Nowe jednostki 3.0 TDI clean diesel

LeadPhoto Nowe jednostki 3.0 TDI clean diesel
Moc i efektywność. Na Wiedeńskim Sympozjum Silnikowym Audi prezentuje nową jednostkę napędową 3.0 TDI. Ten nowy diesel V6 fascynuje wieloma innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi.
Content

- Silniki TDI są sercem mobilności jutra. Przez kilka dziesiątków lat bezustannie je ulepszaliśmy i uważamy, że kryją w sobie ogromny potencjał efektywności. Także na przyszłość. – mówi Prof. Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG.

Audi zaoferuje wyposażony w turbosprężarkę silnik V6 w dwóch wariantach: o mocy 218 KM i o mocy 272 KM. Jednostkę charakteryzują rzędy cylindrów ustawione pod kątem 90 stopni i pojemność skokowa 2967 cm3. Moment obrotowy to maksymalnie 600 Nm, zależnie od modelu. Nowy silnik 3.0 TDI znacznie przewyższa swą poprzednią wersję pod względem mocy, równocześnie oferując mniejsze zużycie paliwa, nawet do 13 procent, również w zależności od modelu.

Motor jest innowacyjny pod względem ilości zastosowanych w nim rozwiązań technicznych. Pierścienie i sworznie tłokowe zoptymalizowano tak, by tarcie było minimalne. Skrzynia korbowa i nowo zaprojektowane głowice cylindrów mają odrębne obiegi chłodzenia cieczą. Zaawansowane, innowacyjne zarządzanie temperaturą jeszcze bardziej poprawia jego sprawność. Zmodernizowano również turbosprężarkę i dostosowującą się teraz do bieżących potrzeb pompę olejową. Po raz pierwszy w historii branży motoryzacyjnej zastosowany w nim katalizator magazynujący NOx, filtr cząstek stałych oraz wtryski SCR połączono w jeden zespół. Zintegrowanie komponentu oczyszczającego spaliny z podzespołem silnika przyczynia się do spełnienia najsurowszych norm określających dopuszczalny skład spalin samochodowych, w tym normy Euro 6. Ponadto pozwoliło to zredukować ciężar wydzielanego dwutlenku węgla średnio o 15 gramów. Dzięki temu ulepszeniu, silnik 3.0 TDI nosi miano „clean diesel“.

Audi oferuje szeroką gamę silników diesla z czterema, sześcioma i ośmioma cylindrami: począwszy od jednostki 1.6 TDI przez 2.0 TDI i 3.0 TDI, aż po silnik 4.2 TDI, dzięki któremu Audi A8 osiąga moc 385 KM i moment obrotowy 850 Nm. W całej gamie VW AUDI Group znajdziemy również 2 cylindrowy silnik TDI 0.8 TDI, pierwsza generacja Lupo korzystała z 3-cylindrowego 1.2 TDI a w Audi Q7 dostępny był silnik aż o 12 cylindrach i pojemności 6 litrów.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!