Po ŠKODZIE Octavia, ŠKODA Fabia jest najlepiej sprzedającym się modelem w historii czeskiej marki, z wynikiem przekraczającym 3,5 miliona sprzedanych egzemplarzy od 1999 roku. Jej wyróżniające właściwości czynią ją jednym z najpopularniejszych samochodów w swojej klasie.
Wraz z nadejściem całkowicie nowej, trzeciej generacji, wyrazisty model ponownie wyznacza standardy. - Nowa ŠKODA Fabia pod każdym względem oferuje więcej niż przeciętny samochód, łącząc innowacyjną technologię i przepełniony emocjami wygląd - mówi prof. Winfried Vahland, prezes zarządu ŠKODY.
-To doskonały samochód zarówno dla serca, jak i rozumu, idealnie odpowiadający na potrzeby współczesnej mobilności miejskiej. Jesteśmy przekonani, że nowa ŠKODA Fabia napisze kolejny rozdział na kartach pełnej sukcesów historii modelu, zdobędzie nowych Klientów i jako filar naszej strategii wzrostu, wzmocni wizerunek marki na międzynarodowych rynkach - mówi prof. Vahland.
Nowa ŠKODA Fabia jest pierwszym modelem ŠKODY prezentującym nową, bardziej ekspresywną, bogatszą w emocje linię stylistyczną marki. Po raz pierwszy w seryjnej produkcji projektanci ŠKODY wykorzystali elementy stylistyczne ze spektakularnego modelu koncepcyjnego ‘VisionC’. Jednocześnie widoczne są też inspiracje dokonaniami utytułowanego zespołu ŠKODA Motorsport.
Zdecydowanie bardziej wyrazisty wygląd wersji hatchback i kombi podkreślają ostro zaznaczone kontury, uwydatniające precyzję wykonania i dbałość o szczegóły. Nowa Fabia i Fabia Combi posiadają wyważone, wysmuklone proporcje – są 90 mm szersze i 31 mm niższe od swoich poprzedniczek.
W modelu Fabia debiutują w ŠKODZIE technologia MirrorLink™ i funkcja SmartGate, pozwalające wyjątkowo łatwo połączyć i obsługiwać smartfony z poziomu samochodu. Dzięki nowym silnikom (cztery silniki benzynowe i trzy diesle), poprawionej aerodynamice i wadze obniżonej do nawet 980 kilogramów, wyniki zużycia paliwa i emisji spalin nowej Fabii są nawet o 17% niższe niż u swojej poprzedniczki.
Nowa ŠKODA Fabia w wersji hatchback będzie dostępna w Europie już w listopadzie, kombi dołączy do oferty na początku 2015 roku. Podwójny hit czeskiego producenta zapowiada największą kampanię modelową w historii firmy.