Nowe Audi A5 i S5 Cabriolet - otwarte na intensywną radość z jazdy

LeadPhoto Nowe Audi A5 i S5 Cabriolet - otwarte na intensywną radość z jazdy
Premiera nowego Audi A5 Cabriolet symbolicznie zamyka wprowadzenie na rynek nowej generacji rodziny A5. Jazdą nowym modelem klasy średniej cieszyć się mogą maksymalnie cztery osoby. Akustyczny dach otwiera się i zamyka elektrycznie, gdy samochód porusza się z prędkością nieprzekraczającą 50 km/h. Nowy, sześciocylindrowy, turbodoładowany silnik o mocy 354 KM i momencie obrotowym 500 Nm montowany w nowym S5 Cabriolet, gwarantuje doskonałe osiągi.
Content

Przy projektowaniu nowego Audi A5 Cabriolet, projektanci inspirowali się smukłą linią wersji Coupé. Tylna szyba jest teraz bardziej płaska i podkreśla sportowy wygląd, podobnie jak krótkie zwisy i długa, zachodząca na boki maska silnika z przetłoczeniem typu „power dome”. Nowe A5 Cabriolet ma 4673 mm długości, jest zatem o 47 mm dłuższe niż poprzednik.

Klasyczny, składany dach materiałowy zachwyca doskonałym dopasowaniem i skutecznie tłumi wszelkie hałasy dochodzące z zewnątrz, również odgłosy obiegającego pojazd powietrza. Nowy, wygodny sposób otwierania, ułatwia obsługę składanego dachu akustycznego: teraz wystarczy krótkie pociągniecie przełącznika, by automatyczny dach w 15 sekund się otworzył lub w 18 sekund zamknął. Operacji tych można dokonywać również podczas jazdy, o ile pojazd nie przekroczy prędkości 50 km/h.

Front pojazdu zdominowany jest przez trójwymiarową, szerszą i bardziej płaską niż poprzednio osłonę chłodnicy Singleframe. Szczególnej elegancji nadaje modelowi A5 Cabriolet falista linia ramion – element kreujący styl całej rodziny A5. Charakterystycznie wypukłe przetłoczenia błotników nad wnękami kół, akcentują genotyp quattro tego pojazdu. Poziome linie z tyłu samochodu podkreślają szerokość nowego Audi A5 Cabriolet, choć auto to jest minimalnie węższe niż poprzednik.

Sztywna karoseria nowego Audi A5 Cabriolet zalicza się do najlżejszych w segmencie. Dzięki inteligentnej mieszance materiałów i geometrycznej, lekkiej konstrukcji, inżynierowie byli w stanie zwiększyć o 40 procent (w porównaniu z modelem poprzednim) jej sztywność skrętną. Wpłynęło to znacznie na zwrotność i dynamikę prowadzenia. Masa całkowita samochodu spadła nawet o 40 kilogramów. A5 Cabrio z silnikiem 2.0 TDI o mocy 190 KM i z napędem na przednią oś waży 1690 kilogramów.

Audi A5 Cabriolet wyposażane będzie w jeden z trzech silników: 2.0 TFSI o mocy 185 kW (252 KM), 2.0 TDI o mocy 140 kW (190 KM) oraz 3.0 TDI o mocy 160 kW (218 KM). Później, do oferty dołączą jednostki napędowe 2.0 TFSI o mocy 140 kW (190 KM) i 3.0 TDI o mocy 210 kW (286 KM). Wszystkie jednostki łączą dużą wydajność ze sportowym generowaniem mocy i wysoką kulturą pracy silnika – dotyczy to zwłaszcza obu silników sześciocylindrowych 3.0 TDI.

Sześciobiegowa, manualna skrzynia biegów, siedmiostopniowa, dwusprzęgłowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic czy ośmiostopniowa tiptronic – do każdego z silników dopasowano odpowiednią technikę transmisji sił napędowych. Standardowo, nowy model napędzany jest na przednią oś, opcjonalnie jednak zamówić można napęd na cztery koła quattro ultra lub stały napęd na cztery koła quattro. W przypadku silnika 3.0 TDI o mocy 210 kW (286 KM), ten ostatni jest w wyposażeniu seryjnym.

Audi S5 Cabriolet, dzięki nowo zaprojektowanemu silnikowi 3.0 TFSI, jest klasą samą dla siebie. Z pojemności skokowej 2995 cm3, sześciocylindrowy silnik generuje moc 260 kW (354 KM) – czyli o 15 kW (21 KM) większą niż poprzednik. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,1 sekundy, a jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. W standardzie ma stały napęd na cztery koła quattro i ośmiostopniową przekładnię tiptronic.

Większe wymiary, powiększony o 14 mm rozstaw osi i kompaktowe fotele, wpłynęły na większą ilość miejsca dla kierowcy i pasażerów. O 26 mm zwiększyła się przestrzeń ramion w pierwszym rzędzie, a o 18 mm długość strefy kolan z tyłu.

Pozioma architektura deski rozdzielczej i rozciągające się na całej jej długości pasmo nawiewów, dają poczucie dużej przestrzeni. Wysokiej wartości materiały, bogactwo kolorów i perfekcyjna jakość wykonania, zapewniają wyjątkową atmosferę i podkreślają, że samochód ten należy do segmentu premium. Dostępne na życzenie oświetlenie nastrojowe ze światłem regulowanym w 30 odcieniach, tworzy odpowiednią atmosferę wewnątrz pojazdu.

Przy rozłożonym dachu, bagażnik ma pojemność 380 litrów. Pojemnik, w którym dach spoczywa, przesuwa się w bagażniku automatycznie w dół podczas składania i w górę podczas rozkładania dachu. W ten sposób, do dyspozycji jest zawsze największa możliwa przestrzeń bagażnika. Tylne siedzenie dzieli się w stosunku 50:50, a dzięki dźwigni umieszczonej w bagażniku, można je łatwo składać popychając je do przodu. Pokrywa bagażnika Audi A5 Cabriolet otwiera się teraz automatycznie, przy użyciu zdalnego sterowania z kluczyka lub przy użyciu przycisku w drzwiach kierowcy. Na życzenie, Audi dostarcza system otwierania gestami. Czujnik zbliżeniowy w zderzaku reaguje na ruch stopą, a wtedy pokrywa otwiera się automatycznie – warunkiem jest jedynie rozpoznanie przez system opcjonalnego, komfortowego kluczyka.

Nowe modele Audi A5 i S5 Cabriolet pojawią się w salonach sprzedaży w marcu 2017 roku.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!