- Nowy, pięciocylindrowy silnik generuje moc 400 KM, czyli o 60 KM więcej niż jego poprzednik – mówi dr inż. Stefan Knirsch, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego.
- Ściśle współpracująca z napędem na cztery koła quattro jednostka napędowa daje wiele sportowej radości z jazdy, dbając przy tym o możliwie najlepszą trakcję. Podkreślić również trzeba, że w tym modelu, po raz pierwszy w seryjnie produkowanym Audi, zamontowano tylne światła wykonane w technice Matrix OLED.
Sześć razy z rzędu, międzynarodowe jury złożone z dziennikarzy motoryzacyjnych uznało silnik 2.5 TFSI za „silnik roku“ – „engine of the year“. Teraz Audi ulepszyło tę pięciocylindrową jednostkę we wszystkich obszarach – stosując zasady lekkiej konstrukcji, redukując tarcie wewnętrzne i maksymalizując generowanie siły. Wynik: turbodoładowany silnik, z niezmienionej pojemności 2480 cm3, czerpie o dobre 17 procent więcej mocy. 400 KM – jest teraz mocniejszy niż kiedykolwiek wcześniej. Maksymalny moment obrotowy 480 Nm dostępny jest w przedziale od 1700 do 5850 obr./min. Zapewnia on doskonały ciąg, któremu towarzyszy charakterystyczne brzmienie. Audi TT RS Coupé od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,7 sekundy, a Roadster w 3,9 sekundy. To osiągi porównywalne z supersportowymi bolidami. Prędkość maksymalną producent ograniczył do 250 km/h, ale na życzenie podnieść ją można aż do 280 km/h.
Sportowemu podwoziu, Audi TT RS zawdzięcza nie tylko swoja niską wagę, ale również doskonałe prowadzenie. Bezpośrednio działający układ kierowniczy zapewnia dobre trzymanie się drogi i sprawia, że szybkie pokonywanie zakrętów to prawdziwa przyjemność. Za 19-calowymi felgami, a na życzenie za 20-calowymi felgami lekkiej konstrukcji przy osi przedniej, pracują wentylowane od wewnątrz, perforowane, stalowe tarcze hamulcowe. Opcjonalnie dostępne są lżejsze i wyjątkowo odporne na ścieranie tarcze ceramiczne wzmacniane włóknem węglowym. Przy osi tylnej zamontowano stalowe tarcze typu monoblok. Na życzenie, wraz z podwoziem sportowym RS, Audi oferuje adaptacyjne amortyzatory magnetic ride. W takim rozwiązaniu układ elektroniczny reguluje charakterystykę pracy amortyzatorów. Regulacja jest integralnym elementem systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select.
Opcjonalnie, po raz pierwszy w Audi produkcji seryjnej, dostępne są światła tylne wykonane w technice Matrix OLED(OLED – ang. organic light emitting diodes, czyli diody organiczne). Dają one wyjątkowo homogeniczne i kontrastowe światło. Można je bezstopniowo regulować, nie rzuca cienia i nie wymaga stosowania reflektorów. Dlatego właśnie diody organiczne w stylistyce 3D są wydajne, lekkie i atrakcyjne wizualnie. Każde światło tylne to cztery wyjątkowo wąskie jednostki, zmniejszające się od wewnątrz do zewnątrz. Największa z nich nosi emblemat TT i logo Audi. Diodowe światła tylne i diodowe reflektory przednie, to w Audi TT RS standard. Alternatywnie, reflektory przednie zamówić można również jako inteligentnie sterowane jednostki diodowe Matrix.