Nowe Audi TT Roadster na polskim rynku

LeadPhoto Nowe Audi TT Roadster na polskim rynku
Na polskim rynku debiutuje trzecia generacja Audi TT Roadster. Pierwsze wcielenie tego kompaktowego, sportowego samochodu ze składanym, tkaninowym dachem pojawiło się na rynku w roku 1999, a w roku 2007 r. zadebiutował jego następca. Nowe Audi TT Roadster oraz TTS Roadster to ikony sportowego stylu i pionierskich rozwiązań technicznych.
Content

Najnowsze Audi TT Roadster można już zamawiać w polskich salonach Audi. Sportowy charakter tego samochodu ujawnia się tuż po zajęciu miejsca za kierownicą. W momencie otwarcia drzwi ożywia się Audi virtual cockpit – cyfrowa tablica rozdzielcza. Jej innowacyjność polega na tym, że wszystkie wyświetlane na niej informacje, począwszy od opcjonalnej mapy nawigacji aż po duży, centralnie umiejscowiony obrotomierz w wersji TTS Roadster, to wysokiej jakości obraz wyświetlany na cyfrowym ekranie. Innowacyjna jest też koncepcja obsługi MMI, dająca możliwość swobodnego wyszukiwania tekstowego i sterowania głosowego.

Nowe Audi TT Roadster to prawdziwa maszyna do jazdy – mocna, wydajna i konsekwentna. Prowadzi się je bardzo sportowo. Dzięki precyzyjnie działającemu, progresywnemu wspomaganiu układu kierowniczego o bezpośrednim przełożeniu, samochód spontanicznie wchodzi w zakręty.

Nowo zaprojektowany stały napęd na cztery koła quattro daje wiele radości z jazdy i stabilizuje auto. Elektrohydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe, w które wyposażono ten model, zależnie od sytuacji na drodze, właściwości nawierzchni i typu kierowcy, optymalnie rozdziela momenty napędowe między przednią i tylną oś.

Audi TT Roadster z jednostką napędową 2.0 TDI oznaczono jako „ultra“. Jego spalanie to jedynie 4,3 litra oleju napędowego na 100 km. Z kolei poziom emisji dwutlenku węgla, to zaledwie 114 g na km. To nowy rekord w segmencie samochodów sportowych.

Długoś dwumiejscowego roadstera to 4,18m przy rozstawie osi 2,51m. Maasa własna wynosiła od 1320 kg, a pojemność bagażnika to 280 litrów. Karoseria wykonana została zgodnie z założeniami Audi Space Frame (ASF), w standardzie znalazł się lekki akustyczny dach tkaninowy z napędem elektrycznym. Dodatkowo, na życzenie dostępne są reflektory diodowe lub reflektory diodowe Matrix. Producent podkreśla, iż wnętrze zostało zaprojektowane z myślą o potrzebach kierowcy i wyposażone w nowo zaprojektowane, sportowe foltele. Systemy wsparcia kierowcy są dostępne na życzenie klienta.

Co się zaś tyczy napędu, dostępne sa dwa silniki czterocylindrowe o mocy od 135 kW (184 KM) do 169 kW (230 KM).Jjednostka 2.0 TDI ultra zużywa 4,3 litra oleju napędowego na 100 km (114 g CO2 na km). Pozostałe opcje napędowe nowego Audi TT Roadster to: sześciostopniowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic dostępna z silnikiem benzynowym, stały napęd na cztery koła quattro dostępny dla wersji z silnikiem TFSI, nowo zaprojektowane sprzęgło wielopłytkowe, zapewniające najwyższą radość z jazdy i bezpieczeństwo.

Producent podkreśla też zalety podwozia, które charakteryzuje: złożone zawieszenie kół, czterowahaczowe zawieszenie osi tylnej, progresywne wspomaganie układu kierowniczego w wyposażeniu seryjnym, na życzenie system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select i adaptacyjny, elektromagnetyczny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride, odłączany system stabilizacji toru jazdy ESC z selektywnym rozkładem napędu na poszczególne koła, lekkie koła o średnicy 17 cali, opcjonalnie dostępne obręcze do średnicy 20 cali.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!