System obsługi dotykowej MMI touch response
W pełni cyfrowy system obsługi pozwala na umieszczanie głównych funkcji pojazdu w wybranym miejscu monitora systemu MMI. Wystarczy przytrzymać i przesunąć wybraną ikonę – podobnie jak się to czyni na ekranach smartfonów. Skróty i przyciski ulubione, to baza dla konfiguracji indywidualnych preferencji.
Panel posiada możliwość zapisania w profilach użytkowników aż siedmiu profili kierowców i preferowanych przez nich ustawień. Spersonalizować tu można do 400 parametrów. Dzięki strukturze menu, system umożliwia szybki dostęp do funkcji pojazdu, a możliwość konfiguracji ustawienia ikon na ekranie pozwala na dopasowanie obsługi całego systemu do preferencji użytkownika. Opcjonalnie, przyciski świateł i przyciski wielofunkcyjne mogą zostać wyposażone w funkcję reakcji zwrotnej - touch response.
System umożliwia wydawanie poleceń głosowych naturalnym językiem (od opcji z nawigacją MMI Navigation w górę); przetwarza pytania i polecenia dwutorowo – korzystając z zapisanych na pokładzie danych, a w połączeniu z nawigacją MMI Navigation plus, wykorzystując szczegółową wiedzę pozyskiwaną z chmury.
Z poziomu wyświetlacza górnego, który w przypadku wyposażenia pojazdu w nawigację MMI Navigation plus ma przekątną 10,1 cala, kierowca zawiaduje systemami infotainment. Dolny wyświetlacz o przekątnej 8,6 cala, umieszczony na konsoli tunelu środkowego, służy do obsługi m.in. klimatyzacji. Podczas obsługi tego wyświetlacza, nadgarstek kierowcy swobodnie spoczywa na dźwigni zmiany biegów. Dodatkowo dostępny jest wyświetlacz head-up, który na przedniej szybie, na wprost wzroku kierowcy wyświetla ważne informacje dotyczące drogi i podróży. W komplecie z nawigacją MMI Navigation plus, samochód wyposażany jest w Audi virtual cockpit z wyświetlaczem o przekątnej 12,3 cala.
Nawigacja MMI Navigation plus i system Audi connect
Jak podkreśla Audi, szeroka oferta rozwiązań z zakresu connectivity gwarantuje najwyższy poziom bezpieczeństwa, komfortu i możliwości personalizacji. Standardowo nowe A6 jest wyposażane w system nawigacji MMI Navigation, opcjonalnie w MMI Navigation plus, czyli centralę multimediów stworzoną według zupełnie nowej koncepcji. Najbardziej rozbudowana wersja modułu transmisji danych wykorzystuje standard przesyłu danych LTE Advanced.
System MMI Navigation plus oferuje szereg nowych rozwiązań z zakresu nawigacji. Jednym z nich jest funkcja samodzielnego uczenia się na podstawie przejechanych tras, pozwalająca później na generowanie podpowiedzi podczas wyszukiwania. Prowadzenie do celu odbywa się online, w czasie rzeczywistym, z wykorzystaniem dysponujących informacjami na temat sytuacji drogowych z całego regionu serwerów firmy HERE. W przypadku przerwania transmisji danych, nawigacja przestawia się na cały czas pracujące w tle satelitarne prowadzenie do celu. Standardowo Audi zapewnia sześć bezpłatnych aktualizacji map nawigacji. Aktualizacje pojawiają się co pół roku.
Audi oferuje również dodatkowe, opcjonalne elementy, m.in. jeden z dwóch możliwych do wybory systemów muzycznych. Bardziej rozbudowany z nich - Bang & Olufsen Advanced Sound System - ma emitorwać trójwymiarowy dźwięk, dający wrażenie przestrzeni, również w przypadku słuchania z tylnej kanapy pojazdu. Usprawniono zarówno obsługę, jak i jakość dźwięku i połączeń. Wkrótce po pojawieniu się nowego modelu na rynku, wprowadzona w nim zostanie usługa On-Street Parking, ułatwiająca wyszukiwanie miejsca do zaparkowania. Za pośrednictwem aplikacji myAudi App, właściciele nowego A6 będą mogli na smartfonie korzystać z cyfrowych usług marki Audi.
Na życzenie, konwencjonalny kluczyk do samochodu może być zastąpiony funkcją Audi connect key. Kluczyk zainstalowany w smartfonie z systemem operacyjnym Android, pozwala na otwieranie, zamykanie i uruchamianie pojazdu z poziomu tego właśnie urządzenia. Połączenie pomiędzy samochodem a smartfonem odbywa się z wykorzystaniem techniki komunikacji bliskiego pola NFC. Właściciel nowego A6 może przekazać dane dostępowe łącznie pięciu osobom lub pięciu smartfonom.
Systemy wsparcia kierowcy
Wśród zaawansowanych systemów są m.in. funkcja automatycznego parkowania Audi AI oraz funkcja automatycznego wjazdu do garażu Audi AI, które do oferty włączone zostaną jeszcze w tym roku. Systemy te samoczynnie wprowadzą limuzynę na miejsce parkingowe lub do garażu, a następnie je stamtąd wyprowadzą. Kierowca może wysiąść z pojazdu i z zewnątrz, używając aplikacji myAudi App, aktywować i monitorować manewr na własnym smartfonie. W tym celu musi jednak przez cały czas trwania manewru przytrzymywać odpowiedni przycisk.
Funkcja automatycznego parkowania oraz funkcja automatycznego wjazdu do garażu, to elementy składowe pakietu systemów wspomagających parkowanie, który jest jednym z trzech dostępnych w nowym A6 pakietów. Pakiet systemów wspomagających kierowcę w ruchu miejskim obejmuje m.in. nowego asystenta skrzyżowań, natomiast w pakiecie systemów wspomagających kierowcę w ruchu pozamiejskim znaleźć można asystenta wydajności promującego ekonomiczny styl prowadzenia ora asystenta jazdy, dodającego do pakietu funkcji adaptacyjnego tempomatu adaptive cruise control ingerencję w pracę układu kierowniczego, wspierającą utrzymanie pojazdu na obranym torze.
Za prawidłowe działanie zaawansowanych systemów wsparcia kierowcy odpowiada centralny moduł systemów wsparcia kierowcy - zFAS. Sterownik ten, odbierając i przetwarzając w czasie rzeczywistym sygnały napływające z czujników samochodu, nieprzerwanie oblicza obraz otoczenia. W zależności od wersji wyposażenia, w nowym A6 znaleźć można nawet pięć czujników radarowych, pięć kamer, dwanaście czujników ultradźwiękowych oraz skaner laserowy.
Technika mild-hybrid
Wszystkie jednostki napędowe w nowym Audi A6 są wyposażone w nową technikę mild-hybrid. W przypadku silników V6, technika ta bazuje na głównej sieci pokładowej 48 V, natomiast w przypadku jednostek czterocylindrowych, na sieci 12 V. W obu przypadkach, za dostarczanie energii do układu odpowiada alternator – rozrusznik RSG, współpracujący z akumulatorem litowo-jonowym. Dzięki niemu, Audi A6 jadące z prędkością od 55 do 160 km/h, może żeglować przy wyłączonym silniku.
Funkcja start-stop jest aktywna przy prędkości auta od 7 do 22 km/h. Ponowne włączenie silnika podczas postoju odbywa się prospektywnie, gdy tylko ruszy pojazd znajdujący się przed naszym samochodem. Podczas hamowania samochodu z silnikiem V6, moc rekuperacji RSG wynosi do 12 kW. Napęd typu mild-hybrid MHEV, w rzeczywistych warunkach jazdy obniża zużycie paliwa nawet o 0,7 litra na 100 km.
Karoseria i wymiary
Minimalny współczynnik oporu powietrza cw o wartości 0,24 (w wersji z silnikiem, który pojawi się nieco później) i aeroakustyka mają sprawić, że limuzyna będzie cicha, także podczas jazdy z dużą prędkością. Drugi czynnik, który ma tu znaczenie, to sztywność karoserii. Kolumny przedniego zawieszenia oraz drzwi, maska, pokrywa bagażnika i błotniki wykonane są z aluminium.
Wnętrze nowego Audi A6 jest przestronniejsze niż u poprzednika. Oferuje też więcej miejsca dla głowy i ramion, zarówno z przodu, jak i z tyłu. Bagażnik jest szerszy – można teraz umieścić w nim poprzecznie dwie torby na kije golfowe – choć jego pojemność nie zmieniła się i wynosi 530 l. Opcjonalnie pokrywa bagażnika może otwierać się elektrycznie, po wykonaniu odpowiedniego ruchu nogą.
Producent oferuje regulowane w wielu płaszczyznach, personalizowane fotele przednie, które można wybrać także z funkcją wentylacji i masażu. W skład pakietu jakości powietrza wchodzą: aromatyzowanie wnętrza dwoma delikatnymi zapachami, jonizator oraz wydajny filtr powietrza. Dostępny jest również opcjonalny, duży szklany dach panoramiczny. Inne rozwiązania to np. wycieraczki szyb ze zintegrowanymi dyszami oraz opcjonalna, ogrzewana przednia szyba.
Zawieszenie
W zależności od prędkości pojazdu, przełożenie układu kierowniczego wynosi od 9,5:1 do 16,5:1. To efekt pracy przekładni falowej na osi przedniej. Na osi tylnej, napęd wrzecionowy skręca koła maksymalnie o pięć stopni. Przy niższych prędkościach koła tylne skręcają w kierunku przeciwnym do kierunku skrętu kół przednich, co zwiększa zwrotność Audi A6, a jednocześnie zmniejsza promień skrętu nawet o 1,1 m. Przy wysokich prędkościach koła tylne ustawiają się w tym samym kierunku, co koła przednie.
Zaprojektowane na nowo zawieszenie w dużej części wykonano z lekkiego aluminium. Przy osi przedniej pracują hamulce ze stałymi zaciskami wykonanymi z tego samego materiału. Audi daje klientom cztery możliwości zestrojenia zawieszenia do wyboru: konwencjonalne zawieszenie ze stalowymi sprężynami, zawieszenie sportowe, zawieszenie z systemem kontroli siły tłumienia oraz adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension, również z systemem kontroli siły tłumienia.
Napęd
Na początek, na europejskich rynkach Audi będzie oferować dla nowego A6 cztery silniki: jedną jednostkę benzynową TFSI i trzy motory wysokoprężne TDI. Silniki będą miały moc od 150 kW (204 KM) do 250 kW (340 KM) i będą generowały moment obrotowy dostępny między 400, a 620 Nm. Motor benzynowy, to jednostka 3.0 TFSI. Ten silnik V6 turbo, dzięki mocy 250 kW (340 KM) i momentowi obrotowemu 500 Nm, rozpędza biznesową limuzynę do ograniczonej elektronicznie prędkości maksymalnej 250 km/h. Podobne osiągi oferuje silnik 3.0 TDI, który w wariancie o mocy 210 kW (286 KM) generuje moment obrotowy rzędu 620 Nm. Audi A6 45 TDI, także z silnikiem wysokoprężnym V6 o pojemności trzech litrów, generuje moc 170 kW (231 KM) i moment obrotowy 500 Nm. Rzędowy silnik czterocylindrowy w wariancie A6 40 TDI, ma moc 150 kW (204 KM) i moment obrotowy 400 Nm. Obie jednostki wysokoprężne V6 współpracują z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic, a jednostki 3.0 TFSI i 2.0 TDI są standardowo oferowane z siedmiostopniową przekładnią automatyczną S tronic. Wszystkie warianty z silnikami trzylitrowymi są standardowo dostępne w kombinacji ze stałym napędem na cztery koła quattro, którego wersja zależna jest od wariantu modelowego. W połączeniu ze skrzynią tiptronic, napęd quattro posiada samoblokujący międzyosiowy mechanizm różnicowy, a w przypadku przekładni S tronic wyposażono go w technikę ultra, która w razie potrzeby załącza napęd na tylne koła.
Stylistyka zewnętrzna
Wygląd zewnętrzny charakteryzuje się w długą maską silnika, dużym rozstawem osi i krótkimi zwisami. Długość Audi A6 wynosi 4939 mm, jest więc ono o 7 mm dłuższe od poprzednika. Szerokość limuzyny wzrosła o 12 mm i wynosi teraz 1886 mm, wysokość natomiast wzrosła o 2 mm i wynosi 1457 mm. Szeroka, nisko umieszczona osłona chłodnicy Singleframe, płaskie reflektory i wyraźnie zarysowane wloty powietrza, emanują sportowym duchem.
Dla nowego Audi A6 dostępnych jest kilkanaście kolorów lakieru. Obok wersji podstawowej, klienci mogą wybrać zewnętrzną linię sport, linię design, a także pakiet stylistyczny S line Exterieur. Różnią się one wieloma detalami, np. wyglądem osłony chłodnicy Singleframe czy bocznych wlotów powietrza.
Stylistyka oświetlenia
Audi dostarcza reflektory w trzech różnych wersjach. Wersja najwyższa, to reflektory diodowe HD Matrix LED, w których pięć poziomych linii tworzy sygnaturę światła do jazdy w dzień. Nad nimi znajdują się moduły świateł mijania, które wyglądają niczym źrenice. Sygnatura opcjonalnej wersji świateł tylnych to linia pozioma i dziewięć pionowych segmentów. Przestrzeń między nimi wypełnia światło stop. W topowej wersji wyposażenia, Audi A6 posiada kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizacji.
Audi oferuje dwa różne pakiety świetlne wnętrza pojazdu: pakiet oświetlenia Ambiente i pakiet oświetlenia konturowego Ambiente. Można je ustawić na 30 różnych różnych kolorów.
Stylistyka wnętrza
Konsola środkowa w nowym Audi A6 zorientowana jest ku kierowcy, w lewo zwrócony jest także górny wyświetlacz MMI touch response. Idealnie czarny ekran wyłączonego wyświetlacza niemal zlewa się z aluminiową ramką. Wyświetlacz włącza się w momencie otwarcia drzwi, a jego graficzny interfejs użytkownika wydaje się mniejszy, pasujący do wystroju wnętrza.
Kolory i materiały
Dostępnych jest pięć wersji wyposażeniowych: podstawowa, sport, design, design selection i pakiet sportowy S line (z 19-calowymi kołami i sportowym zawieszeniem). Z każdym wariantem związane są odmienne koncepcje kolorystyczne. Jest wybór i zastosowanie różnych materiałów – od paneli z porowatego drewna, aż po skórzane obicie tablicy rozdzielczeej. Dodatkowo, dla wszystkich linii wyposażeniowych, Audi oferuje opcjonalny pakiet stylistyczny S line Exterieur.
Nowe Audi A6 zjeżdżać będzie z taśmy produkcyjnej w zakładach w Neckarsulm, a na rynku pojawi się w czerwcu 2018.