Nowoczesny design podporządkowany walorom użytkowym to znak rozpoznawczy całej trójki. Każde z aut charakteryzuje się stylem dopasowaną do trendów i stylistyki danej marki. Ergonomiczna konstrukcja ułatwia użytkowanie aut zwłaszcza podczas codziennego załadunku dzięki uzyskaniu optymalnego kompromisu pomiędzy objętością użytkową i gabarytami zewnętrznymi. Nowe auta wyróżniają się pod względem szerokości ładunkowej pomiędzy nadkolami, która wynosi 1.42 m i szerokości użytkowej 1.87 m.
Auta koncernu PSA (Peugeot i Citroen) otrzymały silniki Diesla z serii HDI. Podstawowa jednostka o pojemności 2,2 litra generuje 110 KM i 250 Nm. Mocniejsze 130 i 150 konne jednostki mają odpowiedni 320 i 350Nm przy tej samej pojemności. Na szczycie oferty stoi 3 litrowy HDI, dedykowany dla aut pokonujących dalekie trasy z dużym obciążeniem. Jego moc to 180 KM i 400 Nm. Silniki wyposażono w łańcuch rozrządu, dzięki czemu koszty ich serwisowania są niższe.
Fiat Ducato korzysta z jednostek MultiJet. Podstawowa jednostka dwulitrowa generuje 115 KM i 280 Nm, pozostałe jednostki o pojemnościach 2,3 oraz 3 litry charakteryzują się takimi mocami jak Boxer i Jumper.
Na bazie 3 rozstawów osi (3 m, 3,45 m i 4,04 m) tworzone są wersje nieprzeszklonych i przeszklonych furgonów, dostępne w 4 długościach (L1, L2, L3 i L4) i 3 wysokościach (H1, H2 i H3), dając łącznie 8 konfiguracji o objętości od 8 do 17 m3.
Nowości pojawiają się również w zakresie teleinformatycznym, gdzie nowy model oferuje w standardzie technologię Bluetooth oraz odtwarzacz MP3 we wszystkich dostępnych modelach radioodtwarzaczy, a w najwyższej wersji z gamy - kolorowy ekran dotykowy 5", kamerę cofania, wbudowaną nawigację oraz tuner radia cyfrowego DAB.