Najnowsze Audi TT Roadster można już zamawiać w polskich salonach Audi. Sportowy charakter tego samochodu ujawnia się tuż po zajęciu miejsca za kierownicą. W momencie otwarcia drzwi ożywia się Audi virtual cockpit – cyfrowa tablica rozdzielcza. Jej innowacyjność polega na tym, że wszystkie wyświetlane na niej informacje, począwszy od opcjonalnej mapy nawigacji aż po duży, centralnie umiejscowiony obrotomierz w wersji TTS Roadster, to wysokiej jakości obraz wyświetlany na cyfrowym ekranie. Innowacyjna jest też koncepcja obsługi MMI, dająca możliwość swobodnego wyszukiwania tekstowego i sterowania głosowego.
Nowe Audi TT Roadster to prawdziwa maszyna do jazdy – mocna, wydajna i konsekwentna. Prowadzi się je bardzo sportowo. Dzięki precyzyjnie działającemu, progresywnemu wspomaganiu układu kierowniczego o bezpośrednim przełożeniu, samochód spontanicznie wchodzi w zakręty.
Nowo zaprojektowany stały napęd na cztery koła quattro daje wiele radości z jazdy i stabilizuje auto. Elektrohydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe, w które wyposażono ten model, zależnie od sytuacji na drodze, właściwości nawierzchni i typu kierowcy, optymalnie rozdziela momenty napędowe między przednią i tylną oś.
Audi TT Roadster z jednostką napędową 2.0 TDI oznaczono jako „ultra“. Jego spalanie to jedynie 4,3 litra oleju napędowego na 100 km. Z kolei poziom emisji dwutlenku węgla, to zaledwie 114 g na km. To nowy rekord w segmencie samochodów sportowych.
Długoś dwumiejscowego roadstera to 4,18m przy rozstawie osi 2,51m. Maasa własna wynosiła od 1320 kg, a pojemność bagażnika to 280 litrów. Karoseria wykonana została zgodnie z założeniami Audi Space Frame (ASF), w standardzie znalazł się lekki akustyczny dach tkaninowy z napędem elektrycznym. Dodatkowo, na życzenie dostępne są reflektory diodowe lub reflektory diodowe Matrix. Producent podkreśla, iż wnętrze zostało zaprojektowane z myślą o potrzebach kierowcy i wyposażone w nowo zaprojektowane, sportowe foltele. Systemy wsparcia kierowcy są dostępne na życzenie klienta.
Co się zaś tyczy napędu, dostępne sa dwa silniki czterocylindrowe o mocy od 135 kW (184 KM) do 169 kW (230 KM).Jjednostka 2.0 TDI ultra zużywa 4,3 litra oleju napędowego na 100 km (114 g CO2 na km). Pozostałe opcje napędowe nowego Audi TT Roadster to: sześciostopniowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic dostępna z silnikiem benzynowym, stały napęd na cztery koła quattro dostępny dla wersji z silnikiem TFSI, nowo zaprojektowane sprzęgło wielopłytkowe, zapewniające najwyższą radość z jazdy i bezpieczeństwo.
Producent podkreśla też zalety podwozia, które charakteryzuje: złożone zawieszenie kół, czterowahaczowe zawieszenie osi tylnej, progresywne wspomaganie układu kierowniczego w wyposażeniu seryjnym, na życzenie system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select i adaptacyjny, elektromagnetyczny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride, odłączany system stabilizacji toru jazdy ESC z selektywnym rozkładem napędu na poszczególne koła, lekkie koła o średnicy 17 cali, opcjonalnie dostępne obręcze do średnicy 20 cali.