Nowe Cayenne dostępne jako hybryda plug-in

LeadPhoto Nowe Cayenne dostępne jako hybryda plug-in
Cayenne z hybrydowym napędem plug-in przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 253 km/h. W trybie całkowicie elektrycznym model może pokonać do 44 km i rozpędzić się do prędkości 135 km/h. Średnie zużycie na 100 km w cyklu NEDC, zależnie od rodzaju zastosowanego ogumienia, wynosi 3,2-3,4 l paliwa oraz 20,6-20,9 kWh energii. Równolegle do premiery Cayenne E-Hybrid Porsche poszerza ofertę wyposażenia zwiększającego komfort oraz systemów wspomagających dla całej gamy Cayenne o dodatkowe opcje, takie jak wyświetlacz head-up, fotele z masażem czy 22-calowe obręcze z lekkich stopów.
Content

Wsparcie silnika
Podczas gdy jego silnik spalinowy jest niewiele mocniejszy niż w poprzedniku (generuje 250 kW/340 KM, czyli o 5 kW/7 KM więcej), moc jednostki elektrycznej wzrosła aż o 43%, do 100 kW (136 KM). Łącznie daje to moc systemową 340 kW (462 KM). Dodatkową nowością jest strategia doładowania (tzw. funkcja boost) pochodząca z supersportowego 918 Spyder. Dzięki niej motor elektryczny może być wykorzystywany do zwiększenia osiągów we wszystkich standardowych trybach jazdy pakietu Sport Chrono. Oznacza to, że maksymalny systemowy moment obrotowy dostępny jest tuż po wciśnięciu pedału gazu. Zależnie od sytuacji na drodze i wymagań w zakresie wydajności kierowca może korzystać z dodatkowej siły napędowej w całym zakresie prędkości.  Stopień wsparcia ze strony silnika elektrycznego oraz tempo ładowania akumulatora podczas jazdy zależą od wybranego trybu jazdy. W zorientowanych na osiągi programach Sport i Sport Plus praktycznie całą energię zgromadzoną w akumulatorze można wykorzystać na doładowanie. W trybie Sport bateria ładowana jest w zakresie niezbędnym dla bieżącego działania funkcji boost, a w Sport Plus – tak szybko, jak to tylko możliwe. Dwa pozostałe ustawienia służą zapewnieniu maksymalnej efektywności. 

Ładowanie w mniej niż 3h
W nowym Cayenne E-Hybrid znacznie zwiększono pojemność akumulatora. W porównaniu z poprzednikiem pojemność baterii wzrosła z 10,8 do 14,1 kWh, czyli o około 30%. Chłodzony cieczą akumulator, przechowywany pod podłogą tylnej części pojazdu, składa się z ośmiu modułów ogniw – każdy z 13 pryzmatycznymi ogniwami litowo-jonowymi. Naładowanie go z gniazdka 230 V (10 A) zajmuje 7,8 godziny. Jeśli zamiast standardowej ładowarki 3,6 kW zastosowana zostanie opcjonalna, pokładowa ładowarka o mocy 7,2 kW, tankowanie z gniazdka 230 V (32 A) potrwa jedynie 2,3 godziny.

Sterowanie zdalne
Procesem ładowania można sterować i monitorować go za pośrednictwem systemu Porsche Communication Management (PCM) oraz zdalnie, przy użyciu aplikacji Porsche Connect. Standardowe wyposażenie obejmuje niezależną wentylację, czyli ogrzewanie i klimatyzację dostępne po wyłączeniu zapłonu. Również tymi funkcjami można sterować zdalnie, za pomocą smartfona. Aplikacja Porsche Connect służy także do wyszukiwania i filtrowania stacji ładowania oraz ustawiania ich jako celu nawigacji. Nowa usługa Porsche Charging zapewnia dostęp do stacji ładowania różnych dostawców – i to bez potrzeby dodatkowej rejestracji. Rozliczanie odbywa się za pośrednictwem konta Porsche ID.

Napęd na cztery koła
Porsche przeprojektowało układ przeniesienia napędu Cayenne E-Hybrid. Moduł hybrydowy składa się ze zintegrowanego połączenia silnika elektrycznego i sprzęgła rozdzielającego. W przeciwieństwie do poprzedniego układu elektrohydraulicznego z siłownikiem wrzecionowym sprzęgło rozdzielające jest tu sterowane elektromechanicznie. Ponadto model otrzymał nową 8-stopniową przekładnię automatyczną Tiptronic S, opracowaną dla całej gamy Cayenne. 
Model dysponuje aktywnym napędem na wszystkie koła, wykorzystującym elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe. Standardowe wyposażenie obejmuje zawieszenie Porsche Active Suspension Managing (PASM), a na życzenie dostępny jest elektryczny system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) oraz hak holowniczy dla przyczep o masie do 3,5 tony. 

Jeszcze więcej udogodnień
Po raz pierwszy w Porsche dostępny jest wyświetlacz head-up, który prezentuje wszystkie istotne informacje dotyczące jazdy bezpośrednio w polu widzenia kierowcy, w postaci kolorowej grafiki. Lista nowości obejmuje również fotele z funkcją masażu, podgrzewaną przednią szybę, niezależne ogrzewanie ze zdalnym sterowaniem oraz 22-calowe koła z felgami z lekkich stopów.

Premiera rynkowa
Nowe Cayenne E-Hybrid jest już dostępne w Niemczech, w cenie od 89 822 euro (z uwzględnieniem podatku VAT i lokalnej specyfikacji). Na europejskim rynku model zadebiutuje pod koniec maja.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!