokci: z przodu do 1.454 mm – o 39 mm, z tyłu do 1.449 mm, plus 26 mm. Podobnie szerokość na wysokości ramion w kombi została wyraźnie poprawiona, z przodu do 1.398 mm – więcej o 19 mm, z tyłu do 1.378 mm – więcej o 4 mm.

Pojemność bagażnika nowej ŠKODY Octavii kombi została zwiększona w porównaniu do 610 litrów. Jest to 20 litrów więcej niż w Octavii sedan. Po złożeniu oparcia kanapy pojemność bagażnika kombi wzrasta do 1.740 litrów.

Seryjnie w bagażniku zamontowane są cztery rozkładane haki do zawieszania siatek z zakupami. Dwie lampki zapewniają odpowiednie oświetlenie, gniazdo 12 V umożliwia zasilanie elektryczne na przykład lodówki samochodowej.

Nowa ŠKODA Octavia kombi ma we wnętrzu przydatne rozwiązania znane z wersji sedan jak  uchwyt na urządzenie multimedialne lub pojemnik na odpadki i uchwyty na osiem butelek. W pokrywie wlewu paliwa nowej Octavii seryjnie znajduje się skrobaczka do szyb, a kamizelka odblaskowa, schowana w przeznaczonej na nią kieszeni pod fotelem kierowcy, zawsze jest pod ręką.

Nowe ŠKODA Octavia kombi i ŠKODA Octavia kombi 4×4 przekonują swoim wysokim poziomem bezpieczeństwa. Przed kilkoma tygodniami samochód uzyskał najwyższą ocenę, pięć gwiazdek, w europejskim teście zderzeniowym Euro-NCAP. Najwyższa ocena łączna odzwierciedla bardzo dobre wyniki nowej ŠKODY Octavii kombi w zakresie ochrony jadących dorosłych i dzieci, ochrony pieszych i dodatkowych funkcji bezpieczeństwa.

Do nowo opracowanych funkcji bezpieczeństwa aktywnego ŠKODY Octavii kombinależą nadzór odstępu z funkcją hamowani awaryjnego, Front Assistant (od maja 2013), asystent pasa ruchu, Lane Assistant, który utrzymuje Octavię na wybranym pasie ruchu, hamulec antykolizyjny z automatycznym hamowaniem w razie wypadku, ochrona jadących, Crew Protect Assistant, zwiększająca bezpieczeństwo kierowcy i pasażera w sytuacjach zagrożenia oraz funkcja wykrywania zmęczenia kierowcy, Driver Activity Assistant. Funkcje te pomagają uniknąć wypadku lub zmniejszyć następstwa dla pasażerów i innych uczestników ruchu drogowego.

Octavia kombi 4×4 jest pierwszą ŠKODĄ, która ma sprzęgło Haldex najnowszej, piątej generacji. Dzięki niemu samochód w ułamku sekundy reaguje na zmianę warunków jezdnych, zapewniając bezpieczeństwo nawet w trudnym terenie. Trzecia generacja Octavii kombi 4×4 jest zawsze wyposażona w elektroniczną blokadę mechanizm różnicowego EDS, która jak blokada międzyosiowa, umożliwiając stabilne ruszanie także na nawierzchni o niejednakowej przyczepności. EDS kontroluje pracę kół zarówno przedniej jak i tylnej osi, i zapewnia optymalny rozdział siły na cztery koła

Nowo opracowane silniki nowej ŠKODY Octavii kombi są do 17 procent bardziej ekonomiczne niż poprzednia generacja. Oferta silników dla Octavii kombi obejmuje cztery silniki benzynowe i cztery wysokoprężne od 1,2 TSI/63 kW do silnika o największej mocy, 1,8 TSI/132 kW. Oprócz wersji podstawowej wszystkie silniki dla krajów Unii Europejskiej są wyposażone w funkcję Start-Stop i odzysk energii hamowania. Oszczędna wersja GreenLine – z silnikiem 1,6 TDI o mocy 81 kW – zużywa tylko 3,3 litra oleju napędowego na 100 km. Odpowiada to emisji CO2 zaledwie 87 g/km. Oprócz tego ŠKODA planuje także do Octavii kombi silnik zasilany gazem ziemnym CNG.  W ŠKODZIE Octavii kombi 4×4 do wyboru są trzy silniki (1,8 TSI/132 kW, 1,6 TDI/77 kW i 2,0 TDI/110 kW).

Nowa ŠKODA Octavia kombi została wyposażona w aktywny tempomat (Adaptive Cruise Assistant), który automatycznie reguluje odstęp od poprzedzającego pojazdu. Nowa funkcja włączania i wyłączania świateł, Intelligent Light Assistant, potrafi automatycznie włączać i wyłączać światła drogowe, polepszając komfort i bezpieczeństwo ruchu drogowego. Wspomaganie parkowania, Automatic Parking Assistant, pomaga nową Octavią wyjechać z zaparkowanego miejsca i zaparkować – prostopadle i wzdłużnie. Rozpoznawanie znaków drogowych w pakiecie asystenta podróży, Traveller Assistant wyświetla znaki drogowe. Za pomocą wyboru profilu jazdy, Driving Mode Selection, kierowca może naciśnięciem przycisku zmienić określone właściwości jezdne samochodu.

Do nowej ŠKODY Octavii kombi jest dostępny także elektryczny przesuwno-uchylny dach panoramiczny. W kombi składa się on z dwóch części: przednią część można otwierać i odsuwać za pomocą silnika elektrycznego. Tylna część dachu panoramicznego jest stała. Cały moduł dachu tworzy tonowana szyba termoizolacyjna o wymiarach 1.362 × 870 mm. Szkło odbija 95 procent ciepła i 93 procent światła.  Opcjonalnie pokrywę bagażnika nowej ŠKODY Octavii kombi można elektrycznie otworzyć i zamknąć. Nowa Octavia kombi ma do tego funkcję bezkluczykowego ryglowania samochodu i uruchamiania silnika KESSY (Keyless-Entry-Start-and-Exit-System).

Źródło: ŠKODA

 

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!