Nowe BMW serii 8 z silnikiem diesla

LeadPhoto Nowe BMW serii 8 z silnikiem diesla
W listopadzie tego roku na rynek wejdzie nowe BMW serii 8. Auto będzie dostępne w dwóch wersjach: M850i xDrive Coupe jako model BMW M Performance Automobil z nowym silnikiem V8 o mocy 530 KM oraz 840d xDrive Coupe z sześciocylindrowym rzędowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 320 KM. Przeniesienie napędu w obu modelach będzie odbywać się poprzez zmodernizowaną 8-stopniową skrzynię Steptronic.
Content

Niski środek ciężkości
Modele mogą pochwalić się niskim środkiem ciężkości, równomiernym rozkładem masy na osie, lekką konstrukcja z aluminium, magnezem i karbonem (CFRP) oraz napędem na cztery koła. W wyposażeniu standardowym dostępny jest adaptacyjny układ jezdny M, zintegrowany aktywny układ kierowniczy i ogumienie mieszane. Model zachowuje typowe dla samochodów sportowych proporcje: długość 4843 mm, szerokość 1902 mm, wysokość 1341 mm i rozstaw osi 2822 mm. W wyposażeniu dodatkowym dach karbonowy M i zewnętrzny pakiet M Carbon obejmujący listwy we wlotach powietrza, obudowy lusterek zewnętrznych, spojler tylny i karbonowy dyfuzor tylny. Pojemność bagażnika wynosić będzie 420 l.; oparcie tylnej kanapy będzie dzielone i składane w proporcjach 50:50, co umożliwi zwiększenie pojemności bagażnika.

Napakowany technologią
Producent zapewnia nowoczesną technologię we wnętrzu: system telefoniczny z ładowaniem bezprzewodowym, kluczyk BMW z wyświetlaczem czy Diamond Surround Sound System Bowers & Wilkins. W odmianie 840dnowe BMW będzie wyposażone w sześciocylindrowy, rzędowy silnik wysokoprężny z doładowaniem stopniowym, wtryskiem bezpośrednim Common Rail z piezowtryskiwaczami (maks. ciśnienie wtrysku: 2500 bar). Jak przekonuje BMW, jednostka ma zoptymalizowaną emisję spalin dzięki recyrkulacji spalin, filtrowi cząstek stałych do silników wysokoprężnych, katalizatorowi akumulacyjnemu NOX i katalizatorowi SCR. Wersja M850iotrzyma silnik V8 nowej generacji o pojemności 4,4 litra z turbosprężarką Twin Scroll w przestrzeni pomiędzy rzędami cylindrów, zoptymalizowanym bezpośrednim wtryskiem benzyny, Valvetronic i Double Vanos. Maksymalna moc tej jednostki została zwiększona o 68 KM bez dodatkowej masy, a jej maksymalny moment obrotowy wynosi 750 Nm w zakresie od 1800 do 4600 obr/min. 

Elementy wspomagania kierowcy
Standardowe wyposażenie obejmować będzie BMW Live Cockpit Professional z w pełni cyfrowym zestawem wskaźników i monitorem pokładowym o przekątnej 10,25 cala z interfejsem graficznym. Jak przekonuje niemiecka marka, struktura menu dostosowana do obsługi dotykowej umożliwiająca szybki dostęp do wszystkich ustawień i funkcji. Wskazania zależne będą od sytuacji i konfigurowalne przez użytkownika dostarczają kierowcy odpowiednich informacji we właściwym czasie. Wsparcie podczas sportowej jazdy odbywać się będzie poprzez wskazania sił przyspieszania bocznego na dynamicznych zakrętach. System umożliwia obsługę za pośrednictwem ekranu dotykowego, kontrolera, przycisków na kierownicy, sterowania głosowego i sterowania gestami.

Wsparcie kierowcy
Koncern zapewnia, że model zostanie zaopatrzony w innowacje systemy wspomagające kierowcę zwiększają bezpieczeństwo i komfort jazdy. Kolejne postępy w zakresie automatyzacji jazdy poczynione zostały dzięki systemom wspomagającym kierowcę, takim jak aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go, asystent kierowania i toru jazdy, ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu, ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu, ostrzeganie przed kolizją boczną, asystent omijania, informacja o odstępie, ostrzeganie przed ruchem poprzecznym, przed drogą z pierwszeństwem przejazdu oraz przed jazdą pod prąd.

Umożliwione zostanie również kompleksowe skomunikowanie samochodu z cyfrowym środowiskiem kierowcy: obywać sie to będzie za pośrednictwem osobistego asystenta mobilności BMW Connected. Digital Key umożliwia dostęp do pojazdu i uruchamianie silnika za pośrednictwem smartfona. 

Dane techniczne nowego BMW serii 8

BMW M850i xDrive Coupe: 

Silnik benzynowy V8  
8-stopniowa skrzynia Steptronic,  
pojemność: 4395 cm3,  
moc: 390 kW / 530 KM przy 5 500-6000 obr/min, 
maks. moment obrotowy: 750 Nm przy 1 800-4600 obr/min, 
przyspieszenie [0–100 km/h]: 3,7 s, 
prędkość maksymalna: 250 km/h,  
zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 10,5-10,0 l/100 km, 
emisja CO2 w cyklu mieszanym: 240-228 g/km, 
norma emisji spalin: Euro 6d-TEMP.

BMW 840d xDrive Coupe: 
6-cylindrowy, rzędowy silnik wysokoprężny, 
8-stopniowa skrzynia Steptronic, 
pojemność: 2993 cm3, 
moc: 235 kW / 320 KM przy 4400 obr/min, 
maks. moment obrotowy: 680 Nm przy 1750-2750 obr/min. 
przyspieszenie [0-100 km/h]: 4,9 s, 
prędkość maksymalna: 250 km/h, 
zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,2-5,9 l/100 km, 
emisja CO2 w cyklu mieszanym: 164-154g/km, 
norma emisji spalin: Euro 6d-TEMPX4

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!